Doar una din nouă maşini are loc de parcare ziua, iar pe timpul nopţii una din şase este parcată regulamentar. Cu toate acestea, primăriile au început să ridice autoturismele parcate ilegal.
1.706.135 de Şoferi se luptă zilnic să-si parcheze maşinile pe 188.090 locuri de parcare de reşedintă şi publice, existente în Capitală. În Bucureşti sunt înmatriculate 1.206.135 de autoturisme, la care se adaugă alte 500.000 de maşini care tranzitează zilnic Bucureştiul, potrivit Poliţiei Rutiere. Asta înseamnă un raport, pe timp de zi, de nouă maşini pe un loc de parcare. Pe timp de noapte, dacă luăm în calcul doar maşinile înmatriculate în Bucureşti, rezultă un raport de 6,4 autoturisme pe un loc legal de parcare.
Autorităţile locale au găsit câteva soluţii:
construirea de parcări tip bloc, transformarea arterelor secundare în străzi cu sens unic şi parcări subterane pentru zonele centrale.
Edilul-şef al Capitalei, Sorin Oprescu, recunoaşte că problema parcărilor este "acută" şi susţine că poate fi rezolvată. "Vrem să construim parcări de reşedinţă tip bloc. Până la sfârşitul anului 2009 vom finaliza primele 21 de parcări supraetajate pe structură metalică uşoară. Investiţia este estimată la 100 de milioane de euro. Fiecare parcare etajată va putea prelua aproximativ 200 de maşini", susţine edilul-şef al Capitalei.
Totodată, 700 de străzi secundare, cu câte o bandă pe sensul de mers, vor fi transformate anul acesta în străzi cu sens unic, o bandă urmând să fie transformată în parcare de reşedinţă. De exemplu, 90% dintre străzile din sectorul 1 ar putea deveni artere cu un singur sens, potrivit primarului sectorului 1, Andrei Chiliman.
Pentru a elibera banda întâi a bulevardelor, autorităţile locale vor să construiască parcări subterane. Numai că un loc de parcare construit sub pământ costă cât o garsonieră sau cât un apartament cu două camere dintr-o zonă bună a Bucureştiului. Între 29.000 şi 96.000 de euro va costa construirea unui loc de parcare subterană, potrivit anunţului de licitaţie al municipalităţii, care caută investitori. Proiectul este estimat la peste 420 de milioane de euro şi va crea 7.317 locuri.
Pe viitor, Primăria Capitalei vrea să construiască şi parcări "de tranzit", care vor fi situate la intrările Bucureştiului. "Cei care vor să tranziteze Capitala îşi vor putea lăsa maşina în astfel de parcări şi să circule cu mijloacele de transport în comun", explică Robert Ionescu, viceprimarul Capitalei.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook