Laboratorul de Cercetari Electronice (ERL) Volkswagen din Palo Alto, California, ne arata tendintele viitorului. Un prototip special pentru testarea ultimelor tehnologii este asamblat intr-un produs familiar al anilor 60: Samba-Bus. Desi acest microbuz este bazat pe versiunea primului Volkswagen Transporter, din 1950, asemanarile se remarca doar la nivelul aspectului exterior. La interior sunt prezentate cele mai noi tehnologii dezvoltate de ERL.
America a dovedit un atasament aparte pentru Samba-Bus, cunoscut acolo si sub denumirea de "Autobuzul cu 21 de ferestre". La vremea sa, acesta a "atins" o generatie noua de americani. Mai ales in California, acesta a fost autobuzul care a simbolizat mijlocul de motorizare al americanilor tineri, libertatea si un nou stil de viata. Conventiile au fost date la o parte si oamenii s-au bucurat sa faca parte dintr-un nou curent. Pentru ei, Samba-Bus nu era doar un vehicul, ci un membru al familiei. Un prieten bun la toate, cu care mergeau la surfing, in camping si care devenise un companion fidel oriunde se calatorea. Era un vehicul iubit si in care se traia.
ERL a transferat acest spirit in noul mileniu prin motto-ul "Tehnologii Ascunse", cu un "Samba-Bus" care isi dezvaluie nivelul spectaculos de sofisticare tehnologica doar atunci cand este privit cu atentie. La exterior, pare sa fie o masina din curtea unui dealer Volkswagen din 1964, dar interiorul sau dezvaluie o gama uluitoare de inovatii: audio, video, senzori, navigatie, lumini si energie solara. Este pentru prima data cand atat de multe proiecte diferite au fost combinate intr-un singur vehicul. Peste 15 idei inovatoare au fost puse in practica in acest autobuz, care a fost denumit "Cameleon".
Inca de la considerarea autobuzului Volkswagen cu consum redus drept o masina ecologica in anii 60, californienii au luptat foarte mult pentru protectia mediului inconjurator. Pentru a sublinia caracterul ecologic al lui
"Cameleon", s-a decis motorizarea acestuia doar cu un propulsor electric.
Acesta primeste energie de la baterii litiu-polimer amplasate in podeaua masinii si de la celulele solare de pe plafon.
Vechiul vitezometru a fost inlocuit cu un afisaj digital ultra-modern, care incorporeaza functiile tuturor instrumentelor vechi. Acesta este folosit si ca centru de comanda, care poate face mult mai multe decat sa indice viteza si turatiile motorului.
Sistemul de infotainment ofera navigatie prin satelit prin folosirea unui afisaj 3D de inalta fidelitate, un sistem de redare MP3 cu amprenta vocala, sistem de asistenta la parcare si un monitor pentru mersul in marsarier.
Nu numai stopurile si semnalizatoarele folosesc tehnologia LED, ci si farurile lui Samba 2006. Acest aspect a dus atat la crearea fazei de intalnire, cat si a celei lungi prin folosirea LED-urilor. Tehnologia LED se dovedeste a fi mult mai fiabila decat cea conventionala.
Nici pasagerii din spate nu au fost neglijati. Un sistem "home-cinema" cu un monitor gigant de 80 inch a fost instalat in spatele scaunelor frontale.
Datorita celor 21 de geamuri, interiorul lui "Cameleon" ar fi, in mod normal, prea luminos pentru un ecran TV. Problema a fost rezolvata prin folosirea echipamentului Sony ChromaVue High Contrast, care a fost dezvoltat pentru camere luminoase si ofera contraste excelente. Rezultatul consta intr-o experienta spectaculoasa, de cinema mobil.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook