Lewis Hamilton a acordat un interviu pentru emisiunea Mobil 1 The Grid*, în timpul pregătirilor pentru Grand Prix-ul Santander 2010 al Marii Britanii de la Silverstone. După 1993, 2010 este primul an în care piloţii din cursa Silverstone nu vor realimenta. Echipele care se îndreaptă către circuitul de la Northamptonshire vor avea nevoie de maşini capabile să parcurgă o distanţă de 308 km, pe parcursul a 60 de tururi de cursă dificilă. Astfel, rolul combustibililor şi lubrifianţilor care asigură funcţionarea motorului în timpul cursei devine extrem de important. Pentru a face faţă acestor solicitări, ExxonMobil, partener tehnologic al echipei McLaren din 1995, oferă un nou lubrifiant şi combustibil capabil să ofere eficienţă şi forţă motorului, de care echipa are nevoie fără a compromite standardele înalte de protecţie.
Lewis Hamilton vorbeşte deschis despre importanţa combustibililor şi lubrifianţilor, dar şi despre speranţele şi temerile sale cu privire la Silverstone.
Î Ce aştepţi cel mai mult de la Silverstone?
LH Silverstone este întotdeauna foarte special, pentru că e Grand Prix-ul de acasă. Ajungi acasă şi te simţi mai relaxat, pentru că ştii că vei avea un sprijin extraordinar din partea fanilor tăi britanici. Nimic nu e mai emoţionant decât să participi la un astfel de Grand Prix şi să ai un astfel de sprijin. Simţi că înainte să soseşti câştigi automat puţin timp, iar apoi provocarea este să te duci şi să-i faci mândri de tine.
Î Crezi că organizarea unui Grand Prix al Marii Britanii este o idee bună?
LH Cred că e minunat. Am sprijinit mereu ideea că avem nevoie de un Grand Prix al Marii Britanii, pentru că aceasta este patria sporturilor cu motor şi sunt foarte mulţi fani aici. Cred că avem multe circuite foarte bune aici, însă Silverstone chiar este casa Formulei 1 britanice, aşa că e important să îl păstrăm.
Î Ai inclus Copse în propriul tău Supercircuit. Ce crezi despre restul Circuitului Silverstone?
LH Circuitul Silverstone este unul dintre cele mai rapide din calendar. De exemplu, primul viraj se ia cu 190 de mile pe oră, cu acceleraţia aproape la podea. Dacă ai maşina sub control, menţii acceleraţia la maxim la virajele doi şi trei, încetineşti puţin la patru şi încă puţin la cinci, apoi revii în forţă cu acceleraţie maximă la virajul şapte. Partea cu adevărat dificilă este ultimul sector când ajungi sub pod, prin Priory şi Brooklands, acesta fiind locul unde se adună şi cei mai mulţi spectatori să te vadă, aşa că probabil nu vei dori să faci prea multe greşeli acolo. E o cursă extrem de rapidă.
Î Cât de importanţi sunt lubrifianţii pentru a putea satisface solicitările acestei curse foarte rapide?
LH Cu Mobil 1, poţi accelera cu toată încrederea. Lubrifianţii sunt peste tot în maşină, de la garnituri până în inima maşinii, la motor. Lubrifianţii şi combustibilul pe care îi utilizăm circulă prin maşină ca sângele prin corpul omenesc. Cu cât sunt mai curate şi mai eficiente, cu atât te poţi baza mai mult pe maşină şi poţi face mai multe curse la capacitate maximă.
Î Îţi observi fanii atunci când eşti într-o cursă?
LH Văd întotdeauna fanii atunci când pilotez. Îi vezi zburând pe lângă tine şi la anumite viraje zăreşti pe câte cineva în tribuna oficială, aşa că eşti mereu conştient că fanii sunt acolo.
Î Aştepţi revenirea la Grand Prix-ul Marii Britanii?
LH Abia aştept să mă întorc la Grand Prix-ul Marii Britanii. În 2009 nu am reuşit să am aceleaşi rezultate ca în 2008. Nu am avut maşina sub control, dar anul acesta simt că va fi foarte bine şi că voi obţine primul sau al doilea loc în clasament, pentru echipă. Ar fi probabil lucrul cel mai deosebit pe care îl pot dori şi pe care îl pot avea fanii britanici… doi britanici în prima linie. Să obţinem primul sau al doilea loc ar fi foarte special.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook