A doua editie a Tirgului de lux din Romania (dupa prima editie din aceasta primavara), deschisa joi la Romexpo Bucuresti, pentru trei zile, a cistigat o nota de bun-gust, dar si-a pastrat handicapul de maretie fata de tirguri similare din lume.
Tara mica, maretie de buzunar, intrarea 50 de lei. Cel mai mare dintre iahturile prezentate e cel mai mic fabricat de britanicii de la Princess: are 13, 45 metri, trei punti, numeroase sisteme de navigatie si costa in jur de un milion de euro. A lipsit fata de anul trecut Hummerul placat cu aur, dar s-a facut observat in locul sau un alt Hummer H2, alb, tip limuzina, cinci tone in greutate, cu 22 de locuri, „de inchiriat pentru orice fantezie, inclusiv pentru un drum pina la restaurant sau pina la munte“, cum ziceau prezentatorii sai, cu 150 de euro pe ora.
Nota de bun-gust a fost adusa de prezenta covoarelor si a vinurilor cu valoare aproape istorica. O firma iraniana vindea covoare cu adevarat persane, pe trei etaje de calitate, din matase, din lina si din amestec de matase cu lina. Unele erau lucrate manual si semnate de autor. Virful de gama era un covor lucrat timp de trei ani de artistul Gom, din orasul Abosi, cu peste 1.200.000 de noduri pe metru patrat. Covorul era un 3/2 si costa 26.000 de euro. Cele din lina se invirteau ca pret in jurul a 2.000 de euro. Firma Vinexpert a prezentat trei categorii de vinuri, cele monumentale, Chateau-urile Margot, Cheval Blanc si Rotschild, la cite 2.000 de lei sticla, cu virf de gama Chateau Petrus la 1.600 de euro sticla, cele straine de succes acum in lume, la 20 de dolari sticla - Penfold’s Bin 407, Misiones de Regno, si cele romanesti de colectie - incepind cu cel mai vechi, un Chardonnay de Murfatlar din 1938 (3.200 de lei) pina la respectatul Rosu de Minis din 1944, la 1.800 de lei sticla.
La standurile de masini si de motociclete sarea in ochi un razboi tacut: linga marci celebre erau parcate si exemplare modificate; spre exemplu, unui Porsche 997 turbo, patimasii tuningului i-au crescut puterea motorului de la 480 de cai-putere la 650, i-au facut usi care se deschid pe verticala, i-au pus eleron, jante si piele alba pe dinauntru, in fine, o veritabila operatie chirurgicala ce i-ar face pe unii puristi sa priveasca operatiunea drept o mutilare. Alaturi de standul Harley Davidson, unde chopperele costau intre 17 si 30.000 de euro, erau prezentate motociclete tunate aproape integral de barbosii cusurgii de la firma Daytona din Bucuresti, ale caror preturi mergeau pina la 55.000 de euro.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook