Semafoarele inteligente funcţionează doar în 12 intersecţii de pe bulevardele Gheorghe Magheru şi Nicolae Bălcescu.
Chiar dacă, zilele trecute, la lansarea cu surle şi trâmbiţe a noului sistem de management al traficului, edilii bucureşteni au reuşit să-i convingă pe şoferi că semafoarele inteligente funcţionează în 20 de intersecţii din centrul Capitalei, inclusiv pe Calea Victoriei, lucrurile nu stau deloc aşa.
Ieri, directorul Direcţiei Generale Infrastructură şi Servicii Publice a Municipalităţii, Gheorghe Udrişte, a precizat că traficul este dirijat "inteligent" doar în 12 intersecţii de pe bulevardele Gheorghe Magheru, Nicolae Bălcescu şi Lascăr Catargiu.
"Deşi au început din centrul Bucureş tiului, nu s-a făcut o prioritizare a lucrărilor de amplasare a semafoarelor inteligente, care îşi schimbă culoarea în funcţie de aglomeraţia din trafic. Nu vă pot estima când va fi gata şi Calea Victoriei. Se amplasează fibra optică în 90 de zone, însă nu de puţine ori au fost probleme cu lucrările. Eu vreau ca acest sistem modern de control al traficului să funcţioneze de la Piaţa Presei Libere până la Piaţa Sudului", ne-a declarat Udrişte.
Ambuteiaje pe străzile adiacente
"Ştim că, în ultimele zile, mulţi şoferi s-au plâns de traficul aglomerat de pe Victoriei şi de ineficienţa semafoarelor amplasate aici, dar acestea nu funcţionează încă. Noi avem încredere în acest sistem, deşi este posibil să mai apară probleme din cauza infrastructurii şi a incapacităţii străzilor de a prelua numărul tot mai mare de autovehicule", au adăugat, la rândul lor, poliţiştii.
Deşi majoritatea conducătorilor auto care au circulat în aceste zile între Piaţa Romană şi Piaţa Universităţii s-au declarat mulţumiţi de condiţiile de trafic, au existat şi plângeri legate de faptul că străzile adiacente bulevardelor dotate cu semafoare inteligente se aglomerează excesiv. Motivul: semafoarele îşi schimbă culoarea pentru a fluidiza traficul pe Magheru şi Bălcescu, iar şoferii care vor să intre pe acest bulevard de pe o stradă laterală sunt nevoiţi să aştepte chiar şi zece minute culoarea verde.
"Semafoarele astea nu-s pentru noi"
"Domne, vor ei să facă din Bucureşti o capitală europeană, însă infrastructura acestui oraş lasă de dorit. Trec continuu maşinile de pe arterele principale, dar ce faci cu cele care circulă pe străzile adiacente?! Nu cred că e normal să stai la semafor şi un sfert de oră, până când se pune nenorocitul ăla de «verde». Semafoarele astea nu-s de noi!", ne-a spus un şofer bucureştean, indignat de aglomeraţia de pe strada Dem I. Dobrescu, a cărei intersecţie cu bulevardul Nicolae Bălcescu este prevă zută cu semafor inteligent.
PLANURI
Până în luna noiembrie, 140 de intersecţii
Potrivit lui Gheorghe Udrişte, până la începutul lunii noiembrie a acestui an, nu mai puţin de 140 de intersecţii importante din Capitală vor fi dotate cu semafoare inteligente. "Sistemul funcţionează cu ajutorul unor fire montate sub carosabil, care transmit, printr-o reţea optică, informaţii privind numărul de maşini ce traversează o anumită zonă. Datele, transmise sub forma unui grafic de intensitate a circulaţiei, ajung la Centrul de comandă, de unde, în momentele în care traficul este aglomerat, se va dicta măsura de schimbare a culorii semafoarelor, pe principiul acordării de prioritate pentru direcţiile de mers cele mai solicitate", au explicat specialiştii.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook