Boxe care pot sparge parbrize, cauciucuri topite pe astfalt şi fotomodele apetisante, sunt câteva dintre punctele de atracţie ale celei de-a patra ediţie a salonului 4TuningDays, desfăşurată între 10 şi 12 aprilie, la Romexpo.
Ajuns la cea de-a patra ediţie, salonul 4TuningDays se va desfăşura între 10 şi 12 aprilie, la Romexpo. Organizat de Asociaţia Română de Tuning Auto (ARTA) în colaborarea cu publicaţia "4Tuning", evenimentul va aduna sub acelaşi acoperiş importatori auto, distribuitori de accesorii şi pasionaţi pe o suprafaţă totală de 20.000 de metri pătraţi, din care 10.000 de metri pătraţi acoperiţi (pavilioanele 14, 15 şi 16). Pavilionul central va găzdui Salonul de Motociclete, Accesorii şi Echipamente Bucureşti.
"Pasiunea bate criza", spune pentru Cotidianul Graţian Sonu, preşedintele ARTA, adăugând că se aşteaptă la peste 40.000 de vizitatori în cele trei zile de eveniment, în condiţiile în care la ediţia de anul trecut au luat parte în jur de 40.000 de persoane.
"În ciuda crizei, pasionaţii continuă să bage din buzunarele lor mulţi bani pentru a-şi modifica maşinile", explică Sonu cum pasionanţii de tuning îşi îmbunătăţesc maşinile şi în condiţii de restrişte economică.
Ediţia 4TuningDays de anul acesta va scoate la înaintare
trei modele de maşini care n-au mai fost prezentate până acum la nici un salon auto din lume. Este vorba de Porsche Cayenne modificat de JE Design, de un Mercedes SL63 tunat de Carlsson, aduse în România pe cheltuiala firmei autohtone MBM Tuning şi de BMW Seria 3 E93 cabrio, adus de Bucur Tuning. Alte maşini cu care se mândresc organizatorii sunt
un BMW X6 modificat de AOX şi o Honda S2000, care a câştigat anul trecut titlul de Best Car şi va încerca să repete performanţa şi la ediţia de anul acesta.
Fără accesorii ozenistice
Deşi tuningul este ca moda, în sensul în care marile evenimente schiţează tendinţele, Sonu schiţează totuşi
trendul din 2009: subtilitatea. "Linia generală este cea a tuningului subtil, ne îndepărtăm din ce în ce mai mult de tuningul ostentativ, ozenistic. Noi depunctăm în competiţii, de vreo doi ani, toate brizbizurile nepractice: prize de aer false, eleroane supradimensionate. Încercăm să facem şi educaţie odată cu competiţiile astea, să şlefuim gusturile", explică Sonu dorinţa organizatorilor de a le insufla românilor bunul gust într-ale tuningului.
Pe lângă Campionatul Naţional de Tuning, evenimentul va găzdui şi Campionatul de Naţional de Car Audio - împărţit în două categorii, SPL (Sound Pressure Level) şi SQ (Sound Quality) -, unde se întrec maşini cu boxe strecurate în fiecare colţişor liber, inclusiv în portbagaj.
Maşini mai zgomotoase decât avioanele
La prima categorie este evaluată puterea produsă de boxele din maşini, atât de mare încât uneori dezmembrează caroseriile, după cum povesteşte Sonu: "Se bagă un microfon în maşină şi se măsoară intensitatea sunetului. De afară nu se aude mare lucru, însă maşina bâzâie, fiindcă este supusă la o presiune foarte mare. Pot crăpa plafoanele, sunt cazuri în care parbrizele au fost pur şi simplu aruncate, au existat astfel de situaţii şi în România. Nu este însă de mirare, dacă ne gândim că într-o astfel de maşină se obţine un număr de decibeli mai mare decât la un avion supersonic care decolează". Dacă în maşină s-ar afla o persoană în loc de microfon în clipa în care volumul este dat la refuz, aceasta ar avea mari şanse să-şi piardă viaţa sau să facă o comoţie cerebrală.
La categoria SQ se evaluează calitatea sunetului, iar cel mai important rol îl joacă montajul şi materialele folosite, nu banii investiţi în boxe.
De asemenea, ediţia 4TuningDays va însemna şi
prima ediţie din 2009 a Campionatului Naţional de Drift, în cadrul căreia maghiarul Becman va face o demonstraţie de virtuozitate şi o serie de cascadorii.
InfoNews
Program:
Vineri 10 aprilie: 11:00 - 12:00 doar pentru presa, 12:00 - 20:00 public
Sambata 11 aprilie: 10:00 - 20:00 public
Duminica 12 aprilie: 10:00 - 19:00 public
Pret bilet 20 RON
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook