Pionieratul marcii Audi in domeniul injectiei directe pe benzina a primit o noua recunoastere la nivel mondial. Un juriu format din 56 de jurnalisti de prestigiu din 26 de tari au acordat propulsorului 2.0 TFSI premiul "Motorul Anului" pentru a doua oara la rand.
Audi este primul producator din lume care a combinat injectia directa pe benzina cu supraalimentarea in productia de serie. Motorul 2.0 TFSI si-a inceput povestea de succes o data cu modelul Audi A3 Sportback. In prezent, propulsorul echipeaza si modelele Audi A4 Si A6. Unitatea este disponibila in trei versiuni, cu puteri cuprinse intre 170 si 220 cai-putere.
Juriul a fost impresionat de puterea motorului si nivelul ridicat de oportunitati din viata de zi cu zi. Platoul deosebit pe care se inregistreaza cuplul maxim permite pe de o parte un stil de condus eficient din punct de vedere al consumului, iar pe de alta parte este necesara o minima accelratie pentru a produce un raspuns energic si o putere spontana considerabila.
Cu tehnologia FSI, carburantul este impins direct in camera de combustie. Injectorul, localizat in chiulasa pe partea admisiei, este servita de o pompa de mare presiune actionata de arborele cu came si de un rezervor de presiune distribuit la toti cilindrii-sistemul common rail.
Motorul turbo atinge un raport de compresie 10,5:1, date care în mod normal nu pot fi atinse decat de motoarele atmosferice. Acest avantaj, precum si cele ale injectiei directe pe benzina joaca un rol major In cresterea eficientei termodinamice comparativ cu motoarele cu injectie multipunct, respectiv a celor turbo conventionale.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook