Nissan va lansa si in Europa marca de lux Infiniti, dupa succesul obtinut pe pietele din Rusia si Statele Unite. Infiniti va face concurenta marcilor premium ca BMW, Audi si Mercedes.
Vanzarile vor incepe in ultimul trimestru al anului 2008. Pentru a face fata concurentei, Nissan are in vedere o abordare inovativa fata de celelalte marci. Strategia marcii se va baza pe crearea unei retele de dealeri exclusiviste, clientii fiind intampinati de o atmosfera selecta, si pe oferirea serviciilor de asistenta pe intreagul continent.
Intre produsele Infiniti si Nissan va exista o distinctie clara, spre deosebire de cazul celor de la Toyota, care vand masini Lexus impreuna cu marca mama.
Piata pe care o vor ataca cel mai agresiv japonezii va fi cea germana, unde vor deschide 14 unitati de desfacere in marile orase. In opinia companiei, o retea de dealeri mai restransa va asigura o arie de acoperire mai mare pentru fiecare unitate de comercilizare.
Sediul central Infiniti pentru Europa va fi infiintat in Elvetia, loc ce va asigura o buna comunicare si aprovizionare a dealerilor din intreaga Europa.
Estimarile Nissan pana in 2013 se ridica la 500 de unitati vandute anual pentru fiecare dealer din Occident.
Pana acum, marca Infiniti a fost prezenta pe o singura piata din Europa, anume cea ruseasca, unde vanzarile au depasit asteptarile producatorilor. De la intrarea pe aceasta piata in 2006, japonezii au vandut 7000 de unitati, un numar impresionant pentru numai trei unitati de desfacere existente in Rusia.
Niponii estimeaza obtinerea de profit in urmatorii cinci ani, pentru fiecare unitate de desfacere assteptandu-se la o marja de profit de 2%.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook