Incepand din februarie 2011, constructorii auto vor fi obligati sa livreze pe piata auto din Uniunea Europeana doar autoturisme si vehicule utilitare usoare dotate cu sisteme de asistare la franare.
Directiva a fost aprobata la sfarsitul anului trecut si are ca scop imbunatatirea gradului de protectie a pietonilor. Pana la incepului anului 2011, toate modelele de autoturisme si autoutilitare noi din UE ar trebui sa fie echipate cu sisteme de asistare la franare.
Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, a declarat ca uzina Dacia are posibilitatea implementarii unui astfel de sistem, fiind conceputa in asa fel incat sa faciliteze montarea lui. In plus, acesta a mai afirmat si ca suma dotarii cu sistem de asistare la franare nu este una semnificativa.
De asemenea, Daniel Sasarean, seful de produs al Dacia, a declarat ca toate modelele Dacia comercializate pe piata romaneasca au in dotarea de serie sistemele ABS si AFU.
In plus, conform directivei UE aprobata la sfarsitul lui 2009, incepand din acest an doar masinile ce vin in dotarea standard cu ESP vor obtine punctajul maxim, de cinci stele, la testele de siguranta. Mai mult de atat, din 2014 toate automobilele vor trebui echipate cu ESP, in timp ce din 2015 autoutilitarele vor primi suplimentar si sisteme de franare de urgenta cu functie de anticipare, dar si sisteme de asistare la mentinerea benzii de rulare.
Acestea fiind spuse, din 2011 toate automobilele vor fi echipate cu AFU sau, mai pe intelesul tuturor, Asistare de Franare de Urgenta. Sistemul calculeaza atunci cand soferul "doreste" o franare de urgenta insa nu apasa destul de tare pedala frana si creste automat presiunea de franare. ESP-ul reprezinta sistemul electronic de control al stabilitatii si intra in actiune atunci cand detecteaza o posibila subvirare sau supravirare.
Sursa: Via Mediafax
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook