Producţia celei de-a doua generaţii a modelului SUV sport Cayenne a avut parte de un început fericit la uzina Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG din Leipzig.
După ce prima gamă s-a produs într-un volum de 150.371 unităţi în mai puţin de patru ani, fabricarea noii generaţii Cayenne a început în luna decembrie 2006. "Startul producţiei pentru modelul următor a evoluat aşa cum ne-am dorit", a confirmat Siegfried Bülow, director al fabricii Porsche Leipzig GmbH. "Cele două generaţii s-au contopit fără probleme."
Porsche a vândut 34.134 automobile din modelul SUV în anul fiscal 2005/2006 (până la 31 iulie). În ciuda schimbării modelului, Bülow este încrezător de atingerea volumuluide vânzătri din precedentul an în actualul an financiar: "Ca urmare scăderii pronunţate a producţiei din ultimele luni - specifică oricărui ciclu de viaţă -, suntem încrezători cu privire la noua generaţie a autovehiculului. Am decis ca producţia zilnică să fie ridicată la 180 unităţi la finalul lunii februarie 2007".
Ca şi la prima generaţie, caroseriile noului Cayenne vor fi produse la uzina Volkswagen din Bratislava, în timp ce majoritatea motoarelor vor fi livrate de uzina Porsche din Stuttgart-Zuffenhausen. Asamblarea şi verificarea calităţii se vor efectua la fabrica din Leipzig.
Conceptul de producţie folosit până acum s-a dovedit unul de succes, motiv pentru care se vor opera doar câteva optimizări ale ciclurilor de fabricaţie.
Spre exemplu, angajaţii de la linia de verificare vor beneficia de noua tehnologie de măsurare a axelor, care utilizează un proiector de lumină ce generează scanări tridimensionale ale suprafeţei roţilor. Acest proces de măsurare - unul de înaltă tehnologie - face posibilă obţinerea rezultatelor mult mai rapid, care sunt folosite pentru a implementa un reglaj optim al şasiului pentru Cayenne.
Cea de-a doua generaţie Cayenne se evidenţiază graţie noilor motoare cu injecţie pe benzină care furnizează performanţe îmbunătăţite cu un consum mai mic de combustibil. Economia de benzină poate ajunge până la 15 procente la rularea în regim extraurban.
În viitor, versiunea de bază a modelului SUV sport va beneficia de o motorizare cu şase cilindri, propulsor c va dezvolta 290 cai-putere (213 kW).
Prin motorul atmosferic V8 cu o capacitate crescută la 4,8 litri, Cayenne S va furniza 385 cai-putere (283 kW). Motorul cu opt cilindri al modelului Cayenne Turbo, care va fi antrenat de două turbine cu gaz, va oferi o putere de 500 CP (368 kW).
Lansarea internationala a noului model va avea loc pe 24 februarie.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook