O treime dintre maşinile la mâna a doua înmatriculate deja în România au mari probleme tehnice. Specialiştii Registrului Auto Român au respins, în ultimele luni, încă de la prima prezentare pentru Inspecţia Tehnică Periodică, peste 26 de mii dintre cele aproape 80 de mii de maşini deja înmatriculate. Cele mai multe –17 la sută –, aveau grave defecţiuni la sistemele de frânare.
Alte aproape 13 la sută aveau probleme cu sistemul de direcţie, în timp ce peste zece la sută aveau nivelul de noxe peste limita admisă. Pe de altă parte, peste 146 de mii de autovehicule aflate la prima înmatriculare au fost examinate de inginerii RAR. Dintre acestea, zece la sută au fost respinse la prima prezentare. Cele mai multe probleme au fost constatate la sistemul de frânare – 30 la sută, în timp ce sistemul de direcţie era defect la 6 la sută. Doar 5 la sută dintre maşinile la prima înmatriculare aveau nivel ridicat de noxe.
Concluziile specialiştilor RAR arată că, în general, autovehiculele la prima înmatriculare – adică cele noi şi cele aduse la mâna a doua din străinătate – sunt în stare tehnică mai bună. Problemele de natură tehnică apar şi se agravează de îndată ce autovehiculele încep să circule pe drumurile publice din România. Există, totuşi, şi unele autovehiculele venite pentru prima înmatriculare care nu au mai circulat în ultima vreme şi care prezintă defecţiuni la sistemul de frânare în procent mare.
Poliţiştii de la Circulaţie spun că problemele tehnice reprezintă un procent destul de mic din totalul cauzelor producerii accidentelor de circulaţie. Ele pot însă să agraveze urmările unor accidente rutiere provocate nerespectarea cu bună-ştiinţă a regulilor de circulaţie. Poate fi, spre exemplu, cazul unui şofer care circulă cu viteză şi descoperă că nu îl ţin frânele cum trebuie sau nu poate controla maşina din cauza problemelor la sistemul de direcţie.
Astfel de situaţii pot fi probate doar prin intermediul expertizelor tehnice.Aşa cum arătam, recent, în ziarul Gândul, în această vară s-a declanşat o adevărată explozie a înmatriculărilor de maşini aduse la mâna a doua din străinătate. În luna iulie, spre exemplu, numărul acestora a crescut cu peste 30 de mii, faţă de luna anterioară. Pentru a face faţă avalanşei de solicitări, Registrul Auto Român a fost nevoit să suplimenteze personalul şi a prelungit programul de lucru. Baza materială a fost completată cu noi echipamente de lucru şi tehnică de calcul. Dacă media lunară a primului semestru al acestui an era de circa 20.000 de cărţi de identitate pentru vehiculele prezentate individual la RAR, în luna iulie numărul s-a dublat, ajungând la peste 40.000 cărţi de identitate, iar în august au fost eliberate 50.000 de astfel de documente.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook