Audi lanseaza o noua transmisie pentru modelele de clasa medie, cutia S tronic cu sapte trepte.
Şoferii automobilelor Audi pot utiliza moderna transmisie cu şapte trepte S tronic în diferite moduri. În modul de funcţionare complet automat computerul selectează treapta de viteză, menţinând disponibile programele D (conducere) şi S (sport). Treptele de viteză pot fi comutate, de asemenea, manual cu ajutorul manetei schimbătorului de viteze sau, opţional, prin intermediul pedalei situate pe volan.
Sistemul S tronic cu şapte trepte de viteză este alcătuit din două structuri de transmisii. S tronic înglobează două ambreiaje multidisc ce controlează diferite viteze. Ambreiajul de mari dimensiuni K1 poziţionat pe circuitele exterioare direcţionează cuplul prin puternicul arbore către roţile din spate, pentru treptele de viteze impare, 1, 3, 5 şi 7. Acestea se găsesc în partea din spate a carcasei din aluminiu turnat al cutiei de viteze, către partea centrală a automobilului.
Arborele gol se roteşte în jurul unuia solid. Ambreiajul K1 este conectat la ambreiajul mai mic K2, care este integrat în interiorul fratelui său mai mare şi controlează mecanismele pentru treptele de viteze 2, 4, 6 şi marşarier. Toate roţile dinţate ale treptelor de viteze sunt localizate într-un singur şir pe ambii arbori, în ordinea 4, 6, 2, R (marşarier), 1, 3, 7 şi 5.
Ambele structuri de transmisie sunt active în mod permanent, dar acestea sunt activate individual de motor. De exemplu, în cazul în care şoferul comută în treapta a treia de viteză, cea de-a patra treaptă este deja cuplată în structura secundară de transmisie – cu alte cuvinte, aflându-se în aşteptare. Procesul de comutare are loc simultan cu schimbarea ambreiajului: atunci când K1 se deschide, K2 se închide în fracţiuni de secundă. Acest proces durează câteva sutimi de secundă şi se finalizează fără a întrerupe în vreun fel tracţiunea.
Puterea se transmite de la arborele cardanic la diferenţialul central autoblocant ce aparţine trenului de rulare cu tracţiune integrală quattro, care distribuie puterea în două direcţii. În modul de distribuţie standard, 60% din cuplu este direcţionat prin arborele cardanic către diferenţialul punţii spate, în timp ce 40% din putere trece printr-un arbore lateral către coroana conică a diferenţialului punţii faţă. Datorită faptului că acest diferenţial este instalat la un unghi de 7,2 grade, se utilizează un angrenaj conic, oblic. Pentru a avea o greutate mai mică, acesta este, de asemenea, gol pe interior.
Distribuţia dinamică a puterii, realizată asimetric, asigură o călătorie dinamică şi sportivă, cu un plus de emfază pe partea din spate a automobilului. Atunci când este cazul, diferenţialul central poate direcţiona până la 85% din putere către puntea spate sau maxim 65% către puntea faţă.
Gestionarea ambelor ambreiaje multidisc a fost obţinută cu ajutorul unui cilindru de presiune compact, al unei compensări a vitezei de rotaţie cu acţionare electronică şi datorită utilizării unui pachet cu un arc cilindric elicoidal optimizat.
Transmisia este controlată de aşa-numitul modul mecatronic. Acest modul se bazează pe un grup compact de unităţi de control şi supape hidraulice de comandă; grupul compact este integrat în partea stângă a transmisiei, în sensul de deplasare. Conceptul de comandă al acestui modul permite variaţia vitezei de comutare a treptelor şi controlul extrem de exact al puterii necesare acestui proces.
Presiunea de control de care este nevoie este furnizată de o pompă de ulei cu funcţionare eficientă, situată în apropierea modulului mecatronic, fiind controlată de o secţiune a mecanismului. Pompa de ulei are drept suport o pompă de vid preliminar destinată răcirii celor două ambreiaje în timpul procedurii de pornire. Acest fapt permite cantităţii de ulei pompate să fie relativ dublate, atunci când este cazul, fără a mai fi necesară o intensificare a puterii.
O caracteristică exclusivă a transmisiei S tronic cu şapte trepte de viteză este reprezentată de cele două sisteme separate cu ulei. În timp ce sistemul de ambreiaj dublu, modulul mecatronic şi pompa de ulei sunt alimentate de propriul lor mecanism ce conţine şapte litri de lichid de transmisie automată (ATF), seturile de roţi şi diferenţialul central pentru puntea faţă sunt lubrifiate cu cca. 4,5 litri de lichid de transmisie pentru roţile cu dantură hipoidală. Această demarcaţie a permis inginerilor proiectanţi poziţionarea perfectă a tuturor componentelor, fără a se simţi obligaţi să facă compromisuri prin folosirea unui singur tip de lubrifiant.
Porsche Romania
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook