Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


O noua transmisie in 7 trepte de la Audi


Scris de green pe 21-04-2008

audi logo volanAudi lanseaza o noua transmisie pentru modelele de clasa medie, cutia S tronic cu sapte trepte.

Şoferii automobilelor Audi pot utiliza moderna transmisie cu şapte trepte S tronic în diferite moduri. În modul de funcţionare complet automat computerul selectează treapta de viteză, menţinând disponibile programele D (conducere) şi S (sport). Treptele de viteză pot fi comutate, de asemenea, manual cu ajutorul manetei schimbătorului de viteze sau, opţional, prin intermediul pedalei situate pe volan.

Sistemul S tronic cu şapte trepte de viteză este alcătuit din două structuri de transmisii. S tronic înglobează două ambreiaje multidisc ce controlează diferite viteze. Ambreiajul de mari dimensiuni K1 poziţionat pe circuitele exterioare direcţionează cuplul prin puternicul arbore către roţile din spate, pentru treptele de viteze impare, 1, 3, 5 şi 7. Acestea se găsesc în partea din spate a carcasei din aluminiu turnat al cutiei de viteze, către partea centrală a automobilului.

Arborele gol se roteşte în jurul unuia solid. Ambreiajul K1 este conectat la ambreiajul mai mic K2, care este integrat în interiorul fratelui său mai mare şi controlează mecanismele pentru treptele de viteze 2, 4, 6 şi marşarier. Toate roţile dinţate ale treptelor de viteze sunt localizate într-un singur şir pe ambii arbori, în ordinea 4, 6, 2, R (marşarier), 1, 3, 7 şi 5.

Ambele structuri de transmisie sunt active în mod permanent, dar acestea sunt activate individual de motor. De exemplu, în cazul în care şoferul comută în treapta a treia de viteză, cea de-a patra treaptă este deja cuplată în structura secundară de transmisie – cu alte cuvinte, aflându-se în aşteptare. Procesul de comutare are loc simultan cu schimbarea ambreiajului: atunci când K1 se deschide, K2 se închide în fracţiuni de secundă. Acest proces durează câteva sutimi de secundă şi se finalizează fără a întrerupe în vreun fel tracţiunea.

Puterea se transmite de la arborele cardanic la diferenţialul central autoblocant ce aparţine trenului de rulare cu tracţiune integrală quattro, care distribuie puterea în două direcţii. În modul de distribuţie standard, 60% din cuplu este direcţionat prin arborele cardanic către diferenţialul punţii spate, în timp ce 40% din putere trece printr-un arbore lateral către coroana conică a diferenţialului punţii faţă. Datorită faptului că acest diferenţial este instalat la un unghi de 7,2 grade, se utilizează un angrenaj conic, oblic. Pentru a avea o greutate mai mică, acesta este, de asemenea, gol pe interior.

Distribuţia dinamică a puterii, realizată asimetric, asigură o călătorie dinamică şi sportivă, cu un plus de emfază pe partea din spate a automobilului. Atunci când este cazul, diferenţialul central poate direcţiona până la 85% din putere către puntea spate sau maxim 65% către puntea faţă.

Gestionarea ambelor ambreiaje multidisc a fost obţinută cu ajutorul unui cilindru de presiune compact, al unei compensări a vitezei de rotaţie cu acţionare electronică şi datorită utilizării unui pachet cu un arc cilindric elicoidal optimizat.

Transmisia este controlată de aşa-numitul modul mecatronic. Acest modul se bazează pe un grup compact de unităţi de control şi supape hidraulice de comandă; grupul compact este integrat în partea stângă a transmisiei, în sensul de deplasare. Conceptul de comandă al acestui modul permite variaţia vitezei de comutare a treptelor şi controlul extrem de exact al puterii necesare acestui proces.

Presiunea de control de care este nevoie este furnizată de o pompă de ulei cu funcţionare eficientă, situată în apropierea modulului mecatronic, fiind controlată de o secţiune a mecanismului. Pompa de ulei are drept suport o pompă de vid preliminar destinată răcirii celor două ambreiaje în timpul procedurii de pornire. Acest fapt permite cantităţii de ulei pompate să fie relativ dublate, atunci când este cazul, fără a mai fi necesară o intensificare a puterii.

O caracteristică exclusivă a transmisiei S tronic cu şapte trepte de viteză este reprezentată de cele două sisteme separate cu ulei. În timp ce sistemul de ambreiaj dublu, modulul mecatronic şi pompa de ulei sunt alimentate de propriul lor mecanism ce conţine şapte litri de lichid de transmisie automată (ATF), seturile de roţi şi diferenţialul central pentru puntea faţă sunt lubrifiate cu cca. 4,5 litri de lichid de transmisie pentru roţile cu dantură hipoidală. Această demarcaţie a permis inginerilor proiectanţi poziţionarea perfectă a tuturor componentelor, fără a se simţi obligaţi să facă compromisuri prin folosirea unui singur tip de lubrifiant.


Porsche Romania

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Nissan 370z Roadster - Obraznicul
Suntem in plin sezon estival, natura ne imbie sa petrecem cat mai mult timp in spatii deschise, pline de verdeata, departe de aglomeratia si haosul caracteristice zonelor [ continuare ... ]

  Audi RS4 Avant: concediul alaturi de familie nu a sunat niciodata mai bine
Pentru ca vara s-a instalat cum trebuie pe meleagurile noastre, am considerat ca ar fi bine sa discutam despre o masina perfecta pentru concediul pe care sunt sigur ca de [ continuare ... ]

  Drac-impielitat: Audi A1 Quattro
Nemtii de la Sport Auto au pus mana pe editia limitata Audi A1 Quattro si si-au facut de cap cu ea. Si nu oricum, ci la 257 km/h... Limitat la doar 333 de exemplare, [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum