Piaţa auto românească s-ar putea întoarce la nivelul din 2003, la circa 140.000 de vehicule noi vândute, ceea ce ar însemna o scădere de peste 55% faţă de anul trecut, potrivit estimărilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România.
"Încă de la începutul anului 2009 APIA avansa o prognoză extrem de pesimistă pentru acest an: revenirea pieţei la volumul din 2003, adică la circa 140.000 de vehicule vândute. Din păcate, cifrele înregistrate la mijlocul anului 2009 fac tot mai posibil acest scenariu. Avem puţin peste 70.000 de autoturisme, cu un total al pieţei de circa 79.000 de vehicule", arată APIA, într-un comunicat dat publicităţii ieri.
Asociaţia crede că, probabil, situaţia ar fi fost "şi mai gravă" fară derularea programului "Rabla", prin care s-au vândut peste 11.500 de autoturisme, echivalentul a circa 16% din piaţă. "Singurele speranţe sunt legate de reacţia pieţei la deschiderea Programului de înnoire a parcului auto către achiziţia de vehicule comerciale (atât de către persoane fizice, dar mai ales de cele juridice) şi acceptarea leasingului ca sursă de finanţare. O altă speranţă este legată de relansarea creditului, aceasta fiind însă la îndemâna băncilor", arată APIA. Cu toate acestea, producătorii şi importatorii auto din România cred că evoluţia pieţei în semestrul al doilea va fi similară cu situaţia la şase luni. "Şi mai problematic este faptul că, spre deosebire de majoritatea ţărilor din UE, care în iunie au înregistrat creşteri faţă de luna mai, la autoturisme, în România înregistrăm în continuare scădere
(-4,6%)", se arată în comunicatul APIA.
Piaţa auto totală a scăzut în iunie cu 61,6% faţă de aceeaşi lună a anului trecut.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook