Intr-un studiu al impactului pe care il produce numele de marca, locul intai a fost ocupat de Porsche, care a reusit sa acumuleze 859 puncte, dintr-un total posibil de 1.000 puncte. Constructorul din Stuttgart a reusit sa se impune la capatul unei lupte stranse cu alti doi constructori germani, BMW (843 puncte) si Mercedes-Benz (832 puncte). Cea mai spectaculoasa crestere in acest clasament a inregistrat-o Volkswagen (791 puncte), in conditiile in care valoarea medie a fost 769 puncte.
Porsche Cayman S a reusit sa marcheze cele mai mult puncte in cadrul categoriei Masini Compacte Sport Premium si a ocupat locul intai cu un avans clar in fata unui alt model al constructorului din Stuttgart, Boxster.
Raportul, aflat la a 11-a editie, masoara satisfactia proprietarilor cu privire la designul, continutul, infatisarea si performantele noilor vehicule. Studiul APEAL a fost regandit pentru 2006 in dorinta de a oferi o mai buna acoperire a noilor tehnologii.
Analiza a evidentiat faptul ca noile modele sau cele care au suferit o schimbare majora a designului primesc punctaje APEAL care sunt mai mari decat media. Acest amanunt este decisiv, din moment ce modelele cu punctaj APEAL mai mare se afla in posesia unor proprietari cu grad ridicat de satisfactie, se vand mai usor si asigura un profit mai mare.
Dimpotriva, modelele care nu au suferit aproape nici o modificare fata de generatia 2005 inregistreaza punctaje APEAL care sunt aflate sub medie. Surprinzator, modelele asupra carora s-au operat doar un face-lift minor prezinta o tendinta de scadere a punctajelor APEAL.
"Importanta dezvoltarii produsului nu poate fi exagerata de catre constructorii de automobile", declara Chance Parker, director executiv de cercetare si analiza a produselor la J.D. Power and Associates. "Pe de-o parte, designul nou permite un impact mai bun intr-o piata care se afla intr-o continua aglomerare. Acesta permite cresterea vanzarilor si generarea unui profit mai mare. Pe de alta parte, imbunatatirile minore au tendinta de a trece neobservate. Per total, producatorii ar avea de castigat daca nu ar mai cheltui banii pe facelift-uri la jumatatea ciclului de via si ar redirecţiona acele sume pe schimbari drastice ale designului."
APEAL are rol complementar pentru IQS (studiul calitatii initiale) realizat de J.D. Power and Associates, care se concentreaza pe problemele cu care se confrunta proprietarii in primele 90 de zile de la achizitionarea unui automobil. APEAL masoara cat de satisfacator este un vehicul pentru a fi detinut si condus. In timp ce Studiul de Calitate Initiale (IQS) include si masurarea calitatii designului, Studiul APEAL nu gaseste nici o relatie intre scorul general APEAL si scorul IQS pentru design.
In segmentul masinilor compacte sport premium, Porsche Cayman S ocupa primul loc si in clasamentul IQS. Astfel, constructorul german se poate lauda cu performanta,alaturi de alte doua companii, ca a obtinut prima pozitie atat in Studiul APEAL, cat si in Studiul Calitatii Initiale.
Despre J.D. Power and Associates
Cu sediul la Westlake Village (statul California), J.D. Power and Associates este un institut specializat in servicii globale de marketing (certificat ISO 9001), care opereaza in sectoare de baza din domeniul afacerilor: cercetarea pietei, previziuni, consultanta, pregatire si satisfactia consumatorilor. Masuratorilor realizate anual se bazeaza pe raspunsurile a milioane de clienti. J.D. Power and Associates este o divizie The McGraw-Hill Companies.
Studiul APEAL 2006 este realizat pe baza raspunsurilor din partea a peste 63.000 cumparatori si o mica parte din modelele 2006 au fost supuse analizei dupa primele 90 de zile de la achizitionare.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook