Automobil Clubul Roman, asociatia automobilistilor din Romania, in numele membrilor sai, exprima un serios protest fata de interesele de grup care consuma fonduri din Bugetul de Stat.
In ultima sa sedinta, ca si anul trecut, Guvernul Tariceanu face din nou apel la o Ordonanta de Urgenta menita sa scoata din uz autoturismele uzate, mari poluatoare ale mediului ambiant. Romania nu este prima tara care "forteaza" astfel trimiterea la topit a rablelor ce se mai taraie pe drumurile publice, dar nu aceasta reprezinta adevarata prioritate.
In vreme ce multe sosele ale Romaniei arata ca dupa razboi, in loc sa investeasca cat mai urgent fonduri pentru reabilitarea acestora, Guvernul Tariceanu este chinuit de grija de a "inlocui" anul acesta 16.500 de autoturisme cu o vechime mai mare de 12 ani, alese din cele peste 1.000.000 de masini ce au depasit cu mult aceasta varsta, si care inca se mai afla in circulatie!!! Ca sa nu mai vorbim ca o singura basculanta "adevarata" polueaza cat jumatate din masinile pe care le vrea la "reforma" guvernul.
Daca este vorba de poluare, n-ar fi fost mult mai eficient sa fie scoase din uz si autovehiculele grele de transport, ramase in circulatie de peste 16 ani, contribuind in acest fel si la descongestionarea soselelor pe unde acestea se chinuie mergand cu 10- 20 Km/h si blocand fluiditatea traficului pe lungi portiuni de sosea in rampa?
Dar ca de obicei in cazul pagubosului Guvern Tariceanu, pana la bunele intentii, din nou anumite "grupuri de interese" incearca sa-si traga un profit pana si din aceasta initiativa. Concret, in majoritatea tarilor europene de care aminteam, aceasta facilitate a inlocuirii unui autoturism vechi, se referea doar la inlocuirea acestuia cu altul din productia interna, intentia statului respectiv indreptandu-se spre incurajarea producatorilor interni.
Comunicatul Guvernului precizeaza ca cei care se inscriu in acest program, vor fi "validati" de catre Ministerul Mediului, deschizandu-se larg accesul importatorilor la aceasta noua pomana guvernamentala, stiut fiind ca dealer-ii (cum a fost si va fi probabil din nou domnul Tariceanu) isi trag anual castiguri foarte bune la fiecare automobil importat.
Guvernul Tariceanu in cele peste 500 de zile de cand se afla la putere, a asigurat de doua ori fonduri pentru ca dealer-ii de automobile sa castige suplimentar, dar nu a reabilitat nici macar un kilometru de drum national. Cel mai trist exemplu este chiar faimoasa autostrada Bucuresti-Pitesti unde cateva portiuni de drum (in ambele sensuri) au devenit celebre tocmai prin faptul ca se "decojesc" dupa fiecare iarna. Acolo ar trebui sa intervina urgent Guvernul Tariceanu, acum la inceputul unui nou sezon turistic. Si nu numai acolo… Dar cand aproape fiecare Ordonanta de Urgenta ascunde in spate un interes anume, mai se poate vorbi de "urgente" intr-o tara bantuita de haos administrativ?
Ne exprimam aceasta nemultumire in numele miilor de automobilisti care ne solicita sa intervenim pentru a le apara elementare drepturi si interese rutiere. Nu putem accepta ca banii acestora, achitati prin diverse taxe rutiere, accize, rovignete, etc, sa se duca in buzunarul unor profitori, chiar daca primul ministru este unul dintre acestia, deoarece firma ATS, importatorul Citroen in Romania, ii apartine.
Automobil Clubul Roman
26 mai 2006
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook