Asa cum era de asteptat, piata auto din ROMANIA, ofera din ce in ce mai multe surprize. Daca la sfarsitul anului trecut unii analisti prognozau o stagnare a nivelului vanzarilor, iar altii un avans cuprins intre 5% si 10%, nimeni nu se astepta ca in iulie, o luna mai putin favorabila comertului din cauza concediilor, sa se inregistreze un record absolut. Cu 30.858 de masini vandute, a saptea luna a lui 2006, poate fi considerata cea mai buna perioada a pietei auto romanesti. Din totalul vehiculelor vandute, 27.698 au fost autoturisme, 2.894 vehicule comerciale si 266 autobuze.
Consultarea statisticilor realizate de APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile), releva un alt fapt interesant. In 2005, cea mai buna prioada pentru comerciantii de masini a fost luna iunie, cand au fost vandute 27.622 unitati. La prima vedere, nimic nu pare sa lege cele doua evenimente. Daca mentionam faptul ca anul trecut 'Programul de Reinnoire a Parcului National Auto' a inceput in iunie iar in 2006 in iulie, cauza acestor recorduri incepe sa prinda contur. Cei 3.000 de lei oferiti de Stat sub forma vestitei prime de casare au inghesuit romanii in showroom-urile auto.
Gratie livrarii unei mari parti din cele 4.
576 de masini repartizate de Administratia Fondului de Mediu, cei de la Dacia au reusit sa raporteze la APIA comercializarea a 10.734 de Loganuri si a inca 655 de utilitare, iar oltenii de la Daewoo Craiova a 4.176 de autoturisme. Cateva marci de import au beneficiat si ele de bunavointa Guvernului insa masinile vandute in urma derularii Programului Rabla vor putea fi vazute in statistici abia in lunile viitoare dat fiind faptul ca livrarile se fac ceva mai lent neexistand multe unitati pe stoc.
Modelul Clio produs de Renault a inregistrat in iulie un rezultat impresionant. Cu 1.903 unitati vandute, frantuzoaica maritata in Turcia a lasat concurenta sa se multumeasca doar cu resturi. Cel mai puternic concurent pentru Clio, modelul Fabia al cehilor de la Skoda, a reusit sa atraga numai 867 de clienti, adica mai putin de jumatate din numarul doritorilor de Clio. Pe ultima treapta a podiumului modelelor se claseaza sora mai mare a modelului aflat pe prima pozitie, Megane. Cu 678 de clienti, acest vehicul a reusit sa impinga cele doua generatii ale modelului Octavia, Tour si Octavia II pe pozitiile 4 si 5.
sursa: Banii Nostri
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook