Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri (CNADNR) va achizitiona pentru perioada 2008-2009 peste 23 de milioane de roviniete cu o valabilitate de o zi, sapte zile si o luna si 8,5 milioane de roviniete de un an, valoarea estimata a contractului fiind de 47,22 milioane de lei, inclusiv TVA.
"Contractul are o durata de doi ani, rovinietele urmând sa fie folosite în cursul anilor 2008 si 2009", se arata în anuntul de licitatie al companiei, citat de Mediafax.
Pentru anul 2008, valoarea estimata a contractului este de 17,62 milioane de lei si vizeaza achizitia unui numar de minimum sapte milioane de roviniete cu o valabilitate de o zi, sapte zile si o luna si maximum noua milioane de bucati, precum si minimum 2,5 milioane si maximum trei milioane de roviniete pentru un an. Valoarea estimativa a contractului pentru anul viitor este de 29,6 milioane de lei si presupune achizitia a 10-14 milioane de roviniete pentru o zi, o saptamâna si o luna si 4-5,5 milioane de roviniete valabile un an.
"Finantarea va fi asigurata din fondurile proprii CNADNR, iar firmele interesate sa participe la licitatie trebuie sa depuna o garantie de participare în valoare de 792.000 de lei. De asemenea, firmele interesate trebuie sa faca dovada, printre altele, ca au livrat în ultimii trei ani, cumulat, minimum trei milioane de roviniete pentru autoturisme sau produse similare. Produsele similare trebuie sa aiba o holograma complexa de tip imagine unica si sa fie inseriate cu cod de bare si numar de serie la o rezolutie înalta", se mai arata in anuntul de licitatie. Termenul-limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la informatii a fost stabilit pentru 12 mai, iar ofertele trebuie depuse pâna la 21 mai. Licitatia va fi atribuita ofertantului cu cel mai mic pret.
"Camionagiii vor sa devalizeze calea ferata"
Conducerea Asociatiei Industriei Feroviare (AIF) a declarat ca eliminarea rovinietei sau includerea valorii acesteia în pretul motorinei ar dezavantaja transportatorii feroviari si ar mari diferenta dintre tarifele de utilizare a infrastructurii platite de operatorii feroviari si cei rutieri. "Prin eliminarea rovinietei, camionagiii vor sa devalizeze calea ferata. Pornind de la principiul echitatii în transport si a egalitatii între factorii economici, consideram ca rovinieta nu trebuie eliminata, ci eventual cuantumul acesteia ar trebui sa includa si costurile de poluare a mediului românesc, costurile provocate de accidentele rutiere si costurile avariilor produse asupra vehiculelor unor terti în urma deteriorarii infrastructurii", se arata într-o scrisoare deschisa adresata de AIF ministrului transporturilor, Ludovic Orban.
Operatorii feroviari sustin ca masurile subfinantare a infrastructurii din perioada 1990-2007 au contribuit la degradarea sistemului de transport feroviar si la scaderea comenzilor adresate de companiile de cale ferata industriei feroviare românesti. "Economia româneasca a pierdut peste zece miliarde de euro prin lipsa comenzilor, bani care, în parte, s-ar fi întors la bugetul de stat sub forma impozitelor si ar fi contribuit la dezvoltarea economiei prin crearea de noi locuri de munca sau de ridicare calitativa a prestatiei muncii angajatorilor din industria furnizoare de cale ferata", conform sursei citate.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook