Companiile de specialitate au incheiat anul trecut cu 6% mai putine contracte pentru masini noi decit in 2006.
Dupa patru ani de crestere agresiva, piata leasingului auto trece printr-un moment de scadere. Leasingul de autoturisme noi a inregistrat anul trecut o scadere de 5,83% fata de 2006, la 83.543 de unitati, in conditiile in care vinzarile totale de autoturisme in Romania au avansat cu 23,11%, la circa 315.600 de masini. Companiile de leasing au finantat anul trecut circa 69.700 de autoturisme noi din import, in crestere cu aproximativ 3,5% in comparatie cu 2006, in timp ce numarul autoturismelor autohtone achizitionate in leasing s-a diminuat cu 35%, la 13.772 de unitati, reprezentind marca Dacia, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Regresul segmentului de leasing pentru autoturisme intervine pe fondul scaderii numarului de masini marca Dacia comercializate in acest sistem de finantare si al reducerii ponderii detinute de leasing ca modalitate de plata in comparatie cu finantarile prin credite bancare si achizitiile in numerar. Totodata, majoritatea firmelor de profil si-au redus anul trecut cota leasingului de autoturisme in portofoliu, in favoarea unor ponderi mai mari pentru leasingul de echipamente si cel imobiliar, precum si pentru finantarile achizitiilor de vehicule comerciale.
Ritmul de crestere a finantarilor in leasing pentru importuri s-a incetinit considerabil fata de 2006, cind avansul a fost de 23%, si comparativ cu 2005, cind a fost consemnata o dublare, la 55.110 masini. Singurele informatii centralizate pe care le detine APIA despre leasingul de autovehicule autohtone se refera la marca Dacia. Astfel, ponderea leasingului in vinzarile Automobile Dacia a scazut anul trecut la 15% in totalul unitatilor comercializate pe piata romaneasca, de la 22% in 2006. Cota finantarilor in leasing ca modalitate de achizitie a autoturismelor importate a inregistrat un trend descendent in ultimii patru ani, ajungind la finalul anului 2007 la 34%, cu 20 de puncte procentuale sub ponderea detinuta in 2005. Diferenta este acoperita de finantarile prin credite bancare si de achizitiile cu plata pe loc. Renault a urcat anul trecut pe prima pozitie in clasamentul marcilor de import achizitionate prin leasing, de pe locul al treilea detinut in 2006, cu 10.021 de unitati, in crestere cu 50%. Opel a intrat in topul primelor cinci marci straine comercializate in leasing, ocupind pozitia a doua, numarul de unitati crescind cu 158%, la 9.654 de masini. Skoda si-a pierdut intiietatea in clasament, detinuta in ultimii doi ani, coborind pe locul al treilea, cu 9.506 unitati, vinzarile in leasing fiind in scadere cu 3,16%.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook