Cel mai cunoscut si mai de succes model SEAT, Ibiza, a trecut printr-o transformare profunda, atat in ceea ce priveste designul exterior, cat si cel interior. Desi nu este vorba despre o generatie noua a acestui model, se poate vorbi despre un nou Ibiza, dat fiind faptul ca restilizarea ii accentueaza caracteristicile sportive si dinamice. Designul sau se apropie mai mult de cel al modelelor din noua generatie SEAT, bazandu-se pe elemente de la Altea, Toledo si Leon.
Noul SEAT Ibiza ofera imbunatatiri si in ceea ce priveste spatiul interior, pentru care s-au folosit materiale de calitate superioara. Un exemplu ar putea fi noul aspect al plansei de bord si al usilor, care acum beneficiaza de finisaje si culori noi. Acest lucru este valabil si pentru tapiterie, care este mai moderna si mai atragatoare.
Inca de la lansare, gama Ibiza 2006 va cuprinde sase nivele de echipare: Reference Basico, Reference, Stylance, Sport, FR si Cupra. Transformarea estetica a modelului se reflecta in primele patru echipari, in timp ce FR si Cupra beneficiaza de modificari specifice, care accentueaza caracterul sportiv extrem al acestora.
Noul spoiler fata, care este mai voluminos si beneficiaza de o grila tip fagure, este comun pentru toate nivelele de echipare ale modelului Ibiza 2006, cu exceptia lui Cupra. La capitolul noutati pot fi incluse si teava de esapament vizibila – pentru motorizarile cu puteri de la 100 CP in sus –si farurile duble. Blocurile optice spate sunt de culoare rosu inchis, in timp ce emblema „Ibiza” este acum pozitionata in centrul hayonului, similar modelelor din noua generatie SEAT. Jantele au acum 15 inch in diametru cu pneuri de 195/55, in timp ce versiunea Sport beneficiaza de jante de 16 inch. Modelele FR si Cupra vin cu jante de 17 inch, care au design diferit pentru fiecare dintre acestea.
La interior, pe langa materialele noi ale plansei de bord si panourilor usilor, impresioneaza volanul restilizat si schimbatorul de viteze, iar duzele de ventilatie sunt acum finisate in culoare argintie.
Ibiza FR, mai exclusiv si mai sportiv
SEAT Ibiza FR 2006 are un aspect distinct, atat la exterior, cat si la interior. Astfel, caroseria beneficiaza de un spoiler frontal specific pentru acest model, cu grila tip fagure pe care sunt montate prize de aer marite, in timp ce placuta de inmatriculare este amplasata pe fundal negru. Spoilerul spate este de asemenea usor remarcabil, iar, in timp ce numele „Ibiza” este asezat in centrul hayonului, la fel ca la celelalte nivele de echipare, literele „FR” sunt pozitionate pe partea dreapta. Alte caracteristici distincte sunt jantele de 17 inch cu design specific si teava de esapament dubla cromata.
Interiorul lui FR are un aspect mai sportiv datorita scaunelor, care ofera suport lateral excelent, iar volanul, schimbatorul de viteze si tapiteria sunt exclusive pentru acest model. Astfel, Ibiza FR isi creeaza un stil propriu- - literele „FR” apar, cu caractere metalice, pe partea de jos a volanului si pe manerul schimbatorului de viteze si sunt brodate pe tapiteria scaunelor din fata, in partea superioara.
Gama larga disponibila
Gama SEAT Ibiza 2006 va cuprinde un total de 15 versiuni la lansare, rezultat al combinarii celor sase nivele de echipare cu o serie de 10 motoare.
Gama de motoare ale noii linii Ibiza va fi una dintre cele mai complete de pe piata.
Aceasta include motoare foarte cunoscute si a caror eficienta este dovedita. Gama propulsoarelor pe benzina porneste de la motorul 1.2 12 V, care dezvolta 64 CP, si include, de asemenea motorul 1.4 16 V care genereaza 75 CP, 1.4 16 V de 100 CP si 1,8 20V turbo, disponibil in doua versiuni de putere, de 150 si 180 CP, care sunt exclusive pentru Ibiza FR, respectiv Ibiza Cupra. Toate aceste motoare sunt cuplate la cutii de viteze manuale cu cinci trepte.
Pentru amatorii motoarelor Diesel, exista patru optiuni, toate incluzand tehnologia de injectie directa TDI – un motor 1.4 si trei 1.9. Motorul 1.4 cu 70 CP este cel de baza. Al doilea motor din gama este cel de 1.9 litri, care dezvolta 100 CP, in timp ce varful gamei cuprinde motorul 1.9 de 130 CP pentru Ibiza FR si 1.9 de 160 CP, de pe Cupra, cel mai puternic diesel din gama Ibiza. Ultimele doua motoare sunt insotite de cutii manuale cu sase trepte, in timp ce pentru celelalte doua sunt disponibile cutii de viteze manuale cu cinci trepte. Toate cele patru propulsoare indeplinesc normele Euro IV privind emisiile de noxe.
Sasiu de top
Structura generala a masinii nu a fost modificata pentru modelul SEAT Ibiza 2006. Sasiul este acelasi de pe modelul actual, incorporand tehnologia Agile Chassis, dezvoltata la Centrul Tehnic de la Martorell. Exista patru versiuni diferite: sasiul standard care echipeaza Reference Basico, Reference si Stylance, un sasiu specific pentru versiunea Sport, unul mai puternic pentru FR si, in sfarsit, dar nu la urma, Cupra, care beneficiaza, de asemenea, de o versiune specifica.
La baza sistemul de suspensie este acelasi pentru toate modelele Ibiza, cu suspensie frontala independenta si suspensie spate semi-independenta, cu bara de torsiune. Setarile arcurilor si ale amortizoarelor, diametrul barelor anti-ruliu si caracteristicile elastocinematice ale punctelor de ancorare ale suspensiei diferentiaza nivelele de echipare.
Directia asistata electro-hidraulic este comuna pentru toate nivelele de echipare, desi exista trei setari diferite – una pentru Reference Basico, Reference si Stylance, alta pentru Sport si FR si o a treia pentru Cupra.
Sistemul de franare, care beneficiaza acum de ABS in standard, este prevazut cu discuri de frana, atat in fata cat si in spate, pentru toate versiunile care au motoare cu puteri incepand de la 100 CP. Versiunile Sport, FR si Cupra sunt dotate in standard cu ESP (Sistem Electronic de Control al Stabilitatii). ESP si TCS sunt disponibile ca optiuni pentru echiparile Reference Basico, Reference si Stylance si motoare cu puteri incepand de la 70 CP.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook