Piata asigurarilor a inregistrat in al doilea an consecutiv pierderi, se arata in bilantul realizat de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). Rezultatul net negativ pentru anul 2007 este de 253 milioane de lei (75,8 milioane de euro), printre principalele perdante ale anului precedent aflandu-se Astra, cu 69,9 milioane de lei, Ardaf, cu 58,8 milioane de lei, si Asirom, cu 31,78 milioane de lei.
Se pare ca motivul principal pentru aceste pierderi il reprezinta cheltuielile de daune, mai ales pe segmentul politelor auto, care detin o pondere de peste 75% din totalul indemnizatiilor platite pentru asigurarile generale. "Mergeti la un service oarecare si faceti un control. Daca numarati mecanicii si calculati numarul de ore pontate pe care le-au muncit in cele 10 ore de program, veti vedea ca, potrivit actelor, suma orelor este de vreo 4-5 ori mai mare. Sa luam un caz simplu de service aplicat. Daca vi se demonteaza la masina o aripa, capota si un far, acestea sunt trecute in acte ca fiind trei operatii diferite, nu una singura. Majoritatea service-urilor ponteaza la ora", ne-a declarat Gheorghe Grad, directorul general al Societatii Romane de Brokeraj in Asigurari. Companiile de asigurari au platit, in 2007, 2,42 miliarde lei numai pentru daunele auto, din totalul indemnizatiilor de 3,35 miliarde lei.
Ultima solutie, controlul cheltuielilor
"Rentabilizarea companiilor care înregistreaza pierderi din cauza politelor auto nu se va face neaparat prin cresterea cotatiilor de prima, care deja au depasit nivelul de suportabilitate a clientilor, ci printr-un control riguros al cheltuielilor de daune pe segmentul auto. Pe acest segment de cheltuieli exista scurgeri mult prea serioase, dar un control adecvat le va reduce substantial", a declarat Cristian Constantinescu, seful Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare si Reasigurare (UNSAR), citat de Mediafax. Desi nu pare o solutie prea convenabila pentru service-uri, reprezentantii asiguratorilor sunt destul de optimisti in privinta continuarii colaborarii cu acestea. "Chiar daca se va institui un sistem mai riguros de control, solutii vor gasi cei de la service-uri. Una dintre ele este sa mareasca pretul de manopera pe ora", a mai spus Gheorghe Grad.
Piata va ramane echilibrata
"Rezultatele financiare aferente anului 2007 nu au afectat stabilitatea pietei si siguranta asiguratilor. Daca asiguratorii obtin pierderi sau profituri, este o problema care tine exclusiv de strategia adoptata de actionarii lor", a afirmat Angela Toncescu, presedintele CSA. Pe de alta parte, seful UNSAR a mai spus ca, în acest an, dar mai ales în 2009, strategia companiilor de profil va urmari cu precadere obtinerea de profit, în detrimentul cotei de piata. Raportata la valoarea primelor subscrise la nivelul pietei în 2007, care s-a ridicat la 7,17 miliarde de lei (2,15 miliarde de euro), pierderea financiara neta a reprezentat doar 3,5%. Aceasta pierdere neta a rezultat din diminuarea profitului net tehnic pe partea asigurarilor de viata, care s-a ridicat la 66 milioane de lei, fata de 106 milioane de lei în 2006, iar activitatea de asigurari generale a generat o pierdere tehnica de 324 milioane de lei.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook