Atat de criticate pentru forma si dimensiunile ciudate, masinutele Smart sunt totusi cele mai putin poluante de pe piata auto, emitand o cantitate de CO2 de 88 g/100 km, fata de standardul european de 120 g/100 km care va deveni
obligatoriu din 2012.
Poate pentru a raspunde criticilor, reprezentantii Smart insista pe aceasta calitate a masinilor, propunand trei solutii pentru diminuarea uniforma a cantitatii de emisii poluante.
Prima solutie este introducerea unei motorizari exclusiv electrice, bazate pe o serie de baterii cu clorura de sodiu si nichel capabila sa genereze o putere de 40 CP. Cu o autonomie de 115 km si costuri reduse pentru fiecare "plin", acest motor ajunge la 60 km/h in 5,7 secunde.
O alta versiune propusa este cea hibrida. Motorul diesel de 0.8 litri si 45 CP e asociat cu un propulsor electric de 30 CP, care poate functiona si independent atunci cand se circula cu viteza redusa. Consumul motorului diesel este redus cu 12%, ajungand la 2,9 litri/100 km, iar emisiile de CO2 sunt reduse la 77 g/100km.
Spre diferenta de primele doua propuneri, care se afla inca in stadiul de prototip, a treia solutie va fi pusa in aplicare la sfarsitul acestui an. Deja elementarul sistem de decuplare a motorului in timpul opririi va reduce consumul motorulul Smart de 1.0 litri si 70 CP pana la 4.3 litri/100 km.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook