Ieri, producătorul indian de automobile Tata Motors a anunţat oficial că a semnat contractul pentru preluarea mărcilor de lux Jaguar şi Land Rover de la fima americană Ford.
Valoarea tranzacţiei parafată ieri, 2,3 miliarde de dolari, este mult sub cea incheiată de Ford pentru achiziţionarea celor două mărci. Jaguar i-a costat pe americani, in 1989, 2,5 miliarde de dolari, iar Land Rover - 2,75 miliarde de dolari, in 2000. Decizia de a le vinde atat de ieftin este determinată de vanzările proaste ale celor două mărci. Vanzările de maşini Jaguar au scăzut cu 33% in SUA şi in Europa, in primele două luni ale anului. In acelaşi timp, Land Rover a vandut cu 13% mai puţine unităţi in SUA şi cu 7,7% mai puţine in ţările din Europa, potrivit Bloomberg.
Ford alege marca profitabilă
"Acestea sunt produse de lux şi probabil că aceste branduri vor trece printr-o perioadă dificilă din cauza slăbirii economiei", spune Edwin Merner, preşedintele Atlantis Investment Research din Tokyo, managerul unui fond de două miliarde de dolari. Potrivit acestuia, "va fi foarte greu pentru Tata Motors să se descurce bine in acest mediu economic".
Un alt motiv pentru care Ford a decis să vandă cele două branduri de lux este concentrarea pe marca sa principală Ford, care, spre deosebire de celelalte două, ii aduce profit. Potrivit tranzacţiei, ce urmează să fie definitivată in al doilea trimestru, Ford va contribui cu 600 de milioane de dolari la fondurile de pensii ale angajaţilor celor două mărci. Americanii vor furniza in continuare componente auto şi tehnologia necesară acestor mărci.
Pe de altă parte, Tata Motors s-a angajat ca, timp de peste cinci ani, să cumpere pentru toate maşinile Jaguar şi Land Rover motoare produse in uzinele britanice ale Ford. Această prevedere va aduce in buzunarul Ford intre 70 şi 100 de milioane de dolari anual.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook