Dupa lungi asteptari, presupuneri si speculati, Audi TT este si in Romania. Lansarea oficiala a avut loc pe data de 13 septembrie,unde in alta parte daca nu la Bamboo. Cel mai "la fite" club Bucurestean a fost "gazda" show-ului.
Audi TT, este o masina de cult - chiar din ziua in care si-a facut debutul, in toamna lui 1998, Audi TT a produs o revolutie in segmentul coupe-urilor sport, a imbogatit imaginea marcii cu mai multa putere si prestanta.. Acum isi face debutul a doua generatie a acestui model de succes. Noul TT coupe incorporeaza dinamism de prima clasa, prin designul sau, prin puterea motorului si prin performante.
Design exterior
Prima generatie TT a devenit un model de referinta in designul auto. Liniile geometrice incorporeaza o puritate functionala si o simplitate asemanatoare epocii Bauhaus din anii 20. Motivul principal al designului TT-ului a fost cercul, regasit ca forma geometrica in desenul pasajelor rotilor, al liniei plafonului si al partii din fata si din spate a masinii.
Aceasta arhitectura perena i-a garantat lui Audi o prezenta usor de recunoscut pe sosea si a reprezentat un moment important pentru dezvoltarea marcii.
In mod voit, Audi a pastrat genele modelului precedent. In cazul noului TT, formele geometrice converg armonios una in cealalta. Plafonul mai jos si mai ingust este sustinut de montanti subtiri ce sunt asezati pe umeri lati si puternici ai partii inferioare a caroseriei. Caroseria este compacta creand un feeling de incredere si forta.Formele geometrice concave si convexe ale acestei suprafete confera masinii caracterul unui corp atletic gata sa ia startul intr-o cursa.
Partea frontala a castigat in expresivitate. Grila radiatorului single frame serveste ca element definitoriu. Prizele largi de aer ascund potentialul motorului iar taietura ascutita a farurilor contribuie la crearea unei impresii de maturitate. Partea din spate, caracteristica lui TT, imbina puterea si dinamismul datorita pasajelor late ale rotilor. Stopurile genereaza un efect tridimensional multumita unui efect de profunzime.
Tevile de esapament puternice, difuzorul lat si lampa de ceata plasata central sunt caracteristici intilnite in motor sport.
Cand noul TT sta pe loc, spoilerul spate actionat electric nu obtureaza deloc vizibilitatea. Cand TT atinge 120 km/h spoilerul iese in afara ca un profil curb in doua dimensiuni imbunatatind apasarea la puntea spate. Cand viteza scade sub 80 km/h, spoilerul se retrage automat. Designul podelei ajuta de asemenea la reducerea fortelor ascensionale.
Interiorul
Originalul TT a fost unul din putinele coupe-uri de pe piata care au oferit un interior de masina sport adevarata. In noul model, de asemenea, dinamismul fluid al exteriorului se regaseste si la interior.
O linie continua asigura o tranzitie intre panoul usii si plansa de bord. Interiorul incorporeaza motivul cercurilor clasice pe diverse cai cum ar fi de exemplu cele trei guri de ventilatie centrale. Toate liniile converg catre instrumentele de bord, dominate de cele doua indicatoare mari pentru vitezometru si turometru. Noi dotari includ un vitezometru digital pe displayul informational al soferului.
Noul volan sport standard este confortabil. Cadrul sau solid imbracat in piele de calitate Nappa este aplatizat in partea inferioara similar cu modelele Audi RS4 si prototipul de masina sport Le Mans Quattro. Scaunele sport ale soferului si pasagerului sunt montate chiar mai jos decat in modelul predecesor oferind o adevarata pozitie de condus sport. Ca si coloana volanului, scaunele pot fi ajustate longitudinal si in inaltime oferind o pozitie de condus sport pentru fiecare sofer.
Caroserie
Noul TT, ca si predecesorul sau, este disponibil initial ca un coupe 2 plus 2 locuri, un model roadster fiind prevazut pentru mai tarziu.
Impresia dinamica este creata de proportiile modificate. Coupe-ul este mai lung cu 137 mm, mai lat cu 78 mm decat predecesorul sau dar doar 6 mm mai inalt. El are acum 4.178 mm lungime, 1.842 mm latime si 1.352 mm inaltime. Ampatamentul lui TT este de 2.468 mm.
De asemenea, interiorul beneficiaza de pe urma cresterii in dimensiuni: el a crescut cu 75 mm in lungime la 1.577 mm, cu 29 mm in latimea interioara fata la nivelul umerilor la 1.352 mm si cu 23 mm in latimea interioara spate la nivelul umerilor la 1.206 mm.
In configuratia de baza, compartimentul de bagaje adaposteste sub hayonul larg 290 litri. El creste la 700 litri cand scaunele spate sunt rabatate iar lungimea lui de 1,70 metri este ampla si suficienta pentru doi saci de golf. Cu aceste caracteristici practice TT Coupe impune standardele in clasa sa.
Caroseria lui TT este realizata in sistemul de constructie usoara ASF.
Cele trei litere sunt prescurtarea de la Audi Space Frame, tehnologia inovatoare pentru caroseria din aluminiu dezvoltata de Audi la inceputul anilor 90 pentru prima generatie Audi A8. Tehnologia ASF combina aluminiul cu otelul pentru prima oara. Aluminiul reprezinta 69% din greutatea caroseriei. Componente din otel complet galvanizate sunt localizate in principal in partea din spate a podelei. Usile si capacul portbagajului sunt realizate de asemenea din otel. Acest lucru asigura o distributie echilibrata pe punti imbunatatind handlingul masinii.
Caroseria lui TT cantareste doar 206 kg din care 140 kg sunt aluminiu si 66 kg otel. Daca ar fi fost construita integral din otel, ar fi fost cu 48% mai grea. Greutatea mica este unul din factorii cheie care se ascund in spatele comportamentului impresionant pe sosea. Greutatea la gol a lui TT 2.0 TFSI este exact 1.260 kg – plasandu-l in fata in ceea ce priveste performantele in aceasta clasa. Iar 3,2 Quattro cantareste doar 1.410 kg.
Datorita sistemului ASF, Audi TT prezinta caracteristici care sunt tipice unei masini sport adevarate. Rigiditatea torsionala statica a fost imbunatatita cu 50% comparativ cu predecesorul sau. In ceea ce priveste siguranta la crash, de asemenea TT nu face nici un compromis
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook