Un nou motor ultra-modern V6 cu o capacitate de 2,8 litri este disponibil pentru Audi A6 si Audi A6 Avant incepand cu 20 octombrie 2006. Motorul dezvolta o putere de 210 CP si un cuplu de 280 Nm, disponibil permanent intre 3.000 si 5.000 rpm. La fel ca si in cazul injectiei directe pe benzina FSI, V6 beneficiaza pentru prima oara de tehnologia deosebit de eficienta, desi incredibil de simpla a controlului supapelor, sistemul inovator Audi de control al cursei supapelor. Pentru conducatorii unui Audi, acest lucru inseamna si mai multa placere la sofat si un consum mult mai mic de combustibil.
Noua tehnologie are drept scop controlarea variabila a cursei supapelor in doua stadii. Sistemul Audi de control al cursei supapelor implementeaza asa-numitele elemente ale camei, care se afla in partea de admisie a arborilor cu came si pot fi amplasate longitudinal. Beneficiaza de doua profiluri pozitionate unul langa altul, pentru curse scurte sau lungi ale supapelor. In functie de pozitia acestora, supapele de admisie sunt deschise in functie de necesitatile de sarcina predominante prin intermediul rolelor de tachet.
Impreuna cu o serie de masuri complementare care ofera frictiune redusa pentru numeroase componente, sistemul Audi de control al cursei supapelor reduce consumul de combustibil cu aproximativ zece procente. Motorul FSI de 2,8 litri care dispune de rezerve de putere in orice situatie gratie cuplului substantial si puterii maxime ridicate, va consuma in medie doar 8,7 litri de benzina premium. A6 cu un motor FSI 2,8 accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 7,9 secunde si continua rapid spre viteza maxima de 243 km/h.
Audi A6 FSI 2,8 va fi disponibil pentru clienti incepand cu sfarsitul lunii noiembrie 2006. Pretul de pornire al limuzinei cu o cutie manuala cu 6 trepte si tractiune fata va fi de 37.300 euro (Germania); A6 Avant FSI 2,8 va fi oferit la un pret de 39.500 euro (ambele incluzand TVA 16 %).
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook