Municipalitatea a prezentat un plan de masuri prin care sa se evite blocarea Bucurestiului, prognozata pentru 2013.
Timpul petrecut de bucuresteni in trafic va creste cu cel putin 20% in urmatorii cinci ani Primaria Capitalei va investi peste sapte miliarde de euro pentru a descongestiona traficul din Bucuresti, conform unui plan general pe 20 de ani publicat joi de Primaria Capitalei. "Se ia in calcul cresterea tarifului pentru parcare sau eventual acces in zona centrala a municipiului Bucuresti la 5 lei pe calatorie", se specifica in document. Deja planul de parcare prevede ca masinile nu vor mai putea fi lasate pe carosabil si ca toate locurile de parcare vor fi platite.
"Ritmul de implementare a proiectelor si de realizare a lucrarilor de reabilitare a infrastructurii trebuie pastrat in urmatorii ani, daca nu chiar sa se mareasca acest ritm, avind in vedere faptul ca anul 2013 este unul foarte important pentru oras, evolutia tuturor indicatorilor si a studiilor efectuate arata ca Bucurestiul risca sa se blocheze", a declarat Adriean Videanu. Chiar daca s-ar realiza toate proiectele pe care bugetul le permite, traficul in Bucuresti se va inrautati oricum. Astfel, pina in 2013, timpul mediu petrecut in trafic va creste cu 20% daca se respecta Master Planul si cu 43% daca nu se va face nimic.
Potrivit Master Planului, municipalitatea si-a pus in gind sa largeasca mai multe bulevarde, sa construiasca noi strazi si sa reconfigureze pietele din Capitala. Cele mai mari proiecte sint bulevardul dintre Palatul Parlamentului si Gara de Nord si strapungerea de la Lacul Morii spre autostrada Bucuresti-Pitesti. Master Planul mai prevede patru linii noi de metrou: Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon, Drumul Taberei-Piata Unirii-Pantelimon, Soseaua Alexandriei-Colentina si inchiderea inelului Cringasi-Dristor prin zona de vest a Capitalei.
Totodata, se vor extinde liniile 1 Mai-Laromet, 1 Mai-Aeroport Otopeni sau municipalitatea mai ia in calcul crearea unei linii noi Piata Victoriei-Otopeni. Un alt proiect este infiintarea unui traseu de tren pe calea ferata de centura, care sa lege Gara Obor cu Gara de Nord si Gara Progresul.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook