Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Vom avea roviniete controlate electronic


Scris de green pe 10-03-2008

highwayCompania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va angaja pina in vara acestui an o firma care sa puna la punct un sistem de vinzare si control electronic al rovinietelor, a declarat vineri secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Septimiu Buzasu. Noul sistem, a carui forma exacta va fi stabilita de viitorul concesionar, presupune disparitia rovinietelor in forma materializata, inregistrarea intr-o baza de date a numarului de inmatriculare al autovehiculelor pentru care acestea au fost cumparate, apoi verificarea in trafic a vehiculelor prin interogarea bazei de date.

"Vom definitiva zilele acestea caietul de sarcini pentru angajarea unei firme care sa se ocupe de vinzarea electronica a rovinietelor. Nu va mai trebui sa avem la noi cuponul, iar platitorii vor figura intr-o baza centralizata de date. Verificarea se va face electronic", spune secretarul de stat. Acesta adauga ca licitatia va avea loc "in citeva saptamini". Firma respectiva va fi platita pe baza unui comision acordat din veniturile rezultate. Firma care va concesiona administrarea rovinietelor va avea "logistica, hardul si softul necesar".

Din cauza subfinantarii sectorului de constructie si intretinere a drumurilor nationale, Ministerul Transporturilor isi pune speranta in viitorul concesionar. Se asteapta ca acesta sa colecteze cel putin de doua ori mai multi bani decit in prezent. Datele estimative avansate de Septimiu Buzasu arata ca veniturile anuale obtinute din rovinieta de CNADNR sint de aproximativ 150 de milioane de euro, iar un sofer din doi nu isi cumpara o rovinieta, rata evaziunii in sistem fiind in jurul a 50%. "E un procentaj total nesatisfacator, e clar ca fata de planificarea noastra a veniturilor este mai putin. Este ingrijorator si ca in ultimii doi ani nivelul veniturilor a scazut", spune acesta. Datele arata ca Romania este, din acest punct de vedere, una dintre tarile europene cu cele mai mici venituri din vinzarea vinietelor. In 2007, Bulgaria, tara cu o populatie la jumatate din cea a Romaniei, a incasat din aceasta taxa 180 de milioane de leva (aproximativ 100 de milioane de euro), in crestere cu 30% fata de anul trecut.

Actualul mod de taxare a infrastructurii nemultumeste principala organizatie patronala a transportatorilor, anume Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR). Organizatia protesteaza zilele acestea, cerind desfiintarea rovinietei si introducerea unei taxe doar la circulatia pe autostrazi. UNTRR a trimis Ministerului Transporturilor o lista de revendicari, in care aceasta este chiar prima solicitare. "Dorim plata rovinietei doar pentru autostrazi, nu si pentru drumurile nationale", spune Ioan Lixandru, presedintele asociatiei. "Ca principiu, proprietarul infrastructurii este statul, si nu CNADNR, care este concesionar, si ca urmare, primul, fiind proprietar, trebuie sa asigure prin alocatii bugetare si resursele necesare intretinerii. Rovinieta a fost buna in 2002, dar nu acum, cind sintem membri UE", spune un fost director general al CNADNR sub protectia anonimatului. Mai mult, rovinieta este folosita in prezent ca resursa de plata a salariilor de la CNADNR, printr-o interpretare la limita a OG nr. 15/2002, care precizeaza ca "sumele incasate (...) vor fi folosite in exclusivitate pentru finantarea lucrarilor de constructie, intretinere, modernizare a drumurilor nationale".


Regula UE: taxare la kilometru si doar pe autostrazi

Regulile UE sint cu totul altele decit cele romanesti. Mai devreme de trei ani nu se schimba nimic.

Vinieta noastra se bazeaza nu atit pe recomandarile facute de Comisia Europeana in directivele CE 1999/62 si CE 2006/38, cit pe exceptiile permise de acestea. Recomandarile UE, urmate de majoritatea tarilor membre, sint taxarea infrastructurii in functie de distanta parcursa, perceperea taxelor doar pe zona cea mai dezvoltata a infrastructurii (autostrazi sau drumuri expres) si taxarea in functie de gradul de poluare a vehiculului. Alte recomandari sint ca taxele trebuie sa fie personalizate la portiunea din infrastructura folosita si ca acestea trebuie percepute in principal pentru amortizarea noilor investitii, or, rovinieta ignora toate aceste principii.

Taxarea infrastructurii are loc diferit de la tara la tara, toate modalitatile fiind insa conforme cu directivele europene. Bulgaria, singura tara membra UE cu un sistem similar cu cel romanesc, va renunta la acesta de la 1 ianuarie 2009. Compania de infrastructura rutiera din statul vecin a angajat un consultant care sa-i indice forma optima de taxare, ce va fi introdusa din 2009. Potrivit mass-media din Bulgaria, cel mai probabil, sistemul va fi unul in care taxarea se va face in functie de distanta parcursa. In anumite tari, taxa este perceputa doar la transportul de marfa peste un anumit tonaj si doar la parcurgerea autostrazilor, drumurilor expres, tunelelor, podurilor. Inelele de autostrada ocolitoare ale oraselor sint in general scutite de taxe. Facturarea traficului catre automobilisti se face cu sisteme radio sau prin satelit, care permit urmarirea distantei parcurse de un vehicul pe portiunea tarifata.

Ministerul Transporturilor roman nu vede posibila introducerea unor altfel de sisteme decit rovinieta mai devreme de trei ani, adica din momentul in care vor aparea primele autostrazi realizate in concesiune. Viitorul sistem s-ar putea baza pe o "rovinieta cu doua componente, una in functie de durata, doar pentru drumuri nationale, si alta pentru autostrazi, o taxa doar pentru autostrazi sau o taxa de acces inclusa in pretul carburantului (similara cu taxa pentru Fondul Drumurilor, introdusa de fostul ministru al Transporturilor Traian Basescu - n.red.)", spune secretarul de stat Buzasu.


InfoNews

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Reginele industriei auto, atentie! Volvo S60 Polestar a pus ochii pe premiul cel mare
Suedezii de la Volvo planuiesc sa detroneze reginele BMW M3 si Mercedes C63 AMG din topul masinilor de inalta performanta care nu costa cat o casa de vacanta la Monaco. [ continuare ... ]

  Drac-impielitat: Audi A1 Quattro
Nemtii de la Sport Auto au pus mana pe editia limitata Audi A1 Quattro si si-au facut de cap cu ea. Si nu oricum, ci la 257 km/h... Limitat la doar 333 de exemplare, [ continuare ... ]

  SIAMB 2012: o mare dezamagire
SIAB. Ahh, ce amintiri. Parca ieri il rugam in genunchi pe tatal meu sa ma duca la evenimentul auto al anului in Romania. Prima editie la care am fost s-a desfasurat in [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum