Se anunta o disputa fierbinte intre autoritatile romane si cele europene pe tema taxei auto de prima inmatriculare.
Autoritatile de la Bucuresti nu au de gand sa renunte la taxa auto de prima inmatriculare de anul viitor, dupa cum a declarat Varujan Vosganian, ministrul economiei si finantelor. De cealalta parte, reprezentantii Comisiei Europene (CE) nu sunt deloc convinsi de varianta propusa de guvernul roman. Divergentele sunt de natura tehnica. Dânsii nu sunt nta în lege, adica o reducere foarte mare a taxei pentru masinile vechi, este în concordanta cu evolutia preturilor pe piata autovehiculelor, a explicat Varujan Vosganian, citat de NewsIn.
Noua formula de calcul a taxei, elaborata de Ministerul Economiei si Finantelor (MEF) la sfarsitul lunii mai, prevede niveluri de pâna la trei ori mai mici pentru unele masini vechi, dar mai mari la cele noi. Forul european nu au transmis insa pana acum niciun raspuns la propunerile MEF. Discutiile pe aceasta tema ar putea avansa in perioada urmatoare, la Bruxelles, mai ales ca ministrul Vosganian a promis ca va ajunge acolo, dupa alegerile europarlamentare. Mai departe, o pozitie oficiala din partea CE va fi prezentata in doua sau trei saptamani, dupa ce forul european va analiza varianta prezentata de MEF, a adaugat Vosganian.
A doua procedura de infrigement, in curand
Opinia CE, exprimata de purtatorul de cuvânt al comisarului pentru taxe, Maria Assimakopoulou, este contrara celor declarate de ministrul Vosganian. La sfarsitul lunii trecute, in timpul discutiilor cu autoritatile române, Assimakopoulou preciza ca Bruxelles-ul a oferit suficiente elemente si sugestii, astfel încât noul proiect legislativ sa fie în conformitate cu legislatia UE.
In cazul în care România nu îsi aliniaza legislatia pâna la sfârsitul acestui an, Comisia va deschide a doua etapa a procedurii de infringement. Prima procedura de încalcare a tratatului pe tema taxei auto a fost declansata de CE in luna martie.
Totodata, purtatorul de cuvânt spunea ca forul european nu trebuie sa-si dea acordul pe un proiect legislativ, întrucât rolul sau este de îndrumare si consiliere. Înainte de a lua o decizie finala în cadrul procedurii de infringement, Comisia asteapta transmiterea oficiala a legislatiei noi si deja adoptate. Comisia nu încheie niciodata o procedura pe baza unui proiect legislativ care nu a intrat înca în vigoare, a mai aratat purtatorul de cuvânt.
In situatia in care guvernul român nu modifica taxa auto conform cerintelor CE, forul european trece la etapa premergatoare actionarii la Curtea Europeana de Justitie. Aceasta etapa consta în transmiterea unei scrisori de argumentatie, care contine recomandari precise ale modului în care trebuie modificata taxa. Daca nici în urma scrisorii de argumentatie România nu se conformeaza rigorilor europene în materie, Comisia ar urma sa înainteze cazul Curtii Europene de Justitie.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook