Una dintre cele mai mari companii producătoare de motociclete din lume, KTM Sportmotorcycle AG, a lansat cu ocazia Salonului Auto de la Geneva primul automobil ce-i poartă numele. Având peste 100 de titluri de campion în raliurile Dakar şi nenumărate premii naţionale, austriecii de la KTM se pot lăuda cu o expertiză tehnică neîndoielnică. Mai nou, filosofia “ready to race” ce defineşte brandul s-a materializat în supercarul X-Bow, descris ca un “rollercoaster” al şoselelor.
În ciuda mediului neprietenos faţă de sporturile auto (în Elveţia ele sunt interzise de mai bine de 50 de ani, în urma unui accident tragic petrecut în timpul unui astfel de eveniment), noua “jucărie” X-Bow s-a lăfăit în privirile admirative ale publicului avid de viteză şi de curbe sinuoase. Atât ale maşinilor cu forme ademenitoare, cât şi ale soselelor ce au uneori talentul de a alerga nebuneşte sub roţi.
Pentru prima lor maşină, cei de la KTM au folosit cele mai bune materiale şi cea mai avansată tehnologie, combinându-le cu experienţa unei companii ce se menţine în vârf de jumătate de secol. Cu parteneri ca Audi şi Dallara, rezultatul nu putea fi decât excelent: o maşină sportivă şi avangardistă, bazată pe o structură monococ din fibră de carbon. Datorită masei scăzute şi motorului Audi TFSI de 220 CP, performanţele maşinii X-Bow le întrec pe cele ale maşinilor de curse cu putere dublă: având aproximativ 700 kg, X-Bow accelerează la 100 km/h în nu mai mult de 3,9 secunde.
Însă X-Bow nu este numai un campion al vitezei, ci oferă şi o experienţă unică a şofatului: fiind o maşină “redusă”, adică dezbărată de uşi, capotă şi parbriz, X-Bow nu trădeaza totuşi dorinţa conducătorului de a se bucura de confort. Nu numai că o îndeplineşte, ci pe deasupra oferă senzaţia aventurii pe care o poţi trăi numai pe o motocicletă performantă, adăugând la această stare euforică stabilitatea şi siguranţa unui automobil.
Atât în tehnologie cât şi în design, producătorii au folosit o serie de caracteristici mai apropiate de domeniul moto decât auto: transparenţă, eficienţă absolută, simplitate, acestea sunt coordonatele conceptului ce stă la baza acestui supercar. Fiecare parte a X-Bow-ului îndeplineşte o funcţie. Lipsesc chiar elemente considerate de mulţi indispensabile, modelul fiind simplificat, sintetizat, redus la maxim. X-Bow este maximul de eficienţă obţinut cu minimul de resurse. Panourile portocalii sunt elemente de “plutire” ca cele ale motocicletelor, exprimând simplitate şi uşurime.
În conceptul de “maşină redusă” intră şi farurile simple, stopurile rotunde, şi chiar înlocuirea elementelor suplimentare de design cu părţi tehnice, care în mod normal nu sunt considerate atât de estetice încât să facă parte din look.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook