In urma cu jumatate de an testam noul Audi A3, varianta in 3 usi si eram placut surprinsi de evolutia modelului cat si de calitatea oferita. In continuare incercam sa evidentiem plusurile si minusurile variantei in 5 usi, noul sportback.
Exterior
Din punct de vedere estetic, noul sportback nu s-a schimbat foarte mult fata de varianta in 3 usi.
Fata de modelul testat anterior, la cei 4237 de cm deja existenti s-au mai adaugat si am ajuns la o lungime de 4310 cm. Altfel spus, este o diferenta apreciabila intre cele 2 exemplare.
Gasim aceleasi linii caracteristice brandului, robustete si sportive.
Exemplarul testat, a beneficiat de un set de jante de 18 inci, detaliu care a ajutat la schimbarea si imbunatatirea radicala a efectului vizual.
In echiparea de fata, noul sportback iti induce senzatia de cumintenie, senzatia de masina detinuta de o familie cu 2 copii, dar daca te uiti mai atent, iti face cu ochiul si-ti arata ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de simple.
Culoarea Rosu Misano perlat(769 de euro cu TVA) contribuie la aspectul sportiv al exemplarului. Nu ai cum sa nu o privesti sa nu te gandesti la un adevarat hot hatch. Chiar daca acesta are 5 usi, credeti-ne pe cuvant esti un adevarat hot hatch.
Interior
La interior, surprinderea nu a mai fost atat de mare, prin simplul motiv ca stiam la ce sa ne asteptam. Nu cred ca exista cineva care sa poate contrazice cu argumente plauzibile, urmatoarea fraza “Audi are cele mai frumoase interioare din lume!”.
Fiecare cusatura ne-a bucurat buricele degetelor, iar fiecare buton prin ergonomia si usurinta cu care isi executa datoria ne-a intarit afirmatia de mai sus.
Scaunele au fost imbracate intr-o combinatie de tepiterie in 2 nuante, foarte potrivite pentru caldurile anuntate in aceasta perioada, in plus avand o sustinere laterala foarte buna. Pozitia la volan se gaseste intr-un timp foarte scurt, iar odata gasita nu mai vrei sa te dai jos de la volan. Adevaratul motiv urmeaza in continuare!
Spatiul interior este potrivit pentru o familie cu 2 copii. Aici practic se observa cea mai mare diferenta fata de modelul in 3 usi, spatiul la picioare pentru pasageri fiind mai mare. Locurile din spate pot fi folosite cu usurinta de adulti cu inaltimi pana in 1,80, iar volumul portbagajului masoara 380l, cu 15l mai mult decat varianta testata anul trecut.
Performante
Datorita faptului ca visez masini in fiecare seara si le mananc pe paine in fiecare dimineata, aceasta parte a testului este preferata mea.
Exemplarul de astazi a fost echipat cu un motor de 1.8l TFSI, a livrat fara nici un fel de cometariu 180 de caluti pur sange si ne-a servit un cuplu motor de 250 Nm. In acest moment sper ca nimeni nu mai are nici un fel de dubiu legat de “a fi sau a nu fi un hot hatch”.
Nu stim cat de bine se va vinde acest motor in Romania, tara diesel-head, dar va sfatuim sa conduceti unul, inainte de a opta pentru 2.0 TDI sau pentru orice alta varianta de motorizare.
Pentru ca lucrurile sa continuie pe o panta ascendenta, motorul a fost ajutat de o cutie S-Tronic, cu 7 rapoarte care reuseste repriza pana la 100 km/h in 7,3 secunde.
Sunetul motorului este un alt aspect care tradeaza natura inculpatului. Motorul se tureaza pana la 6500 rot/min, iar urechile iti sunt dezmierdate de un sunt grav sportiv.
Consumul inregistrat in test a fost de 11,2 l, in conditii de rulare mixta.
Pret
Asa cum am mai spus-o si am sa continui sa o spun, lucrurile de calitate costa si o sa continue sa aiba preturi ridicate. Noul Audi A3 Sportback in echiparea din test costa 43.000 de euro cu TVA.
A3 Sportback ramane una dintre cele mai reprezentative exemplare are clasei compacte, un exemplar ajuns la o maturitate apreciata si greu de egalat.
Vezi galeria foto facuta cu ocazia testului de catre echipa AutoSpot.ro
AutoSpot apreciaza:
+ Puterea motorului
+ Spatiul interior
+ Finisaje
AutoSpot nu apreciaza:
- Consum
- Pret de achizitie
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook