Testul de astazi sau mai bine spus, povestea de astazi poate fi spusa din doua puncte de vedere. Putem interpreta lucrurile din perspectiva unui pasager, a unui privilegiat care are ocazia sa “pluteasca” intr-una dintre cele mai luxoase limuzine din lume sau putem sa relatam sentimentele traite din punctul de vedere al celui imbracat la costum negru si palarie de aceeasi culoare.
Deoarece nu m-am putut hotara care dintre cele doua variante este mai placuta, mai fascinanta sau mai plina de trairi aparte, am decis sa va impartasesc cate putin din ambele.
Exterior
Am fost pus in placuta situatie de a a testa ultima varianta a legendarului Audi A8. Modelul reprezinta cu mandrie clasa de lux a producatorului neamt si este unul dintre cele mai vandute modele la nivel global.
Exteriorul lui A8 este sobru, elegant, cu linii clare, patratoase in opinia unora si este dominat de un aer plin de robustete. Audi A8 este o limuzina puternica, o limuzina care prin formele sale exercita si impune respect. Forma grilei fata, a farurilor in special, poate fi confundata cu cea a fratelui mai mic A6, dar chiar si asa, odata ajuns langa tine, A8 isi arata unicitatea.
Se observa farurile cu LED, vechea tehnologie cu xenon fiind acum inlocuita cu mult doritele LED-uri. Lumina acestora esta asemanatoare cu cea de xenon, pe langa aspect, principalul avantaj fiind un consum mai mic de curent, implicit un consum mai bun de carburant.
Partea posterioara este cuminte, fara elemente inutile, precizia si eleganta nemteasca fiind la cote maxime. Spatele, la fel ca si partea frontala , este dominat de leduri puternic vizibile atat noaptea cat si ziua.
Am condus varianta standard, dar pentru 15.000 de euro in plus puteti opta pentru un extra de 130 mm spatiu pentru pasagerii din spate si o inaltime cu 2 mm mai mare.
Interior
Inca de la inceputul acestui capitol, vreau sa fiu foarte clar: nimic nu este mai important ca interiorul! Acesta a fost creat sa satisfaca si cele mai nastrusnice cerinte, iar eleganta si calitatea sunt in elementul lor natural.
Incep din perspectiva norocosului care va calatori pe unul dintre cele 2 fotolii din spate. Sunt mari, comode, late , finisate intr-un mod care poate concura cu o canapea luxoasa de apartament. Spatiul pentru picioare este generos, poate nu cel mai incapator din clasa, dar este suficient ca sa poata gazdui in cele mai comode conditii persoane de 1.90 m. Intre cele 2 fotolii isi are locul o eleganta cotiera care adaposteste climatronicul cu reglaje individuale. Confortul resimtit in momentul in care calatoresti pe locurile din spate, poate fi transmis cu greu in cateva cuvinte. Va spun doar ca dupa 3 ore de mers, am coborat mai odihnit decat am plecat.
Ajungand pe scaunul soferului, inculpatul este brusc perceput pe o cu totul alta lungime de unda si singurul lucru care-ti trece prin cap este regretul ca nu te-ai facut sofer. Sofer al unui A8 desigur!
Desi am avut ocazia sa conduc majoritatea modelelor marcii, nici un alt exemplar nu poate atinge “linistea” si eleganta pe care A8 ti le imprima adanc in suflet si in creier.
Trec repede peste detalii precum o pozitie la volan impecabila, o vizibilitate foarte buna si o manevrabilitate de exceptie. Aceste amanunte sunt deja stiute in gama Audi, iar A8 le mosteneste la cele mai inalte cote.
Pe langa calitatea premium a elementelor regasite in habitaclu, pielea atat de placuta la atingere si plasticele perfect imbinate, A8 exceleaza si la capitolul tehnologie.
As incepe cu una dintre dotarile mele preferate, night vision. Pentru 2363 euro te poti bucura de sistemul care te ajuta sa ai o vizibilitate optima pe timp de noapte si care reuseste sa recunoasca pietonii.
Urmatoarea optiune in lista preferintelor este sistemul de asistare la parcare cu 4 camere video integrate in bara fata, in capota portbagajului si in carcasele oglinzilor laterale, care asigura asistenta in timpul parcarii prin afisarea imaginilor fata/spate/lateral pe ecranul MMI. Pentru acesta este nevoie sa scoateti din buzunar 1440 de euro.
In schimbul a 2126 euro aveti farurile cu tehnologie LED, acestea venind la pachet cu functia “all weather lights”. Intensitatea cu care farurile lumineaza este reglata automat pentru ploaie, zapada sau ceata. In tara noastra, pe drumurile lipsite de lumina, consider ca este o varianta foarte folositoare.
Dintr-un A8 echipat complet nu poate lipsi sisitemul inteligent MMI pe care-l puteti avea pentru pretul de 3400 euro. In aeasta suma va delectati cu hard-disk intern de 20 GB, comenzi touchscreen, navigatie pentru intreaga Europa.
Nici cei care sunt innebuniti dupa detalii si “cusaturi” nu au fost uitati, exemplarul din test beneficiind de pachetul advanced cu piele Feinnapa(2481 euro). In traducere libera veti avea cele mai fine cusaturi regasite pe consola centrala, capitonajul inferior al usilor, cotiere si spatii depozitare usi, partea inferioara a bordului, cat si pe capacul torpedoului.
Spre deosebire de ocupantii locurilor spate care au fotoliile incalzite, soferul si pasagerul fata se pot bucura de scaunele ventilate. In aceasta perioada caniculara, optiunea a fost mai mult decat binevenita.
Portabagul unde se vor depozita unele dintre cele mai rafinate geamantane sau serviete insumeaza 510 l.
Performante
Ca si cum nu am fi avut destule motive sa laudam A8-ul, am ajuns la detaliile referitoare la motor.
Am avut la dispozitie cel mai puternic diesel din gama, un monstru V8, de 4.2 l, 350 cp si un cuplu urias de 800 Nm. Acest mastodont a fost creat sa inghita kilometrii, sa nu cunoasca oboseala si mai ales sa aiba niste limite cu mult peste cele legale.
Nu exista treapta de viteza a cutiei automate cu 8 rapoarte pe care sa o selectezi si sa nu fii lipit cu capul de tetiera . Pentru a va face o idee despre ce vorbesc, va informez ca modelul RS6, cu ai sai 580 cp dezvolta un cuplu de 650 Nm. Aici avem de-a face cu 800 Nm!
Daca informatiile de mai sus nu v-au convins, adaug ca primii 100 de km se ating in 5.5 sec.
Directia este placuta, artificiala uneori, dar foarte usor de manevrat pentru o masina care masoara 5.14 m.
Chiar si asa, A8 nu a fost gandit pentru a participa la raliu sau pentru a te lua la intrecere intre doua semafoare. Limuzina noastra a fost gandita si faurita sa pluteasca in cele mai confortabile si linistite conditii, oferind placere atat pasagerilor cat si soferului.
Suspensia pneumatica reglabila, ajuta masina sa absoarba denivelarile si protejeaza pasagerii de neplacerile unui drum valurit.
O alta calitate care mi-a atras atentia este maiestria cu care habitaclul este insonorizat. incat nici un sunet nu este lasat sa perturbe urechea fina a celor din interior.
Avand la dispozitie un asemenea motor, consumul inregistrat in test a fost de 10,9 l. Preponderent am condus in afara orasului, dar chiar si asa, urban, cu un condus normal, nu ar trebui sa inregistrati mai mult de 14-15 litri pentru 100 de km parcursi.
Pret
Cu un pret incepand de la 99.000 euro cu TVA pentru aceasta motorizare, Audi A8 este incadrat intr-un club exclusivist. Daca mai includem si lista de optionale care insumeaza 31.488 euro cu tva, avem de-a face cu o limuzina aparte, cu o clientela selecta. Acest rezultat este dorit si de cei de la Audi.
Audi A8 a primit de curand un facelift menit sa modernizeze imaginea modelului, dar mai ales sa ofere o gura de aer proaspat in lupta cu noul Mercedes S Class.
AutoSpot apreciaza:
+ Aspect exterior
+ Insonirizare de exceptie a habitaclului
+ Puterea motorului
+ Sistemul Night Vison
AutoSpot nu apreciaza:
- Pret
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook