Cand am aflat ca voi conduce noul Audi Q5, mai exact faceliftul producatorului din Ingolstadt, am fost un pic sceptic. Stiam ca am sa am de-a face cu un autoturism premium, un exemplar de seama al marcii, cel mai clar exemplu ca “nimeni nu o face ca nemtii”, dar chiar si asa, ce ar putea sa ma mai surprinda la un simplu facelift?
Inca din 2008, cand Q5 a fost prezentat publicului larg la salonul auto de la Beijing urmand apoi in 2009 sa intre in productie, a uimit cumparatorii prin imbinarea elementelor clasice Audi, cu linile sportive, pline de robustete si putere.
La fel ca si predecesorul sau faceliftul este construit pe o platforma Audi MLP(Modular Longitudinal Platform), inovatie care permite montarea motorului in spatele axei frontale, ajutand la o echilibrare cat mai eficienta a maselor, rezultand astfel calitatile dinamice caracteristice brandului.
Schimbarile au fost realizate atat la exterior cat si interior, chiar daca nu majore, s-a reusit o evidentiere destul de clara intre modelul anterior si cel din 2012.
Exterior
In momentul in care am privit noul Q5 am fost placut impresionat de schimbarea radicala a farurilor, mai exact de noile lumini de zi, de tip neon. Fata de modelul precedent unde farurile de zi erau sub forma de “spranceana”, noul model a fost un pic mai norocos si a avut parte de un machiaj total. Intreg farul este conturat de o linie puternica de tip neon, schimbare ce reprezinta cea mai semnificativa diferenta exterioara. Cu acest element cat si cu grila fata, restilizata, o mare parte dintre cumparatori vor fi convinsi ca sunt pusi in fata unui model complet nou.
Eleganta, cat si impactul vizual ale noului Q5, au fost accentuate de pachetul S-line, pachet ce poate fi comandat pentru suma de 3073 euro.
Pachetul exterior S-line contine spoilerele fata si spate cu design sport, partea inferioara a spoilerelor fata si spate vopsita in culoarea caroseriei, difuzorul barii spate de culoare gri platinium, grila radiatorului cu bare verticale cromate, pragurile usilor cu inscriptie S-line, inscriptie S-line pe aripile fata, ornamente cromate pentru teava de espament.
Toate aceste elemente disting noul Q5 fata de modelul de baza, oferindu-i o imagine sportiva, imagine pentru care va sfatuim sa alegeti aceasta optiune.
Nu puteam sa trecem peste aspectul exterior fara sa amintim jantele de 20 de toli, model care in opinia mea este cel mai frumos din lista de optionale. Intamplarea face sa fie si cea mai mare marime ce poate fi oferita pe noul Q5, putand fi ale dumneavoastra pentru suma de 709 euro.
Interior
La fel ca si la exterior, pachetul S-line se regaseste in inscriptionarea pragurilor, a bordului si a plafonului de culoare neagra. Scaunele fata sport cu reglaj lombar electric, cat si ornamentele interioare din aluminiu, completeaza pachetul S.
Chiar daca ma asteptam sa regasesc cele mai frumoase finisaje din liga premium si de aceasta data cei de la Audi au reusit sa ma uimeasca prin calitatea imbinarilor, finisajelor cat si prin atentia exagerata la cele mai mici detalii. Plecand de la materialele regasite pe bord, continuand cu plasticele de cea mai buna calitate si terminand cu o piele pe care nu te mai saturi sa o atingi, Audi incanta clientul prin rezultate de exceptie.
Pozitia la volan este una placuta, putin inalta, asa cum este de asteptat intr-un SUV compact. Indiferent de inaltimea sau dimensiunea celui ce va conduce noul Q5, cu totii isi vor gasi pozitia ideala de condus. Spatiul interior este unul generos, mai incapator ca cel al fratelui mai mic Q3 si mai mic ca cel din fruntasul seriei, Q7. Impreuna cu bagaje, 4 adulti pot calatorii pe distante lungi fara nici un fel de problema sau semn de oboseala.
Modelul testat a beneficiat de Navigatie cu MMI si DVD, sistem ce contine hartile complete ale tarilor Europene(inclusiv Romania). Acest sistem, trebuie sa recunosc ca m-a impresionat prin calitatea sunetului, prin usurinta cu care poate fi conectat la un telefon mobil cat si prin intuitivitatea fiecarei comenzi, calitate atat de apreciata la modelele Audi.
Ca ultim detaliu, vreau sa amintesc trapa panoramica de toata frumusetea, element ce te face sa simti ca esti intr-o masina cabrio si ca orice calatorie poate fi realizata sub cerul liber. “Open Sky” denumire generica a celor de la Audi, poate fi adaugata in lista de dotari pentru suma de 1619 euro.
Performante
Daca ne referim la motorul ce a animat micutul din test, acesta este unul de 2000 de cmc, 177 de cai putere, urniti si pusi pe asfalt de catre o cutie automata, Stronic, cu 7 rapoarte. Fata de modelul precedent, puterea motorului a crescut cu 7 cai, iar cuplul de la 350 Nm a ajuns la 380 Nm.
Motorul nu este unul lenes dar nici un exemplar care sa manance asfaltul, reusind sa ajunga la 100 km/h in 9.0 secunde, cu un consum mediu de 6 l. Aceste cifre fiind datorate unei mase de 1820 kg.
Cutia, suspensia cat si directia pot fi controlate la alegere, prin selectarea modurilor “efficienty”, “confort”, “dynamic” sau “auto”.
Directia este placuta la condus, fiind diferita in fiecare din modurile amintite mai sus, oferind un feedback placut soferului, nelasand nici o clipa senzatia ca masina nu ar asculta comenzile celui de la volan.
Pastrand traditia Audi, Q5 beneficiaza de sistemul Quattro, sistem ce distribuie puterea motorului pe cele doua axe, 40% fata si 60% spate.
Noul Q5 poate face fata cu brio conditiilor off-road, fiind ajutat de sistemul Quattro cat si de o garda la sol inalta, dar de cele mai multe ori va fi folosit on-road, clientii acestuia preferand siguranta si confortul, exploatate in mediul urban.
Pret
Ajungand la subiecul pret, am sa va comunic direct ca noul Q5 in echiparea de baza, pleaca de la 40.100 euro, pentru motorul 2.0 TFSI(180 cp, manuala) si ajunge la 61.680 euro, pentru motorul 3.0 TDI Biturbo(313 cp, tiptronic).
Inculpatul nostru pleaca de la 43.680 euro, iar in echiparea de fata ajunge la 68.073 euro. Un pret mare, pentru un exemplar premium, care pe masura ce-l conduci realizezi ca fiecare dotare si-a meritat investitia.
Concluzionand, noul Q5 ramane cel mai vandut model din gama SUV a celor de la Audi, un model premium, complet, care in opinia noasta face fata cu brio concurentilor directi, Bmw X3 si Mercedes GLK.
Audi Q5 - Galerie foto
AutoSpot apreciaza:
+ Calitatea finisajelor interioare
+ Cutia Stronic cu 7 rapoarte
+ Noile faruri
+ Sistemul de navigatie cu MMI
AutoSpot nu apreciaza:
- Pretul total foarte mare
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook