Sunt convins că fiecare dintre cei care citesc acest articol, sau hai să nu exagerez, mare parte dintre voi, are foarte bine stabilit un plan în care găsim toate maşinile pe care ni le-am cumpăra dacă fie câştigăm la loterie, fie vindem un site gen "YouTube" (cunoscătorii ştiu la ce mă refer).
Ideea pe care vreau să o transmit este simplă, cu toţii visăm să avem multe multe maşini, câte una pentru fiecare ocazie, sau una pentru vară, una pentru iarnă, una pentru dus copiii la şcoală şi înşiruirea ar putea continua. Vrem maşini puternice, maşini sigure, maşini frumoase, maşini super dotate, maşini care să ne ofere o "poziţie" socială mai bună decât a vecinului, iar în zilele pe care le trăim vechea zicală s-a metamorfozat şi sună cam aşa: "Mai bine să se strice maşina vecinului ..".
Trecem peste aceste mici adevăruri şi uşor-uşor intrăm în micul nostru basm. O poveste frumoasă în care sunt posesorul unui superb Audi TT, 2.0 TFSI, 200 de cai putere (nu am vrut să-mi iau Quattro, moft, vreau să-mi "fugă fundul"), o poveste în care nu există limite de viteză, iar poliţia este la dispoziţia şoferilor.
Timpul şi spaţiul sunt prietenii mei, o zi însorită de decembrie se conturează încă de la primele ore ale dimineţii. Asfaltul parcă ar fi fost special uscat, exact aşa cum trebuie ca anvelopele să-şi facă datoria. O stabilitate desăvârşită şi o direcţie "ascuţită" sunt ingredientele unei maşini perfecte. TT-ul le posedă pe amândouă şi încă ceva în plus.
Comoditatea scaunului şi poziţia perfectă la volan mă duc imediat cu gândul la o maşină exotică, o maşină care parcă s-ar lipi de şosea, o maşină făcută cu un scop clar, plăcerea de a conduce.
Înghite kilometri întregi fără să-mi dau seama, singurele lucruri pe care reuşesc să le sesizez sunt doar câteva imagini lungi, care dispar instantaneu, acele fete care întorc capul după "frumuseţea mea". Sunt doar eu şi şoseaua, privirea îmi este aţintită departe în zare, acolo unde sper să nu mai ajung niciodată, acolo unde mă aşteaptă un final nedorit. Plăcerea cu care conduc şi sentimentele pe care le am sunt transmise către maşină printr-un volan sport, perfect conturat.
Spaţiul care mă înconjoară este mic, aproape minuscul, dar cu toate acestea este exact cât trebuie ca două persoane să se bucure de o călătorie de neuitat. Materialele sunt de cea mai bună calitate, piele aproape peste tot iar acolo unde întâlnim plasticul, acesta încântă simţul tactil.
Brusc îmi aduc aminte că abia a încăput în portbagaj sacul de golf şi nu am mai avut loc să-mi iau racheta de tenis. Dar nu-mi fac griji, opresc pe drum şi-mi cumpăr una.
Mă liniştesc şi-mi aduc aminte de vechiul TT pe care tocmai l-am vândut zilele trecute. Năstruşnică maşină. Dar parcă nu atât de pasională şi frumoasă ca cea nouă. Liniile sunt mai fluide, stopurile urmează tendinţele şi devin acum tridimensionale, dar şi şasiul făcut aproape în întregime din aluminiu, sunt doar câteva detalii care fac noul model să fie net superior "răposatului".
Drumul şerpuit este creat special ca să nu adormi la volan, fie că abordez o curbă cu 60km/h, fie că acul indicator arată 120, micuţul nu mişcă, mă ascultă spăşit. Sunetul turbinei îmi mângâie auzul atunci când mă încăpăţânez să ţin turaţia sus, acolo unde nu se vede decât un număr rotund, 6500.
Singurul lucru care mă face să simt realitatea este indicatorul de benzină, cel care-mi dă de ştire că oprirea este inevitabilă. Nu vreau, nu vreau să mă dau jos din maşina mea... Vreau să continui să conduc...
Vă las pe voi să încercaţi să vă daţi seama cât a fost ficţiune şi cât nu, eu în schimb vă pot spune că noul TT este în "topul meu".
AUTOspot apreciază:
+ stabilitatea desăvârşită
+ calitatea elementelor interioare
+ puterea motorului
AUTOspot nu apreciază:
- consumul ridicat
- spaţiul interior, destul de redus
- cutia de viteze prea larg etajată.
Date Tehnice:
Motorizare: 1984 cmc, turbo
Putere maximă: 200 cp / 5100 rot/min
Carburant: benzina
Cutie de viteze: 6+1, manuala
Transmisie: puntea fata
Greutate proprie: 1260 kg
Volum portbagaj: 290 l
Volum rezervor: 55 l
Accelerare 0-100 km/h: 6,6 s
Viteza maximă: 240 km/h
Preţ CIP: 29.796 euro
Vezi mai multe
poze cu noul Audi TT în galeria foto
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook