Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


BMW M550d – Superman


Scris de Razvan Filip Dumitru pe 20-01-2015

1Pot spune cu mana pe inima ca am avut parte de o copilarie frumoasa, linistita si plina de nazbatii.

Pasiunea pentru masini “m-a lovit” destul de tarziu, la sfarsitul clasei a 12-a cand am inceput practic sa “dau cu nasu de masini”. Am avut ocazia ca in aceea vreme sa conduc sau sa fiu pasagerul catorva modele, dar poate cea mai frumoasa amintire o am de la bordul unui Seria 5 E39.

La aceea vreme am plecat cu un prieten sa-si achizitioneze una bucata seria 530d. Cum de unde? Din Germania, tara la care viseaza majoritatea impatimitilor auto. In momentul in care am zarit-o am stiut ca va urma o frumoasa pasiune, o iubire nebuna cu obsesii si inimi frante. De-a lungul anilor am avut “relatii” mai cu toate generatiile seriei 5, exemplare pe care le-am iubit sau urat in functie de nenumarate motive, mai mult sau mai putin intemeiate.

2Ajungand in zilele noastre, am fost pus fata in fata cu ultimul top model, nimeni altul decat F10. Acesta este numarul de serie pentru ultimul model din clasa mare de lux, al producatorului din Munchen. Pana aici totul pare destul de obisnuit, discutam despre un Seria 5 nou nout, oaches la prima vedere si “poleit” intr-o nuanta argintie(Glacier Silver Metallic).




MotorLucrurile au capatat o intorsatura dramatica atunci cand am aflat ca voi conduce cel mai puternic motor diesel din lume, nimeni altul decat M550d. Exact, ACEL MOTOR, care are implantat trei(3) turbine, ofera 381 cp si-ti taie respiratia cu un cuplu motor de 740Nm.

Am reusit sa expir si am inceput sa ma uit fascinat la exemplarul din fata mea. Chiar daca in minte aveam doar “381” sau “740” am reusit sa observ spoilerul evazat, difuzorul de pe spate negru si lucios, cat si evacuarile, ca doua mitraliere, pregatite sa-si dea si ultima suflare pentru o accelerare fulminanta.

Modelul de astazi face parte din “familia” M Performance si este “as close as it gets” de un adevarat model M. Acest aspect este tradat de inscriptia(destul de mare) de pe spate, M550d cat si de emblemele M, postate lateral. Chiar daca este un adevarat SuperMan, inculpatul este elegant, discret chiar, iar in opinia mea iti impune respect prin simpla prezenta.

Interior
Interiorul este cel care mi-a placut chiar mai mult ca exteriorul. Este acel loc unde soferul se contopeste cu masina, ii transmite dorintele sale, iar aceasta se supune fara nici un fel de ezitare. Interiorul de astazi este unul dintre cele mai frumoase pe care le-am vazut in ultima vreme. Nu exista element lasat la intamplare sau pus doar ca sa se umple un spatiu.



DetaliiPornind de la scaunele imbracate in piele Alcantara, volanul faurit parca sa se muleze pe mainile soferului, continuand cu plansa de bord maestos desenata, absolut toate componentele interiorului sunt facute sa te fascineze. Poate singurul minus ar fi spatiul pentru pasagerii spate, care putea fi un pic mai mare.

Pe langa componentele premium regasite in habitaclul modelului din test, am fost vrajit de o serie de optionale care mi-au uns sufletul si mi-au aruncat in minte, din nou, o serie de cifre si sume care mai de care.

VolanAm sa fac o selectie cu cateva dintre functiile disponibile la bordul lui Superman: Pachetul M Sport(inscriptii M pe scaune si volan, volanul M – o bijuterie in adevaratul sens al cuvantului, scaune sport,plafon individual din antracit, etc.), Head-Up Display, sistem audio Hi-Fi, sistem de navigatie Professional.

Ideea care se poate retine, revenind din nou la cifre, este accea ca exemplarul din test a beneficiat de optionale in valoare de 15.100 euro. Sunt convins ca ati prins ideea, ati vazut pozele cu interiorul, va place sau nu, eu am de cand sa trec mai departe la lucruri cu adevarat fascinante.

De cand m-am apucat sa scriu am avut in minte, asa cum v-am tot spus, o serie de cifre. De data aceasta am sa va povestesc despre “4.7”. Exact, 4,7 sec. dureaza ca Superman sa zboare pana la primii 100 km/h. Cam aceasta este senzatia in momentul in care apesi acceleratia, esti izbit in piept de un camion(a se traduce prin cuplu motor) si pana sa clipesti ai zburat spre viteze mult peste limitele legale.

3Inainte de a continua vreau sa adaug faptul ca nu am putut sa testez acest exemplar decat pe Transfagarasean. Traseul ideal pentru a vedea din ce “aluat” este facut M550d si modul in care se comporta sistemul xDrive atunci cand ai iluzia ca te poti apropia de ale sale limite.

Chiar daca discutam de forta bruta, M550d cantareste nici mai mult nici mai putin de 1870 kg, aspect resimtit atunci cand incerci sa te arunci in curbe fara un simt de raspundere. Directia este ascutita, precisa si te incanta la fiecare miscare a volanului, suspensiile sunt rigide, chiar si pe modul Confort, iar felul in care cutia automata cu 8 rapoarte baleaza treptele este de-a dreptul delicios. Niciodata nu am inteles acel hashtag #carporn, astazi am avut o revelatie si pot spune ca sunt luminat.

Versatilitatea incontestabila a lui M550d este tradusa prin faptul ca-ti poti duce copii la scoala in cel mai placut mod posibil, ajungi apoi la acea intalnire importanta unde valetul iti deschide portiera, iar seara esti alaturi de prieteni pe circuit, unde incepi sa explici unui motor V8 ce inseamna “diesel power”.

Probabil ca va intrebati cam cat poate sa consume un asemenea "fenomen al naturii". Raspunsul este pe cat de simplu, pe atat de surprinzator. Intr-un regim mixt, fara nici un fel de menajament, M550d a indicat 10,5l. Ireal de real pentru asemenea motor si performante.

UltimaSpre deosebire de Superman sau de un ideal irealizabil, M550d este real, este cat se poate de real si poate fi al dumneavoastra in schimbul unei adunaturi de cifre. Inculpatul poate fi al tau daca platesti cel putin 85.476 euro cu TVA. Daca mai adaugi ceva optionale care iti vor usura viata la bord, ajungi sa platesti 100.957 euro cu TVA.

Timpul petrecut la volanul lui M550d a fost cu adevarat special, sentimentul simtit nu poate fi transpus in cuvinte, poate doar prin analogia cu un avion la decolare. Diferenta este ca Superman ramane lipit de asfalt si te ispiteste sa-l conduci, din nou si din nou.


Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Audi prezinta noul SQ5 TDI
Cui nu ii place un crossover? Este mai practic decat un sedan, dar mai mic decat un SUV. Poti indesa o gramada de chestii in el, dar nu ai nevoie de inca doi prieteni [ continuare ... ]

  Lodgy, primul monovolum din istoria Dacia (Galerie foto)
Este oficial! In martie 2012, la Salonul Auto de la Geneva, baietii de la Dacia vor lansa cel de-al saptelea model din gama producatorului roman. Pentru a nu ne tine ca [ continuare ... ]

  Reginele industriei auto, atentie! Volvo S60 Polestar a pus ochii pe premiul cel mare
Suedezii de la Volvo planuiesc sa detroneze reginele BMW M3 si Mercedes C63 AMG din topul masinilor de inalta performanta care nu costa cat o casa de vacanta la Monaco. [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum