Pot spune cu mana pe inima ca am avut parte de o copilarie frumoasa, linistita si plina de nazbatii.
Pasiunea pentru masini “m-a lovit” destul de tarziu, la sfarsitul clasei a 12-a cand am inceput practic sa “dau cu nasu de masini”. Am avut ocazia ca in aceea vreme sa conduc sau sa fiu pasagerul catorva modele, dar poate cea mai frumoasa amintire o am de la bordul unui Seria 5 E39.
La aceea vreme am plecat cu un prieten sa-si achizitioneze una bucata seria 530d. Cum de unde? Din Germania, tara la care viseaza majoritatea impatimitilor auto. In momentul in care am zarit-o am stiut ca va urma o frumoasa pasiune, o iubire nebuna cu obsesii si inimi frante. De-a lungul anilor am avut “relatii” mai cu toate generatiile seriei 5, exemplare pe care le-am iubit sau urat in functie de nenumarate motive, mai mult sau mai putin intemeiate.
Ajungand in zilele noastre, am fost pus fata in fata cu ultimul top model, nimeni altul decat F10. Acesta este numarul de serie pentru ultimul model din clasa mare de lux, al producatorului din Munchen. Pana aici totul pare destul de obisnuit, discutam despre un Seria 5 nou nout, oaches la prima vedere si “poleit” intr-o nuanta argintie(Glacier Silver Metallic).
Lucrurile au capatat o intorsatura dramatica atunci cand am aflat ca voi conduce cel mai puternic motor diesel din lume, nimeni altul decat M550d. Exact, ACEL MOTOR, care are implantat trei(3) turbine, ofera 381 cp si-ti taie respiratia cu un cuplu motor de 740Nm.
Am reusit sa expir si am inceput sa ma uit fascinat la exemplarul din fata mea. Chiar daca in minte aveam doar “381” sau “740” am reusit sa observ spoilerul evazat, difuzorul de pe spate negru si lucios, cat si evacuarile, ca doua mitraliere, pregatite sa-si dea si ultima suflare pentru o accelerare fulminanta.
Modelul de astazi face parte din “familia” M Performance si este “as close as it gets” de un adevarat model M. Acest aspect este tradat de inscriptia(destul de mare) de pe spate, M550d cat si de emblemele M, postate lateral. Chiar daca este un adevarat SuperMan, inculpatul este elegant, discret chiar, iar in opinia mea iti impune respect prin simpla prezenta.
Interiorul este cel care mi-a placut chiar mai mult ca exteriorul. Este acel loc unde soferul se contopeste cu masina, ii transmite dorintele sale, iar aceasta se supune fara nici un fel de ezitare. Interiorul de astazi este unul dintre cele mai frumoase pe care le-am vazut in ultima vreme. Nu exista element lasat la intamplare sau pus doar ca sa se umple un spatiu.
Pornind de la scaunele imbracate in piele Alcantara, volanul faurit parca sa se muleze pe mainile soferului, continuand cu plansa de bord maestos desenata, absolut toate componentele interiorului sunt facute sa te fascineze. Poate singurul minus ar fi spatiul pentru pasagerii spate, care putea fi un pic mai mare.
Pe langa componentele premium regasite in habitaclul modelului din test, am fost vrajit de o serie de optionale care mi-au uns sufletul si mi-au aruncat in minte, din nou, o serie de cifre si sume care mai de care.
Am sa fac o selectie cu cateva dintre functiile disponibile la bordul lui Superman: Pachetul M Sport(inscriptii M pe scaune si volan, volanul M – o bijuterie in adevaratul sens al cuvantului, scaune sport,plafon individual din antracit, etc.), Head-Up Display, sistem audio Hi-Fi, sistem de navigatie Professional.
Ideea care se poate retine, revenind din nou la cifre, este accea ca exemplarul din test a beneficiat de optionale in valoare de 15.100 euro. Sunt convins ca ati prins ideea, ati vazut pozele cu interiorul, va place sau nu, eu am de cand sa trec mai departe la lucruri cu adevarat fascinante.
De cand m-am apucat sa scriu am avut in minte, asa cum v-am tot spus, o serie de cifre.
De data aceasta am sa va povestesc despre “4.7”. Exact, 4,7 sec. dureaza ca Superman sa zboare pana la primii 100 km/h. Cam aceasta este senzatia in momentul in care apesi acceleratia, esti izbit in piept de un camion(a se traduce prin cuplu motor) si pana sa clipesti ai zburat spre viteze mult peste limitele legale.
Inainte de a continua vreau sa adaug faptul ca nu am putut sa testez acest exemplar decat pe Transfagarasean. Traseul ideal pentru a vedea din ce “aluat” este facut M550d si modul in care se comporta sistemul xDrive atunci cand ai iluzia ca te poti apropia de ale sale limite.
Chiar daca discutam de forta bruta, M550d cantareste nici mai mult nici mai putin de 1870 kg, aspect resimtit atunci cand incerci sa te arunci in curbe fara un simt de raspundere. Directia este ascutita, precisa si te incanta la fiecare miscare a volanului, suspensiile sunt rigide, chiar si pe modul Confort, iar felul in care cutia automata cu 8 rapoarte baleaza treptele este de-a dreptul delicios.
Niciodata nu am inteles acel hashtag #carporn, astazi am avut o revelatie si pot spune ca sunt luminat.
Versatilitatea incontestabila a lui M550d este tradusa prin faptul ca-ti poti duce copii la scoala in cel mai placut mod posibil, ajungi apoi la acea intalnire importanta unde valetul iti deschide portiera, iar seara esti alaturi de prieteni pe circuit, unde incepi sa explici unui motor V8 ce inseamna “diesel power”.
Probabil ca va intrebati cam cat poate sa consume un asemenea "fenomen al naturii". Raspunsul este pe cat de simplu, pe atat de surprinzator. Intr-un regim mixt, fara nici un fel de menajament, M550d a indicat 10,5l. Ireal de real pentru asemenea motor si performante.
Spre deosebire de Superman sau de un ideal irealizabil, M550d este real, este cat se poate de real si poate fi al dumneavoastra in schimbul unei adunaturi de cifre. Inculpatul poate fi al tau daca platesti cel putin 85.476 euro cu TVA. Daca mai adaugi ceva optionale care iti vor usura viata la bord, ajungi sa platesti 100.957 euro cu TVA.
Timpul petrecut la volanul lui M550d a fost cu adevarat special, sentimentul simtit nu poate fi transpus in cuvinte, poate doar prin analogia cu un avion la decolare. Diferenta este ca Superman ramane lipit de asfalt si te ispiteste sa-l conduci, din nou si din nou.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook