Cei care ma cunosc stiu ca nu ma prea innebunesc dupa masinile tip SUV, SAV sau orice alta derivata din aceasta gama. Sa nu ma intelegeti gresit, am tot respectul pentru posesorii acestor exponate, chiar daca majoritatea celor care si le achizitioneaza ajung sa foloseasca o foarte mica parte din veleitatile unui asemenea exemplar.
Zilele trecute am avut pe mana, ultima generatie BMW X3, autoturism care mi-a intarit in suflet zicala “Niciodata sa nu spui niciodata!”. Va rog sa ma urmariti in randurile ce urmeaza pentru a intelege de ce chiar si dupa atatia ani in industria auto, ma pot insela.
Exterior
Privit din exterior, X3 arata mult mai bine ca generatia precedenta. Inginerii BMW au facut o treaba extraordinara prin schimbarea aproape in totalitate a formelor si liniilor noului exemplar.
Chiar daca s-a pastrat un aer “cuminte”, atat partea frontala, faruri si grila, cat si stopurile spate au fost rotunjite, fluidizate pentru a se alinia la noul design abordat de gama BMW.
Pentru cei care-si doresc mai multa sportivitate si agresivitate, se poate opta pentru pachetul M, optiune care printre alte caracteristici, ofera un spoiler fata dotat cu doua guri imense de aerisire situate sub farurile de ceata.
Sper deosebire de concurenta, BMW a preferat sa foloseasca cat mai putin elementele cromate, aratand inca o data dorinta de a pastra un aer classic, aparte pentru noul X3. Ne-a placut scutul frontal cat si cel dorsal, elegant subliniat prin culoarea cromata.
Atat la faruri cat si la stopurile spate, gasim ravnitele lumini de zi, asa cum ne asteptam, de tip LED.
Posteriorul lui X3 poate fi considerat un pic “baban”, dar chiar si asa sportivitatea marcii este emanata prin fiecare por.
Interior
Aici lucrurile devin si mai placute. Intreaga plansa de bord, fiecare element cat si schimbatorul sunt exact in locul si pozitia optima, astfel incat soferul sa nu intampine nici un fel de obstacol in acomodare sau folosire. Asa cum se poate observa si din poze, interiorul continua acelasi trend elegant, sobru, nimic in genul Star Trek sau cine stie ce lumini sau ornamente stridente. Poate tocmai din cauza acestor detalii, interiorul lui X3 mi-a placut atat de mult.
Materialele folosite incepand cu plasticul si terminand cu lemnul, sunt de cea mai buna calitate, premium, asa cum BMW ne-a obisnuit.
Spatiul pentru pasageri este suficient, putin mai redus ca in X5, dar acest amanunt credem ca poate fi trecut cu vederea destul de usor.
Pozitia la volan este buna, sport am spune noi, aripioarele laterale tinand nemiscat soferul. La un drum mai lung, acest detaliu poate fi usor deranjant, confortul fiind sacrificat in favoarea sportivitatii.
Portbagajul este si el incapator, insumand 550 de litri, putand fi extins, cu bancheta spate pliata, pana la valoarea de 1600 de litri.
Performante
Acest capitol m-a facut sa-mi schimb in totalitate parerea despre X3, mai exact despre ce poate si ce nu poate face, atat pe sosea cat si pe teren accidentat.
Exemplarul din test a dispus de un motor diesel, 2000 de cmc, 184 cp si un cuplu motor de 380 Nm, consum in test 8,7 l. Acest motor, care de altfel suntem convinsi ca va fi bestseller-ul din Romania, a fost cuplat la o cutie automata cu 8 rapoarte.
Sprintul pana la o suta de km/h este realizat in 8,5 secunde, valoare care face ca X3 sa fie pe primul loc in segmental sau, cu aceasta motorizare.
Fiind placut impresionati de comportamentul on-road, ne-am gandit sa testam veleitatile lui X3 pe un teren mai dificil, direct spus, off-road.
Intrand pe drumuri de macadam, urcand sau coborand diferite pante, am fost cu adevarat surprins de capacitatile noului X3. Tindem sa credem ca daca nu se exagereaza si nu se abuzeaza, datorita sistemul performant x-drive, noul X3 va face fata cu brio unor incercari off-road neasteptate.
Dar asa cum spuneam mai sus, tindem sa credem ca majoritatea posesorilor de X3 se vor bucura de acesta doar on-road.
Pret
X3 costa in echiparea din test, 56.189 de euro cu TVA. A avut in dotare transmisie automata steptronic(2397 euro), combinatie stofa/piele Pearlpoint Oyster(636 euro), trapa panoramica(1615 euro), faruri cu xenon(1084 euro), sistem de navigatie Professional(2449 euro).
X3 este un exemplar pur sange al autoturismului premium, o varianta foarte tentanta atunci cand ai de ales intre el si X5, dar mai presus de toate este un adevarat BMW.
Vezi galeria foto facuta cu ocazia testului de catre echipa AutoSpot.ro
AutoSpot apreciaza:
+ Spatiul interior
+ Calitatea materialelor componente
+ Cautia Steptronic cu 8 rapoarte
+ Trapa panoramica
AutoSpot nu apreciaza:
- Putin prea rigida la drum lung
- Pozitia la volan inalta
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook