Suntem la inceput de primavara, dar vremea continua sa fie incapatanata si mofturoasa, soarele este scump la vedere, iar gradele sunt mai mici ca oricand. Aflasem de curand ca voi avea ocazia sa iau la intrebari o mare speranta a producatorului din Munchen. Noul X5 urma sa fie la dispozitia mea pentru cateva zile, iar asteptarile erau pe masura.
BMW X5 a luat nastere in 1999 si daca este sa-i comparam arborele genealogic cu celelalte clase, este un model relativ tanar, ajuns acum la cea de-a treia generatie. In randurile ce urmeaza am sa va povestesc despre succesul inculpatului pe meleagurile mioritice, felul cum s-a schimbat de-a lungul anilor si o sa vedem cum s-a prezentat intr-un test fara menajamente.
Exterior
“The Boss”, asa cum este denumit de echipa de marketing a celor din Bavaria, este complet schimbat, are un aer sobru, nu-si pierde din robustete si sportivitate si este aliniat la noile forme ale brand-ului.
Noul X5 iese in evidenta prin designul farurilor circulare duble, prin silueta eleganta, cat si printr-o aerodinamicitate demna de invidiat. O serie de elemente noi sunt integrate armonios in limbajul general de design, incluzand Air Curtains si Air Breathers pentru rotile fata si Aero Blades pentru luneta.
Linile taioase sunt intrepatrunse cu cele fluide, sportive, facand din noul model un exemplar greu de omis in trafic. Am fost surprins sa observ ca spatele actorului de astazi, ne duce cu gandul la fratele mai mic. Asa este, daca privim posterioului noului X5 in minte ne apare noul X3. Stopurile sunt asemanatoare, dar acest lucru nu poate fi considerat ca un minus. Designul este perfect integrat in ansamblu, iar imaginea generala este cu adevarat speciala.
BMX X5 nu este menit sa socheze, nu este menit sa te loveasca in moalele capului si sa te faca sa sangerezi. Atunci cand vezi in miscare noul X5, simti un sentiment admirativ, iti vine sa zambesti implinit, iar mintea iti este invadata de confirmarea unei evolutii firesti.
Elementele cromate, sunt “asezate” inteligent, menite sa-ti atraga atentia la mici detalii, cum ar fi grila fata sau pragurile laterale. BMW a stiut cum sa imbine componentele sportive cu cele elegante, reusind astfel sa continue un trend lansat odata cu prima generatie.
Interior
Interiorul noului X5 este mai placut ca niciodata. Prin “placut” inteleg spatios, ergonomic si premium. Fiecare descriere vine cu ale sale detalii, asa ca o sa le luam pe rand.
Fata de generatia anterioara, spatiul resimtit de sofer si pasageri este mai mare. Pasagerii se pot bucura de loc suficient atat la genunchi, cat si la cap, iar soferul are o distanta satisfacatoare fata de pasagerul din dreapta.
Asa cum ma astepteptam ergonomia este desavarsita. Fiecare comanda este acolo unde te-ai astepta, chiar acolo unde este optim de accesat, efortul fiind minim. Materialele pe care le-am vazut la interior transmit creierului un singur cuvant, “calitate”, iar atunci cand le atingi, afirmatia este confirmata si inradacinata.
Consola centrala dispune acum de un display imens, de 10,25 inci, iar varianta testata avea acelasi volan M, pe care l-am apreciat si de care am abuzat la seria 4.
Una dintre cele mai interesante schimbari , este cea legata de
noile lumini ambientale. Acum iti poti personaliza interiorul dupa bunul plac sau de ce nu, dupa dispozitia in care te afli. Incepand cu albastru, alb si terminand cu portocaliu, noul X5 le are pe toate. Spatiul de la picioare, accentuarile fine ale bordului sau ale fetelor de usa sunt acum la un click distanta, pentru ca tu “sa le colorezi” asa cum iti place.
Pielea regasita la interior, calitatea pe care o simti la fiecare atingere, cat si spatiile multiple de depozitare, fac din X5 un camarad pe care te poti baza atunci cand pleci la drum lung.
O evolutie fireasca este regasita si la portbagaj. Acum, cei care doresc sa care “greutati” cu al lor nou nout X5, pot sta linistiti.
Portbagajul se deschide fractionar, putand fii accesat un haion cat si un hublou care usureaza incarcarea diferitelor obiecte. Litrajul nu este imens, dar cei 650l sunt suficienti pentru o familie cu cinci membrii.
Performante
Am avut la dispozitie varianta care imbina cel mai inteligent consumul, performantele si costurile. Desigur, ma refer la propulsorul diesel, cu 6 cilindri, cu ai sai 3l si 258 cp. La aceste cifre adaugam un cuplu motor de 560Nm, care contribuie la cele 6.9 sec., atat cat ii trebuie neamtului sa ajunga la 100 km/h.
BMW X5 in echiparea de astazi, este cu adevarat rapid. Nu este o supriza pentru nimeni si ne asteptam la acest rezultat. Partea interesanta intervine atunci cand incepem sa discutam despre senzatiile resimtite de sofer, cat si de pasagerii din spate.
Asa cum am spus mai sus, interiorul noului X5 este mai aerisit si mai spatios ca al generatiei anterioare. La acest amanunt adaugam o imbunatatire a confortului. Atata timp cat directia si suspensiile sunt setate in modul Confort, fiecare plimbare va fi ca o adiere placuta de primavera. Chiar si asa, directia este precisa, ferma si ofera siguranta si incredere soferului.
Odata cu trecerea in modul Sport, inculpatul se transforma si transmite senzatii ce aspira spre modelele M.
Am avut la indemna o suspensie tare, o directice impecabila, la care s-a adaugat sclipirea geniala a cutiei de viteze automate cu 8 rapoarte, astfel reteta fiind completa. X5 poate fi aruncat fara grija in aproape orice viraj, iar atunci cand greutatea de 2045 kg isi face simtita prezenta, inseamna ca ati depasit cu mult limitele legale de viteza.
Posibilitatea de a seta pozitia optima la volan, alaturi de o vizibilitatea buna, fac din noul model, un exemplar extrem de placut la condus, atat intr-un mod normal, cat si in conditii sportive.
Sistemul xDrive lucreaza la unison alaturi de sasiu si cutie, iar acest lucru se traduce prin confort si sguranta resimtite de pasageri si sofer.
In offroad, X5 se descurca bine, poate lupta cu drumuri de macadam, zapada sau noroi, dar nedispunand de nici o functie dedicata “aventurilor in afara asfaltului” ajunge sa fie limitat.
Ajutati de functia ECO, pentru o distanta de 500 de km parcusi,
noul X5 m-a rasplatit cu un consum mediu de 10.3l. Demn de amintit ca a fost abuzat si testat in conditii vitrege, asa cum se poate observa si din poze.
Pret
Noul BMW X5 a inceput sa fie vizibil pe drumurile cotidiene, sa fie auzit la semafoare sau sa fie admirat la intrarile din cluburile de fite.
Asa cum ii sade bine unui veritabil BMW, X5 pleaca de la 63.364 euro cu TVA(varianta 3.0d), iar daca adaugam optionalele modelului testat, ajungem la 93.851 euro cu TVA.
Da, de acord, o suma mare pentru un model care nu beneficieaza de nici un fel de sistem ofroad sau care in acesti bani nu dispune de trapa.
Trecand peste aceste amanunte, BMW X5 este un deschizator de drumuri, este o emblema in portofoliul marcii, iar acum la inceputul unei noi generatii, se prezinta mai bine ca oricand.
AutoSpot apreciaza:
+ Aspect exterior
+ Calitatea materialelor folosite la interior
+ Puterea motorului
+ Spatiu interior
AutoSpot nu apreciaza:
- Pret
- Anumite limite in offroad
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook