Prezentat pentru prima dată ca prototip anul trecut la Geneva şi lansat în România doar de câteva săptămâni, C30 marchează debutul în segmentul compactelor premium al producătorului suedez.
Volvo este o marcă premium renumită pentru siguranţă, eleganţă şi confort. Liniile ferme ale design-ului, spaţialitatea şi robusteţea habitaclului, fiabilitatea motoarelor şi preţurile pe măsura acestor calităţi, au conturat în timp o personalitate unică mărcii, indiferent de modele. Cu C30 însă, Volvo a început REVOLUŢIA!
Profitând de şansa de a fi printre primii care testează C30 în România, am vrut să vedem "minunea" cu ochii noştri, ca să putem face diferenţa între componenta de noutate şi cea de marketing din noul produs. Şi iată cum stă treaba!
Privire generală
La peste două decenii de la ultimul său model hatchback în 3 uşi (Volvo 480), Volvo dedică această serie în special tinerilor urbani, oferindu-le imagine, performanţă şi siguranţă sub un brand premium, la un preţ sub cel al concurenţilor direcţi: Audi A3 şi BMW Seria 1. Acest "atac" este mai mult decât direct, producătorul apreciind că trei din patru modele C30 vor avea drept cumpărători persoane care nu au mai condus maşini Volvo.
Volvo C30 are 5 motorizări pe benzină, cu puteri cuprinse între 100 şi 220 CP, şi 3 diesel, între 110 CP şi 180 CP, iar preţul de pornire pentru acest model este de 14.500 euro CIP, fiind stabilit un target de 65.000 unităţi vândute pe an.
Design
În ce priveşte imaginea, Volvo reuşeşte să îmbine în C30 dinamismul şi sportivitatea lui S40 (partea frontală - grilă, faruri, spoiler, proiectoare) cu un design atipic pentru partea posterioară (haion integral din sticlă, stopuri înalte ce amintesc de modelele estate). Cu o lungime de 4,25 m, C30 este cu 22cm mai scurt decât S40, dar rămâne o maşină destul de "mare" pentru segmentul compact, cu atât mai mult cu cât spaţiul interior este foarte restrâns în ce priveşte locurile din spate (doar două scaune despărţite de o cotieră comună) şi portbagajul, acesta fiind ca şi inexistent dacă îl privim în sensul adevărat al cuvântului (233 l). Cu toate acestea, trebuie ţinut cont că maşina a fost gândită pentru tinerii care în agitaţia şi aglomeraţia din oraş, numai de un portbagaj mare şi de spaţiu pentru 5 locuri nu au nevoie (aviz proprietarilor de Loganuri MCV - nimeni de pe stradă nu vă iubeşte!).
Locurile din faţă sunt însă spaţioase, fiind parcă împrumutate de la fratele mai mare S40, ca dealtfel şi consola centrală şi bordul. Deşi interiorul are la prima vedere un aer spartan, odată aşezat pe locul şoferului totul parcă prinde sens, iar formele şi funcţiile parcă se desfăşoară în jurul tău, într-un manifest de ergonomie ce din păcate nu poate fi evidenţiat prin fotografii. Este incredibil cum prin simplitate şi folosire economică a materialelor şi elementelor de decoraţie se pot obţine rezultate atât de bune!
Performanţe
Modelul pe care l-am avut în test are un motor de 1,6 l diesel (110 CP), propulsor foarte "vioi" dar, conştient fiind de calităţile sale, un pic cam arogant (a se citi zgomotos). Alături de acesta, cutia de viteze foarte scurtă, suspensiile rigide şi direcţia fermă te lasă să înţelegi că te afli într-o maşină sport, spirit pe care îl "prinzi" imediat deoarece timpul de acomodare la volan este incredibil de scurt. Vorbim deci despre un diesel sportiv, care atinge suta în sub 12 secunde şi nu se opreşte până la o viteză maximă de 190 km/h, în condiţiile unui consum mediu incredibil de aproximativ 5l/100 km.
Construit după necesităţile tinerilor, Volvo nu putea neglija sistemul audio al lui C30, acesta dispunând în varianta standard de echipare de unitate centrala cu amplificare 4x20W şi 4 incinte acustice, în timp ce instalaţia de top beneficiază de unitate centrală Alpine 5x130W, Dolby Pro Logic II Surround şi 10 incinte acustice Dynaudio.
Cu siguranţă ar mai fi multe de spus despre C30. Dacă am fi subiectivi am spune că este cel mai bun model compact de pe piaţă în acest moment, fiind perfect targetat pe zona de vârstă şi mediu de provenienţă a cumpărătorilor săi. Dar, fiind imparţiali, nu putem decât să-i urăm "bun venit!" noului membru din familia Volvo şi să salutăm cu respect ReVOLVOluţia!
AUTOspot apreciază:
+ design curajos
+ consum scăzut
+ cutie de viteze perfect etajată
+ siguranţă (5 stele)
+ sistem audio performant
AUTOspot nu apreciază:
- motor destul de zgomotos
- spaţiu redus pentru pasageri şi bagaje
- lipsa mânerelor pentru locurile din spate
- suspensie un pic rigidă
Fişa tehnică
Motorizare: 1.6 l (1560 cmc)
Carburant: motorină
Putere maximă: 109/4000 (CP/rpm)
Moment maxim: 240/1750 (Nm/rpm)
Cutie de viteze: manuală, 5+1
Transmisie: tracţiune faţă
Masă proprie: 1373 Kg
Volum portbagaj: 233 l
Capacitate rezervor: 52 l
Acceleraţie 0-100 km/h: 11,9 s
Viteza maximă: 190 km/h
Consum la 100 km: 6,2/4,2/4,9
Preţ CIP: 20.521 EURO
Vezi GALERIA FOTO cu Vovlo C30
Vezi FILMELE cu Volvo C30
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook