Intreaga planeta trece prin una dintre cele mai grele perioade pe care omenirea le-a cunoscut de-a lungul evolutiei sale. Chiar daca unii sunt de parere ca asa zisa “criza” a trecut, din ce in ce mai multe exemple apar in jurul nostru, care din pacate, ii contrazic.
Industria care a avut poate cel mai mult de suferit de-a lungul acestor ultimi ani, este fara doar si poate, cea auto. Cu totii iubim masinile, cu totii ne dorim ca acest domeniu sa prospere, sa poata inflorii si mai mult ca orice, sa poata oferi cumparatorilor, cat mai multe variante accesibile.
Chiar daca nu este cel mai ieftin model de pe piata, in randurile ce urmeaza am sa va povestesc despre unul dintre cele mai “echilibrate” exemplare, disponibil in Romania.
Exterior
Citroen Elysee este un autoturism lansat in anul 2002, special gandit si produs pentru piata auto din China. Este rezultatul unei colaborari intre concernul francez PSA Group (Peugeot-Citroën) si producatorul chinez Dongfeng Motor.
Varianta de astazi este la al doilea facelift si este fabricata pentru nevoile clientilor din Europa.
Avem in fata un sedan de familie, o varianta gandita sa indeplineasca cerintele a 4 sau 5 membri, creata sa ofere confort si siguranta, dar fara sa neglijeze ultimile trenduri in domeniu.
C-Elysee este un model conservator, este un exemplar care nu va intoarce privirile pe strada, dar care va fi apreciat de cei care recunosc linile distinctive ale producatorului.
Imediat privirea iti este fixata pe grila fata, mare si cromata, desenata parca pentru ati aduce aminte in permanenta cu cine ai de-a face.
Linile caroseriei sunt fluide, drepte pe alocuri, iar conturul farurilor si al stopurilor tradeaza o anumita eleganta.
Discutam despre un ampatament ce masoara 4427 cm, adica despre un autoturism incapator. Acest detaliu ne duce cu gandul la spatiul din habitaclu, drept urmare va invitam sa trecem la urmatorul capitol, pentru a afla ce parere avem despre interiorul lui C-Elysee.
Interior
Odata ce am pasit in interiorul inculpatului de astazi, ratiunea si sufletul mi-au fost invaluite de o serie de sentimente contradictorii. Explic!
Cel mai mare atu al lui C-Elysee este spatiul interior. Pentru clasa sa este pur si simplu imens. Aceasta afirmatie este facuta prin prisma unei persoane ce masoara 1.93 m, care a stat la fel de bine si la volan si pe locul din spatele soferului. Evident, scaunul soferului a fost lasat in aceasi pozitie in ambele momente.
Apoi am fost surprins de pozitia la volan. Scaunul se poate regla pe inaltime, dar in momentul in care este asezat in cea mai joasa pozitie, partea frontala a sezutului este prea ridicata, iar la un drum lung poate crea un anumit disconfort.
Aceste amanunt a fost uitat, atunci cand mi-am conectat telefonul prin Bluetooth, iar toata colectia mea muzicala a fost la un touch distanta. Agonia si-a facut din nou simtita prezenta in momentul in care am incercat sa ascult muzica la un volum ridicat. Sistemul audio se aude bine, dar este loc pentru unele imbunatatiri.
Starea de spirit mi s-a schimbat imediat ce am realizat ca beneficiez de o vizibilitate foarte buna, iar cadranele bordului, desi simple, sunt pozitionate corect si perfect lizibil.
Plasticele interioare par rezistente si fiabile, nu sunt cele mai fine in momentul atingerii, dar cei de la Citroen nici nu si-au dorit sa creeze o limuzina de lux.
Urmatoarea veste buna este legata de portbagaj. Acesta masoara 506 l si este unul dintre cele mai mari din clasa.
Performante
Modelul testat a beneficiat de un
motor pe benzina, 1.6 l si 115 cp. Varianta cu 4 cilindri, ofera un cuplu motor de 150 Nm. Reprizele sunt bune, nu ofera nici un fel de sentiment sportiv, dar sunt corecte pentru un asemenea motor.
Cutia cu 5 rapoarte este larg etajata, gandita exclusiv pentru confort, iar dupa o perioada de acomodare micile neajunsuri dispar.
La drum lung, atunci cand masina este incarcata cu 4 persoane plus bagaje, varianta pe benzina devine lenesa. Se simte nevoia de putere in plus, dar daca soferul nu se arunca in depasiri hazardate, poate face fata situatiilor dificile.
Dupa aproape 700 de km, rulati in mare parte in afara orasului, am inregistrat un consum de 6.3 l.
Pret
Pentru acest model si pentru clasa din care face parte, pretul constituie un element definitoriu in momentul in care clientul este pus in situatia de a alege.
Noul C-Elysee pleaca in varianta de baza de la 11.202 euro (TVA inclus), iar in varianta testata ajunge la 13.293 euro (TVA inclus).
C-Elysee are de castigat o lupta grea impotriva etalonului clasei, nimeni altul decat Logan-ul celor de la Dacia.
Modelul de la Mioveni pleaca de la 9800 de euro (TVA inclus) pentru varianta de 90 cp.
Citroen C-Elysee este un exemplar demn de luat in seama pentru o serie de avantaje clare pe care le ofera fata de concurenta, iar daca diferenta de bani nu este o problema, atunci “francezul” este cel pe care-l cautati!
Vezi galeria foto facuta cu ocazia testului de catre echipa AutoSpot.ro
AutoSpot apreciaza:
+ Spatiu interior
+ Dotari
+ Vizibilitate
AutoSpot nu apreciaza:
- Ergonomie scaun sofer
- Anumite plastice interioare
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook