Caldura mare mon-cher. Soarele topea nemilos asfaltul autostrazii care-i poarta numele incercand parca sa-mi tina calea. Dar nu-mi pasa. Cu aerul conditionat fluturandu-mi prin par, am apasat cu nonsalanta pe acceleratie si am schimbat intr-a sasea. In oglinda retrovizoare se scurgeau, anonime, zeci de masini si masinute. Eram intr-o forma de zile mari si coupe-ul trebuia sa fie la inaltimea aspiratiilor mele.
Masina s-a comportat exemplar chiar si la viteze mari, stabilitatea a fost buna si in general mi-a oferit o senzatie de siguranta. Nu am avut nici o problema sa urmaresc kilometrii care se succedeau pe display-ul LCD amplasat central... 185, 190, 193, 195, 197, 198, 201... si aici, in mod frustrant, m-am oprit. Restul drumului l-am parcurs la un confortabil 160 km/h lasandu-ma pe mana cruise-control-ului. Singurele momente cand mi-am adus aminte de frana si acceleratie au fost cand a trebuit sa usuiesc cate o Dacie ratacita pe banda a doua.
Autostrada a disparut intr-o clipa sub roti si cu durere in suflet a trebuit sa renunt la pilotul automat. Distractia nu se terminase, insa, pentru ca urma sarabanda depasirilor. C4 s-a achitat onorabil, chiar daca in vitezele inferioare am simtit-o putin lenesa... motorul Diesel... ce sa-i faci?
M-am bucurat ca m-a prins o ploaie torentiala dupa Cernavoda pentru ca am putut sa testez masina si in conditii mai vitrege, sub privirile dezaprobatoare ale colegilor de trafic care se tarau pe partea dreapta a drumului cu o viteza care facea ca mersul pe bicicleta la deal sa para senzatie tare.
Nici nu mi-am dat seama cand au zburat timpul si kilometrii si am ajuns la mare. Citroen-ul nostru a zburdat cu nonsalanta pe strazile aglomerate ale Constantei. Din pacate, a trebuit sa ma descurc fara claxon, intrucat acesta era plasat la baza volanului si era practic imposibil sa ajungi la el in timp util.
Avand in vedere ca am testat o masina in doua usi am considerat necesar sa verific si sistemul de rabatare a scaunelor din fata. Doua vanatai mai tarziu am tras concluzia ca am nevoie de un C4 in patru usi. Totusi, odata ajuns in spate mi-am intins confortabil picioarele si am contemplat spatiile de depozitare incapatoare si bine plasate. Daca tot suntem la capitolul interior, bordul este in general bine gandit, iar finisajele sunt de buna calitate pentru segmentul de pret in care se incadreaza masina. Pentru cei obisnuiti sa aiba afisajele si indicatoarele in dreptul volanului, plasarea centrala a acestora poate fi o surpriza, insa, nu va faceti probleme, pentru ca dupa cativa kilometri intervine obisnuinta.
Felul in care Citroen C4 Coupe arata la exterior nu poate sa te lase indiferent. Fanii apreciaza liniile cursive, dar indraznete, alura sportiva si forma inedita. Criticii stramba din nas, paradoxal, din exact aceleasi motive. Intr-un fel sau altul, masina aceasta nu te lasa indiferent. Ori o iubesti, ori o urasti.
Plusuri:
+ design-ul interesant
+ motorul performant
+ tinuta de drum
+ consumul de carburant
Minusuri:
- amplasarea claxonului si a comenzilor pe volan
- sistemul de acces la locurile din spate
Fisa tehnica Citroen C4:
Motorizare: 2.0 l, 16v
Putere maxima (CP/rpm): 138/4000
Moment maxim (Nm/rpm): 320/2000
Carburant: motorina
Cutie de viteze: 6+1, manuala
Transmisie: fata
Rezervor: 60 l
Viteza maxima: 207 km/h
Consum (urban/ extra/ mixt): 7,1 / 4,5 / 5,4
Masa proprie: 1.379 kg
Pret CIP model testat: 15.338 EUR
Pret DDP model testat: 18.610 EUR
[mai multe poze]
www.citroen.ro
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook