Zilele trecute am avut ocazia sa testam unul dintre cele mai noi modele ale producatorului francez Citroen, nimeni altul decat noul C4. Poate nu m-am exprimat foarte corect, am testat varianta facelift a modelului C4.
In 2010 francezi introduc pe piata modelul C4, reprezentant ce va deveni imediat un exemplar indragit de fanii marci. De-a lungul anilor C4 a fost restilizat, imbunatatit si cuafat in asa fel incat sa fie modern si fiabil.
De curand modelul francez a fost supus unui subtil facelift, menit sa atraga noi clienti.
Avem la partea frontala, imensa si inconfundabila sigla Citroen, cromata si frumos incadrata intre faruri. La randul lor, farurile au fost restilizate, usor ondulate, avand acum lumini de zi tip LED.
Caroseria este placut desenata, oferind un aer modern, elegant si usor sportiv. Ansamblul este robust, inspira rezistenta, iar C4 iti ofera senzatia de autoturism inchegat si plus pe fapte mari.
Stopurile spate au fost si ele retusate, oferind acum un effect 3D prin design si forma.
Interiorul a fost gandit sa ne incante si ofera confort atat la drumuri lungi, cat si la o utilizare urbana. Materialele sunt placute, par rezistente, iar egonomia este cat se poate de buna. Cei de la Citroen au renuntat in ultima vreme la acea “sumedenie” de comenzi, optand pentru o consola centrala “curata” si futurista. Consideram ca aceste detalii sunt reale plusuri ale modelului de astazi.
Pozitia la volan este placuta, un pic poate prea inalta pentru gustul nostru, dar placuta per ansamblu.
Soferul se obisnuieste usor cu interiorul, detaliu datorat si spatiului generos regasit in habitaclu. Ampatamentul de 2,61 m imbunatateste spatiul pentru locurile din spate, iar portbagajul insumeaza 408 l.
Citroen C4 nu este un autoturism sport, nici nu-si doreste acest lucru.
La volanul sau te vei simti bine, te vei bucura de confort si usurinta cu care se manevreaza.
Directia este usoara, foarte placuta in oras si nu-ti va pune probleme atunci cand vei pleca la un drum mai lung.
Insonorizarea in habitaclu este buna, zgomotul motorului nu se va auzi decat atunci cand turometrul va urca spre linia rosie.
Am testat cea mai puternica varianta diesel, 1.6 BlueHDI si 120 cp. Motorul este cuplat la o cutie manuala cu cinci rapoarte, elastic si potent atunci cand vei avea nevoie de aceleratii in forta. Cuplul motor de 250 Nm te va ajuta in depasiri si-ti va oferi incredere in potentialul inculpatului de azi.
Motorul Euro 6, dar si tehnologia folosita de inginerii Citroen, ne-au ajutat sa inregistram un consum mediu de doar 5,8 l.
Citroen C4 facelift in varianta 1,6 HDI, 100 cp pleaca de la 15.116 euro TVA inclus si ajunge la 19.104 euro TVA inclus, pentru varianta de 120 cp.
Noul C4 este un exemplar versatil, usor de folosit, care se dovedeste un bun prieten indiferent daca urmeaza sa fie folosit de un tanar sau de un tata si familia sa.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook