Au trecut anii tineretii, au trecut vremurile in care te gandeai numai la tine, visai sa conduci masini decapotabile, riscai orice pentru placerea proprie, iar nevoia banchetei pentru pasagerii din spate, ti se parea o gluma rasuflata.
Ti-ai gasit femeia alaturi de care doresti sa-ti petreci tot restul vietii, iar mai mult decat atat, aveti 2 copii cu adevarat adorabili. Te-ai maturizat si pui intotdeauna siguranta si confortul familiei pe primul loc.
Pentru cei care-si doresc un autoturism de familie, iar spatiul si ultimile gadget-uri in domeniu sunt primordiale, avem o veste cat se poate de imbucuratoare.
Noul Citroen C4 Picasso s-ar putea sa fie exact ceea ce cautati.
Exterior
Citroen C4 Picasso este unu dintre cele mai emblematice monovolume disponibile pe piata. In general, autoturismele menite sa serveasca familiilor nu sunt tocmai cele mai placute ochiului. Acest aspect nu se aplica in testul de azi. C4 Picasso este modern, transmite un aer poaspat si ma duce cu gandul direct la un autoturism al viitorului. Nu ma refer chiar la Star Trek, dar nu suntem pe departe.
Liniile exterioare ii confera familistului, un aer cu totul aparte. Partea frontala incadrata de linii drepte, imprima un aer usor sportiv. Farurile si luminile de zi tip LED, sunt integrate in imensul spoiler, iar emblema Citroen este perfect conturata in ansamblul frontal.
Ajuns la cea de-a treia generatie, C4 Picasso se prezinta cu un “posterior” cu adevarat interesant. Stopurile au design 3d si de aceasta data sunt conturate in haion.
Exemplarul testat a beneficiat de o culoare proaspata, menita parca sa accentueze “noul” pe care familistul il aduce in clasa monovolumelor.
Prin noul aspect, C4 Picasso poate fi condus atat de un barbat, cat si de catre o femeie, inchizand astfel cercul familiei.
Interior
Interiorul imi intareste idea unui exemplar modern, futurist chiar , gandit sa ofere spatiu si confort unei familii numeroase. Habitaclul este spatios, Citroen reusind sa castige spatiu atat pentru pasagerii spate cat si pentru cei din fata, prin inaltimea masinii.
C4 Picasso are o inaltime de 1,61m si o lungime de 4,42m, cifre ce ii confera un statut bun fata de concurenta.
Materialele regasite la interior sunt placute la atingere si mi-au inspirat o rezistenta sporita. Intr-un astfel de autovehicul avem nevoie de rezistenta atunci cand copii se foiesc pe bacheta spate sau isi gasesc diferite activitati care includ manerele usilor si spatarele scaunelor.
Bordul amblasat central iti va solicita o perioada de acomodare, iar imediat ce creierul va procesa aceasta informatie, totul va parea perfect normal.
Cum ma asteptam, C4 Picasso dispune de o sumedenie de spatii pentru depozitare si oricat am incercat, nu am reusit sa gasesc un minus la acest aspect. Pe langa acestea, pasagerii din spate se bucura de o bancheta impartita in 3 locuri, fiecare cu reglaje individuale. Iar daca nici acest aspect nu va satisface, va spun ca Citroen C4 Picasso ofera 2 masute rabatabile pozitionate pe spatarele scaunelor fata, care beneficieaza de sistem de iluminare. Francezii au fost atenti la detalii si acest lucru imi place.
Nu am sa trec mai departe, fara a va spune cat de mult mi-a placut plafonul din sticla al lui C4 Picasso, iar parbrizul alungit este cel care mi-a facut ziua mai frumoasa si mai luminoasa.
Performante
Modelul din test a fost pregatit cu echiparea Exclusive, practic am avut la dispozitie tot ce poate oferi noul C4 Picasso.
Cu o motorizare 1.6l diesel, 115 cp, familistul este gandit sa faca fata in majoritatea situatiilor in care o familie moderna il poate pune.
Odata cu evolutia spectaculoasa a exteriorului, interiorul si mai ales gadget-urile pe care soferul le are la dispozitie, au atins “pragul viitorului”. Nu o sa mai gasiti nici un element clasic pe consola centrala a noului model.
In locul vechilor cadrane, avem acum un ecran imens ce indica, pe langa viteza, turatii si informatii ale computerului de bord, si harta intregii Europe. Clima, controlul sistemului multimedia, cat si conexiunea cu telefonul mobil se face acum printr-o adevarata tableta de 7 inci, pozitionata central.
Datorita pozitiei inalte la volan, a suprafetelor vitrate cu adevarat generoase, vizibilitatea de care se va bucura soferul este foarte foarte buna. Reglajele scaunelor asigura gasirea unei pozitii optime de condus, indiferent de inaltimea soferului sau a soferitei.
Raspunsul motorului diesel este bun, poate nu atat de prompt cum m-am asteptat, dar aceasta nu va fi o problema resimtita de catre parinti. Directia este moale, inlesneste folosirea in oras a noului C4 Picasso, iar la drum lung pe masura ce viteza creste, se intareste exact cat trebuie.
Un mare atu al acestui motor este consumul, C4 Picasso fiind prietenul familiei, indicand in test 6,5l pentru un regim mixt.
Pret
Pretul noului model incepe de la 21.600 euro cu TVA, in echiparea Seduction, cu acelasi motor 1.6 Hdi, dar cu 90cp. Daca se opteaza pentru varianta din test, suma platita va trebui sa fie 28.377 euro cu TVA.
C4 Picasso este unul dintre cele mai complete si versatile exemplare din gama monovolumelor, pe care l-am condus. Mi-a placut si mi-a schimbat iremediabil parerea despre “family car-uri”.
AutoSpot apreciaza:
+ Aspect exterior
+ Consum in test
+ Spatiu interior
+ Feeling futurist
AutoSpot nu apreciaza:
- Motor subdimensionat
- Directie moale
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook