Trebuie sa recunosc ca mai toata viata am avut o afinitate pentru “chestile” din Franta. Fie ca ne referim la mancare, vin, vacante, peisaje, literatura, absolut toate au rezonat cu mine si cu sufletul meu. Industria auto se pare ca nu face exceptie si ma contrariaza intr-un mod cu totul aparte, demn de povestit.
Asa ca in randurile de mai jos am sa va impartasesc experienta traita cu unul dintre cele mai atractive, interesante dar si intrigante modele provenite din tara cocosului galic.
Gama DS4 contine trei versiuni, Crossback, Performance Line si hatchback. Noi am avut placerea sa analizam varianta hatchback.
Poate cel mai profund impact pe care ti-l serveste DS4 este cel oferit de partea din fata. Agresivitatea, ascutimea dar si frumusetea pe care francezii le-au desenat pentru acest model sunt incontestabile. Privit din fata, inculpatul afiseaza o nouă semnatura luminoasa. Farurile, subtiri propun sistemul DS Matrix LED Vision cu tehnologia Matrix si functie de iluminare directionala. Acestea sunt completate de lumini de zi cu 98 de LED-uri pe fiecare parte (intregul sistem include 150 LED-uri). Apoi grila DS Wings cu forma tridimensionala se remarca prin efectul de diamant. Capota lunga reuseste sa accentueze latura sportiva a modelului.
Jantele imense, de 20 de inch diamantate, reprezinta unul din cele mai frumoase detalii pe care le observi imediat ce-ti opresti privirea asupra inculpatului nostru. Am fost surprins sa constat, chiar daca DS4 era incaltat cu asemenea “bijuterii”, confortul nu a fost sacrificat.
Un alt detaliu elegant si futurist al exemplarului sunt manerele retractabile ale portierelor. Acestea sunt in concordana cu aripile cu suprafețe sculptate.
Daca exteriorul mi-a atras cu siguranta atentia, interiorul m-a suprins cu adevarat. Interiorul noului DS4 este cu adevarat futurist. Fie ca ne referim la materialele folosite, de cea mi buna calitate, fie ca ne oprim privirea asupra ecranelor inteligente de comanda, inculpatul ti le ofera pe toate.
Pentru o experienta completa comenzile lui DS4 sunt grupate in trei zone de interfata, pentru a ajuta si rasfata soferul, dar si pasagerii. Tehnica guiloche Clous de Paris, inspirata de arta fabricarii ceasurilor pune in valoare detaliile interiorului. Avem decorul “sabre” de pe plansa de bord ce regrupeaza comenzile aerului condiționat și DS AIR, tradus prin guri de aerisire invizibile, dar si sistemul DS SMART TOUCH cu un ecran tactil de 5 inch asociat cu DS IRIS SYSTEM si DS E-TOGGLE.
Pozitia la volan usor inalta te ajuta sa ai o vizibilitate de ansamblu buna, in ciuda lunetei de dimensiuni reduse. Mi-a placut insonorizarea habitaclului, detaliu impecabil reusit de francezi. Alaturi de acest aspect pasagerii se vor relaxa cu ajutorul scaunelor ventilate cu funcție de masaj. Acestea au in compozitia lor o spuma densa, pentru un nivel sporit de confort.
Un detaliu cu care va trebui sa te obisnuiesti este acela ca unele comenzi nu sunt atat de intuitive pe cat te-ai astepta. De exemplu incalzirea in scaune sau luminozitatea bordului sunt destul de bine “ascunse” in meniul de infotainment.
Inculpatul de azi ne-a oferit un motor de 1.6 litri, pe benzina, care dezvolta 225 cp, cuplat la o cutie automata cu 8 rapoarte. Consumul inregistrat in test a fost de 8.2, in urma unui traseu mixt.
Mi-a placut noul DS4 pentru felul in care se detaseaza de concurenta, atat prin design dar si prin felul in care te face sa te simti la volanul sau. Mergeti sa-l conduceti, iar daca va place, ve-ti plati 51,778 euro(TVA inclus) pentru o varianta identica cu cea pe care am condus-o noi.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook