Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


enJOY - BMW Seria 1


Scris de Razvan Filip Dumitru pe 31-10-2012

Seria 1-poza deschidere articolTotul a avut loc intr-una dintre cele mai frumoase zile de toamna pe care am avut norocul sa le traiesc. Soarele stralucea puternic, cu totul neasteptat pentru inceputul lui noiembrie, frunzele dezmierdau ochiul cu o larga paleta de culori, iar soseaua ma invita la parcurgerea unui numar nelimitat de kilometri.

Am parasit aglomeratul Bucuresti pentru a ma indrepta spre o zona mult mai propice condusului, mult mai interesanta pentru un sofer, o zona unde putem vedea si testa veleitatile unui autoturism. Testul de astazi a avut loc pe valea Prahovei, loc pe care l-am considerat potrivit pentru a va impartasi parerea noastra legata de vedeta acestui articol.

Asa cum v-ati dat seama din titlul de mai sus, suntem incantati sa va oferim informatii complete si pareri proprii despre mezinul familiei BMW, neamtul seria 1.

Exterior



Seria 1-exteriorAtunci cand discutam despre aspectul, exteriorul, liniile, designul unui BMW, cu totii stim ca este un subiect care poate fi dezbatut si combatut ore in sir, fara a ajunge la un consens sau fara a putea convinge interlocutorul ca tu ai dreptate si el nu. Chiar si asa, eu ma aflu printre cei care considera ca Bayerische Motoren Werke AG au creat un model unic, cu o serie de elemente definitorii, elemente care fac ca micul bavarez sa fie considerat printre cele mai frumoase din clasa sa. Modelul din test a avut o caroserie vopsita in culoarea Valencia Orange, caroserie cu o serie de linii indraznete, cu un spate curbat, prezentand un design sportiv unic, definit de proportiile elegante si suprafetele proeminente specifice BMW. Imaginea tanara si vioaie adaptata unui model din clasa compacta este completata de elementele de design care evidentiaza maturitatea si statutul premium al modelului testat.
In premiera absoluta pentru marca, BMW a introdus Sport Line si Urban Line, concepte ce furnizeaza posibilitati suplimentare de personalizare prin utilizarea unor echipamente si a unor dotari exclusiviste de design interior dar si exterior, cele doua optiuni oferind doua identitati cu adevarat distincte noului model.

Modelul testat de AutoSpot a beneficiat de BMW Urban Line, iesind in evidenta jantele de 17 toli cu design in V, de culoare alba, dar si echiparea alba pentru bara spate. Accentele suplimentare de design pentru partea frontala includ grila dubla a radiatorului cu un design special, aceasta la randul ei find vopsita tot in alb. Contururile prizelor laterale sunt vopsite in aceeasi culoare ca si automobilul, creand o fluiditate placuta la vedere. Optional sunt disponibile si carcase de culoare alba pentru oglinzile retrovizoare. Cheia noului model vine, de asemenea, cu elemente de design in culoarea alba.

Interior



Seria 1- interiorInterioriul asa cum ne asteptam este unul premium, de cea mai buna calitate si la cele mai inalte standarde. Chiar daca vorbim de cel mai mic component al familiei, seria 1 nu este cu nimic mai prejos, atunci cand discutam despre calitatea materialelor folosite pentru fabricarea scaunelor, plasticelor de pe bord sau a insertilor de aluminiu, atat de placute la atins. Asa cum ati intuit si la interior gasim elemente specifice BMW Urban Line cum ar fi scaune din piele cu o culoare specifica, volan sport imbracat in piele, cotiera reglabila cat si o echipare interioara cu elemente speciale, in nuante de alb cu benzi de accentuare de culoare argintiu mat. Ne-au atras atentia luminile LED ambientale care pot fi schimbate din portocaliu in albastru. Un alt element interesant de amintit este sursa suplimentara de lumina aflata in montantul B, care sporeste efectul de iluminare in habitaclu.

Spatiul interior este unul mediu pentru clasa compacta, ideal pentru 2 persoane, potrivit pentru o familie cu 3 membri, insa inghesuit pentru 4 adulti cu inaltimi de peste 1.80 m (volumul portbagajului este de 360 litri).

Specific marcii, bordul imbraca soferul si parca la fiecare atingere, la fiecare detaliu il imbie sa stea cat mai mult in preajma sa, nelasandu-l sa se sature de multitudinea de setari ale scaunului sau de usurinta cu care iti gasesti pozitia de condus.

Modelul testat a beneficiat de sistem de navigatie Professional (inclusiv harta Romaniei), aer conditionat automat, sistem de asistenta la parcarea cu spatele si fata (PDC), scaune fata sport, cutie de viteze automata, sistem de functionare ECO PRO (poate fi activat sau dezactivat prin intermediul unui buton din consola centrala, amplasat sub sistemul de control al aerului conditionat.

Modul ECO PRO ajuta la un mod de condus mai eficient prin modificarea raspunsului pedalei de acceleratie si regimului de schimbare al cutiei de viteze. In plus, se schimba modul de functionare al componentelor auxiliare electrice pentru un randament maxim. Acesta include aerul conditionat si incalzirea scaunelor sau oglinzilor exterioare).

Performante



Motorul pe care l-am putut "analiza" mi se pare cel mai potrivit din punct de vedere al raportului putere-consum, cei 143 de caluti fiind suficienti pentru a misca masina intr-un mod mai mult decat satisfacator (0-100 km/h in 8,9 secunde), facand ca cifra indicata in dreptul consumului sa fie una dintre cele mai bune in clasa sa. Ajungand la subiectul "consum", va comunic cu placere ca in urma celor 400 de km parcursi, preponderent in afara orasului, cu viteze de cele mai multe ori peste limita legala (cu scuzele de rigoare), inculpatul a avut un consum mediu de 6 litri la suta de kilometri.

Seria 1- PerformanteUnul dintre cele mai incantatoare detalii ale modelului testat, a fost cutia de viteze automata cu 8 rapoarte, mod Sport si posibilitatea de condus manual. Aceasta cutie, alaturi de o directie precisa, ferma, grea uneori, care a devenit istorie de-a lungul anilor, au facut din seria 1 unul dintre cele mai placute modele testate anul acesta.

Schimbarile treptelor se fac in cel mai inteligent mod posibil, eficienta la consum imbinata cu promptitudinea la aceleratie, fac din aceasta cutie un real succes pentru cei de la BMW. Desi face parte din dotarile optionale, cu un pret de 2240 de euro cu TVA, sfatul nostru este sa o bifati in configuratia masinii dumneavoastra.

Continuand sa discutam despre performantele seriei 1 nu puteam sa nu amintim despre suspensile acesteia. Evident, aceastea sunt tari, rigide, asa cum ii sta bine oricarui BMW. Alaturi de o directie sport variabila, confortul este sacrificat in favoarea unei senzatii sport, asa cum numai BMW reuseste sa ofere. Pe traseul parcurs, mai sus amintitele detalii au facut deliciul soferului, nelasand abordarea nici unei curbe la voia intamplarii.

Pret



Avand de-a face cu un BMW, fiind el chiar si un seria 1, pretul pe care trebuie sa-l platesti pentru a te bucura de toate aceste bunataturi este unul ridicat. Mai exact 41.887 euro cu TVA. Pretul de baza pentru 118d este de 28.086 euro cu TVA, iar optionalele pe care le-a avut modelul testat au insumat 13.801 euro cu TVA.

Chiar si asa, BMW reuseste sa fie mai ieftin ca al sau concurent direct, Audi A3 TDI 140 CP, preţul de bază al acestuia fiind de 32.030 euro TVA inclus.

La fel ca in orice clasa si in clasa compacta lupta pentru suprematie este acerba, iar fiecare greseala poate fi fatala producatorului. Prin cea de a doua generatie a seriei 1, BMW a ridicat standardele si a aratat inca o data, de ce este unul dintre cei mai buni producatori auto din istorie.

Seria 1- PretSeria 1 este un etalon atunci cand discutam despre calitate, fiabilitate si inovatie, iar acestea sunt doar cateva din calitatile pentru care noua, celor de la AutoSpot, ne place.

Vezi galeria foto completa cu BMW Seria 1 realizata cu ocazia testului



AutoSpot apreciaza:

+ BMW Urban Line
+ Cutia automata cu 8 rapoarte
+ Consum in test
+ Calitatea materialelor
+ Puterea motorului 118d

AutoSpot nu apreciaza:

- bordul mult prea ascutit in dreptul genunchilor soferului
- distanta prea scurta la care lumineaza farurile cu xenon
- confortul redus al scaunelor pe distante lungi




Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Abarth 695 Maserati Edition - sau cum arata un 500 la masculin
Cine a zis ca Fiat 500 e jucarie doar de fete? Cred ca intocmai contrar credintei populare, Fiat a facut tot posibilul sa demonstreze ca poporul se inseala... amarnic. [ continuare ... ]

  Reginele industriei auto, atentie! Volvo S60 Polestar a pus ochii pe premiul cel mare
Suedezii de la Volvo planuiesc sa detroneze reginele BMW M3 si Mercedes C63 AMG din topul masinilor de inalta performanta care nu costa cat o casa de vacanta la Monaco. [ continuare ... ]

  SIAMB 2012: o mare dezamagire
SIAB. Ahh, ce amintiri. Parca ieri il rugam in genunchi pe tatal meu sa ma duca la evenimentul auto al anului in Romania. Prima editie la care am fost s-a desfasurat in [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum