Asa cum spuneam cu ceva vreme in urma, am inceput sa apreciez din ce in ce mai mult autovehiculele spatioase, utile, acele masini menite sa-ti aduca mai degraba confort decat o imagine de “macho”. Sunt convins ca in pozitia mea se afla si alti barbati, asa ca astazi m-am gandit sa discutam despre un exemplar cu totul si cu totul special. Un autoturism tocmai bun pentru o familie de 3, 4 sau 5 membri, dar la fel de potrivit si pentru un tanar care doreste sa calatoreasca alaturi de prieteni.
Noul Ford B-Max este “cel mai romanesc model strain” pe care-l putem regasi pe piata auto. Este fabricat la Craiova si contrar asteptarilor este unu dintre cele mai versatile si fiabile mini MPV-uri disponibile in Romania.
Exterior
Este bine de stiut ca noul B-Max este asamblat pe o platforma din segmentul clasei mici. Chiar daca Fiesta foloseste aceeasi platforma, vom vedea mai departe ca exista diferente considerabile de spatiu si utilitate intre cele doua modele.
La fel ca si celelalte modele lansate in ultima vreme de producatorul american, B-Max a fost aliniat la noile standarde, beneficiind de tehnologie LED, atat la partea frontala cat si la partea posterioara.
O evolutie a conceptului Kinetic poate fi observata de-a lungul intregii caroserii, fiecare element primind retusuri si mici artificii, detalii care fac din actorul nostru un adevarat cuceritor. Noul B-Max este un exemplar care atrage privirile, este un autoturism care emana robustete, iar pe alocuri tradeaza o anumita sportivitate.
Un element practic, de apreciat, este sistemul usilor glisante, integrat subtil in aripile posterioare. Cu usile deschise, vei observa ca montantii centrali, care separa de regula partea din spate a masinii de cea din fata, au fost integrati in usi. Prin acest procedeu rezulta un acces extrem de facil in habitaclu, cat si o usoara folosire in spatii stramte. Modul in care usile gliseaza, ne-a dus cu gandul la segmentul premium, ocupantii locurilor din spate nedepunam nici un fel de efort la deschidere sau la inchidere.
Culoarea modelului testat, Burnished Glow, contribuie decisiv la atragerea privirilor, fiind in acelasi timp o nuanta eleganta.
Aerul sportiv este accentuat de jantele montate pe acest model. In echiparea Titanium, dispuneti de jante de 16 inci, care completeaza aspectul proaspat si dinamic al noului B-Max.
Interior
Accesul in interior este facilitat de optiunea Keyless Entry, regasita in dotarea Titanium. Aceasta permite pastrarea cheii in buzunar si deschiderea sau inchiderea autovehicului prin simpla apasare a unui buton situat pe manerul portierei. Chiar daca este un detaliu regasit pe o gama larga de modele, pornirea motorului prin simpla apasare a unui buton, este o optiune placuta si apreciata a noului B-Max.
Consola centrala a lui B-Max este aproape identica cu cea a lui Fiesta. Asa cum am vazut si in testul cu Fiesta, materialele folosite sunt placute la atingere, inspira fiabilitate si tradeaza un aspect modern si dinamic. Unele butoane sunt prea mici si necesita o perioada de acomodare.
Grosimea si forma volanului ofera soferului o experienta placuta, iar alaturi de o directie deja celebra pentru modelele Ford, fac din B-Max un prieten de nadejde atat in aglomeratia din orase cat si la drumuri lungi.
Un alt detaliu care mi-a placut a fost felul unic in care se pliaza atat scaunele spate cat si scaunul pasagerului din fata. Astfel se pot transporta obiecte de o lungime de pană la 2,35 metri, dimensiuni de neconceput pana acum pentru o masina din clasa compacta.
Vestile bune continua pentru pasagerii din spate, care dupa ce au putut intra foarte usor in autovehicul, se vor bucura de un spatiu placut atat la picioare cat si la cap. Ca si minus, am observat lipsa cotierei centrale, cat si a celor de pe usi, detaliu care pana la obisnuinta, iti poate induce o senzatie de nesiguranta.
Fiind vorba despre un autoturism gandit pe o platforma relativ mica, cei 304 litri ai portbagajului, pot fi considerati insuficienti. Acest neajuns poate fi rezolvat imediat, daca se opteaza pentru plierea unei parti a banchetei spate.
Performante
Am testat varianta de motorizare pe benzina, 1.0 ecoboost, cu o putere de 120 cp si un cuplu motor de 170 NM. Asa cum am mai spus-o si in testul cu noua Fiesta, aceasta varianta este una dintre preferatele mele. Printr-o cilindree atat de mica, cei de la Ford au reusit sa creeze un motor versatil si placut, incat acest lucru nu poate decat sa ma bucure.
Consumul s-a situat in jurul valorii de 7l, cea mai mare parte a timpului fiind petrecuta in mediul extra urban. Aceasta cifra ar fi fost mult mai mica daca ar fi existat o varianta cu 6 rapoarte, in loc de cea cu 5, cu care este echipat noul B-Max.
Directia precisa, alaturi de un raspuns prompt al aceleratiei, fac din noul B-Max o optiune demna de luat in serios atunci cand se doreste o exploatare fie in mediul urban, fie in cel extraurban. Suspensiile sunt si ele gandite spre modul confort, denivelarile si gropile arhicunoscute ale patriei, fiind atenuate admirabil de catre robustul B-Max.
Insonorizarea in habitaclu este demna de o clasa superioara. Motorul este silentios, nu isi face cunoscuta prezenta decat dupa 4000 de rot/min.
Pret
In varianta testata Titanium, noul Ford B-Max costa 17.376 euro cu TVA. Aveti inclus aer conditionat automat, senzori de lumina cu functia “Follow me home”, senzor de ploaie, oglinda interioara heliomata, sistem audio Sony cu MP3, functia BlueTooth, senzori de parcare fata si spate. Pretul poate fi considerat mare, dar lista de optionale incluse in aceasta suma, fac din B-Max o varianta foarte dotata, cu dotari regasite la clasele mai mari.
In varianta de astazi, Noul B-Max a beneficiat de “Motorul International al anului 2012” , fiind unul dintre cele mai complete si versatile minimonovolume disponibile pe piata auto. Mergeti sa-l incercati!
Vezi galeria foto facuta cu ocazia testului de catre echipa AutoSpot.ro
AutoSpot apreciaza:
+ Motor fiabil si placut
+ Interior placut si spatios
+ Versatilitate urbana
AutoSpot nu apreciaza:
- Lipsa cotiera centrala
- Pret piperat
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook