Din pacate sau din fercire, depinde de unghiul din care fiecare priveste subiectul, traim intr-o perioada in care SUV-urile sunt “la putere”. Fie ca discutam despre autoturisme care depasesc 100.000 de euro sau mini crossovere, mai toata lumea vrea sa detina un SUV. Atata timp cat este mai inalt ca un sedan, iti ofera o vedere mai de ansamblu ca o simpla compacta, propietarul este multumit. Nici nu trebuie sa dispuna de tractiune integrala, important e sa fie “SUV”.
Acestea fiind spuse, astazi o sa povestim despre mini SUV-ul celor de la Ford, nimeni altul decat strengarul Ecosport.
Creeat din nevoia de a arunca in lupta un combatant pentru Nissan Juke sau Renault Captur, Ecosport pare sa fie o varianta interesanta, atat prin aspect, dar si prin versatilitate.
Exterior avem un design modern, placut, cu linii fluide si de ce nu tineresc. Ecosport a fost gandit sa fie mai mult folosit pe drumurile urbane decat pe macadam sau offroad, iar acest lucru este sesizat imediat.
Roata de reserva a fost montata in exterior, pe usa portbagajului, care acum se deschide in lateral. Astfel propietarul are la dispozitie mai mult spatiu pentru depozitare.
Interiorul este ca la orice model Ford, ergonomic si plin de spatii pentru depozitare. Pozitia la volan usor inalta va satisface “nevoie de SUV” si-ti va oferi o vizibilitate foarte buna de jur imprejur. Materialele regasite la interior sunt bune, nu exceleaza la partea de eleganta, dar nici nu s-a dorit acest lucru. Cel mai important detaliu din perspectiva mea este acela al durabilitatii. Cam tot ce gasesti la interiorul lui Ecosport pare durabil, solid si-l poti atinge si folosi cu incredere.
Dupa cateva minute de acomodare, comenzile devin intuitive, usor de accesat si ai senzatia ca detii noul model de o vreme indelungata. Cadranele de bord sunt lizibile, dar mi-ar fi placut ca plansa centrala sa aiba poate mai putine butoane. Fata de concurenta, Ford ar trebui sa simplifice un pic mai mult lucrurile.
Spatiul interior este bun, pasagerii spate, chiar si adulti vor sta confortabil si vor rezista la drumuri mai lungi. Asa cum am mai spus, inginerii Ford au reusit sa modularizeze si sa optimizeze spatiul la cote maxime. La un astfel de exemplar spatiul interior este un mare plus.
Inculpatul de azi a fost echipat cu un motor pe benzina, 1.0 Ecoboost si 125 de cp. Este unul dintre cele mai bune motoare din repertoriul ovalului albastru si poate fi o varianta buna pentru modelul din test. Este un motor elastic, menit mai mult pentru oras, dar se descurca bine si la drum lung, atata timp cat esti constient de limitarile sale. Cuplat la o cutie manuala cu 5 trepte, motorul din test si-a facut datoria si ne-a indica un consum mediu de 7.5 l.
Manevrabilitatea este un alt atu al noului Ecosport. Directia este ascutita si precisa asa cum suntem obisnuiti de la ultimele modele Ford. Soferul primeste un feedback constant din partea acesteia, iar alaturi de un tren de rulare setat mai mult pentru asfalt decat pentru macadam, experienta la volan este cu adevarat placuta.
Ford Ecosport poate fi achizitionat prin programul rabla, la un pret de 12.500 euro(TVA inclus).
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook