Odata cu venirea verii, romanul isi ia concediu, paraseste nebunia urbana si fiecare pleaca dupa posibilitati, in concediu. Se pare ca tarile invecinate au inceput sa fie preferate in detrimentul plaiurilor mioritice, dar acest aspect nu ma mai suprinde de ceva vreme. Motivele sunt evidente!
Cei care raman in capitala, sunt sortiti aceluiasi trafic infernal, iar de ceva saptamani sunt nevoiti sa se descurce si cu nebunia creeata de aceasta ploaie care parca nu se mai termina.
Nu am sa o mai lungesc si am sa va povestesc despre placerea de a avea la indemna pentru cateva zile, noul Ford Fiesta. Stiu, nu mai este chiar atat de nou pe cat as vrea si stiu, l-am testat acum ceva vreme. Dar asa cum v-am obisnuit am o supriza pentru voi!
In testul de azi am sa va prezint varianta automata a modelului, mai exact cutia Powershift in toata splendoarea sa.
Stim cu totii cat de apreciat, premiat si eficient este propulsorul celor de la Ford. Cei 3 cilindrii, fauriti si crescuti la Craiova, arunca la bataie 100 de cai frumosi, meniti sa urneasca o caroserie de numai 1200kg.
Referitor la design, exterior cat si interior nu am sa intru in detalii, modelul de astazi fiind identic cu cel testat in urma cu cateva luni.
Partea cea mai interesanta este cutia automata cu dublu ambreiaj Powershift, o specialitate a casei.
Interesant de amintit, este faptul ca puteti sa va bucurati de cele 6 viteze ale acestei cutii, doar in combinatie cu motorul 1.0 Ecoboost, ai sai 100 de caluti si 170 Nm.
Ca majoritatea cutiilor automate, locul unde ajungi sa o apreciezi cel mai mult este in aglomeratia oraselor. Powershift aduce un plus de confort soferului, schimba vitezele placut, nu te zgaltaie, iar statul intr-un trafic infernal si miscatul de pe loc ca un melc, sunt mai placute(daca poate fi placut sa stai in trafic).
In momentul in care te urci prima oara la volan, poti avea tendinta de a apasa brusc acceleratia, sensibilitatea pedalei resimtinduse, dar dupa cateva plecari si opriri reusiti sa va imprieteniti. Va avertizez ca sunt sanse sa nu mai doriti sa conduceti o cutie manuala, niciodata.
Am apucat sa o testez si in afara orasului, acolo unde cutia celor de la Ford si-a facut treaba exemplar. Schimbarea treptelor de viteze se face placuta, iar in functie de puterea cu care apesi acceleratia, aceasta decelereaza sau accelereaza liniar.
In momentul in care pedala este apasata brusc pana la capat, se simte o anumita ezitare. Nu este cazul sa va ingrijorati, cutia a fost setata spre confort, iar acest aspect este normal.
Pentru cei care doresc totusi sa se joace “intr-un mod sport”, Ford ofera posibilitatea de a cupla in modul “S”, acolo unde treptele se succed un pic mai rapid. Pentru un pasionat este placut “sa se joace” in acest mod, dar diferentele nu sunt atat de mari precum mi-as fi dorit.
Vitezele pot fi schimbate si manual, printr-un mod cel putin ciudat, cu cele doua butoane “+” si “-“, pozitionate in partea stanga a schimbatorului. Nu sunt tocmai fan al acestei variante, dar sunt convins ca sunt foarte putini cei care vor profita de acest detaliu.
Cutia automata a celor de la Ford, a fost ajutata de aceeasi directie precisa si grea cu care am fost obisnuiti de-a lungul anilor. Suspensia, setata spre confort, dar avand si o rigiditate placuta pe curbe, a completat o experienta aparte, regasita numai la modelele Ford.
Consumul mix pe care l-am inregistrat a fost de 6.9l. Foarte bun din punctul meu de vedere, tinand cont de haosul intalnit in Bucuresti.
Pentru cei dornici, Fiesta 1.0 Ecoboost Powershift cu cinci usi, pleaca de la 14.400 euro cu TVA. Varianta de astazi, are pachetul Titanium si costa 19.600 euro cu TVA.
In opinia mea, Ford Fiesta intruchipeaza exemplarul optim din clasa mica, reusind sa ofere clientului, atat fiabilitate, placere la condus cat si un pret avantajos. Motorizarea sau optiunea unei cutii automate sau manuale, va ramane voua, celor care o doriti!
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook