Am inceput anul in forta, cu o groaza de planuri, dar si cu o serie de teste interesante, menite sa va incante si sa va ajute sa gasiti masina potrivita.
Dupa ce in ultimul test v-am povestit despre o forta a naturii, trimisa de producatorul din Munchen, azi am sa va prezint un exemplar mai “pamantean”, produs de ovalul albastru.
Anul trecut ati putut citi despre ultimul model Fiesta, cu al sau motor EcoBoost si cutie automata, exemplar ce mi-a placut atat prin felul in care te asculta si se aseaza pe sosea, dar si prin prisma pretului fata de concurenta.
Acum a venit momentul sa discutam despre cea mai rapida varianta de Fiesta, nimeni alta decat modelul ST.
Fiesta ST arata foarte, foarte bine! Fiecare linie, fiecare curbura sau fanta a caroseriei iti atrag atentia, iar grila frontala supradimensionata este elementul definitoriu care-ti transmite ca nu ai de-a face cu orice Fiesta.
Culoarea rosie este atat de potrivita pentru acest model, sportivitatea si exclusivitatea fiind impregnate imediat pe retina privitorului. In completarea de ansamblu regasim jantele de culoarea gri inchis, intr-o forma “snowflake”, deja consacrata pentru modelele Ford.
Odata descoperit interiorul, privirea mi-a fost atintita asupra scaunelor Recaro, model ce m-a fascinat inca de cand am condus fratele mai mare al inculpatului de azi, Focus ST.
Profilul agresiv, sculptat parca de un demon, te imobilizeaza intr-un fel greu de creionat in cuvinte. Indiferent de manevra efectuata, corpul iti va sta nemiscat, iar creierul iti va transmite dorinta de “inca si inca o data”.
Cei de la Ford au adaugat interiorului insertii metalice, ca cele regasite pe volan, schimbator sau pedale, pentru a accentua si mai mult sentimentul ST. Pozitia fixa oferita de scaunele Recaro, volanul gros in trei spite, cat si vizibiliatea buna oferita de modelul testat, fac ca soferul sa se simta ca un adevarat pilot de curse. Dupa cum stiti condamnam depasirea limitelor de viteza, dar la volanului unui Fiesta ST acest detaliu este foarte greu de respectat. Materialele folosite la interior sunt la fel de bune cum le stiam de la modelul de serie, iar comenzile intuitive cum ne-am asteptat. Detaliul care mi-a atras atentia si m-a facut sa zambesc este cel al pragurilor, inscriptionate cu sigla ST. Acestea se lumineaza si parca te invita sa urci la volanul lui Fiesta ST.
Micutul este “manat in lupta” de un motor pe benzina, 1.6 litri EcoBoost. Acesta mi-a oferit 182 cp si un cuplu motor de 240 Nm.
Cantarind doar 1,100 kg , Fiesta ST accelereaza pana la 100 km/h in 6.9 sec. Poate nu pare un timp impresionant, dar senzatia oferita, atunci cand esti in spatele volanului, este mult peste asteptari. Rezervele de putere par interminabile si Fiesta ST este cu adevarat surprinzatoare.
Directia grea si précisa, impreuna cu o cele sase trepte ale cutiei manuale, fac ca experienta la volan sa fie cu adevarat unica. Suspensile tari te ajuta sa arunci micutul exemplar pe orice fel de viraj, iar daca esti calculat si nu te hazardezi, vei reusi sa iesi fara nici un fel de subvirare. Sasiul micutului este atat de bine echilibrat si faurit, incat sunt momente cand uiti ca sofezi o masina cu tractiune fata.
Spatiul regasit pe bancheta din spate este modest, dealtfel acest aspect nu prea ma intereseaza atunci cand stiu ce calitati prezinta exemplarul de azi si mai ales cand stim din start ca un model de clasa mica, in 3 usi, va sacrifica acest aspect.
Consumul mediu in perioada testata a fost de 9,8 l, intr-un regim preponderent sportiv, fara prea multe perioade “eco”.
Fiesta ST este o varianta de luat in seama, atunci cand cautati un exemplar mic, neastamparat si care sa va ofere senzatii cu adevarat placute. Mi-a placut si-l recomand
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook