Fiind un pasionat auto, de fiecare data cand urmeaza sa conduc un autoturism sunt incantat si nerabdator. Evident, ca in orice domeniu sunt exmeplare mai mai frumoase, altele mai putin atragatoare sau altele pe care le astepti cu sufletul la gura. Inculpatul din testul de astazi face parte din ultima categorie si pot spune ca l-am asteptat o perioada indelungata pana cand am apucat sa ne cunoastem.
Focus ST este un exemplar aparte, este un adevarat hot hatch, dar mai presus de atat este un exemplar pur sange, un exemplar pe care si-l va achizitiona doar un “petrol head”.
Exterior
Parerile referitoare la aspectul noului ST sunt impartite. Sunt acei exponenti ai presei auto care considera ca avem de-a face cu un exemplar cuminte, un exemplar care putea fi desenat mult mai agresiv si mult mai diferit fata de modelul de serie. Si mai exista cei ca mine, care gandesc total opus. Noul Focus ST arata cu adevarat atragator. Aripile laterale sunt evazate exact cat trebuie, spoilerul spate este rotunjit si perfect incadrat in ansamblul general, iar teava de esapament, este ideal pozitionata la jumatatea distantei dintre rotile spate.
Privirea iti este magnetizata si blocata pe culoarea exterioara. Orangeul modelului testat este cea mai buna alegere, daca aveti de gand sa optati pentru acest model. La fel ca si la generatia anterioara, testata in urma cu 7 ani, culoarea care defineste gama ST a fost pastrata, alegere pentru care le multumesc celor de la Ford.
Partea frontala poate fi cosiderata cuminte, in comparatie cu posteriorul obraznic, dominat de eleron si evacuare. Observam luminile de zi tip LED, cat si grila ce acopera radiatorul, mai mare si mai fioroasa ca a unui model de serie.
Jantele de 18 inci sunt un alt detaliu extrem de important atunci cand zariti pe strada un astfel de exemplar. Mi-a placut culoarea gri inchis, nuanta perfect asortata cu cea a caroseriei.
Fata de varianta anterioara cand se putea opta pentru o echipare in 3 usi, acum noul ST poate fi comandat doar in 5. Acest detaliu ii va ajuta pe cei care doresc sa se foloseasca zi de zi de servciile noului ST.
Interior
Interiorul noului ST este si el personalizat si schitat in asa fel incat, nu vei uita nici o clipa ca te afli la bordul unui exemplar sport.
Regasim inscriptia ST pe volan, scaune, cat si pe praguri, acolo unde pe timp de noapte cele doua litere sunt luminate in nuanta rosie.
Cadranele de bord se aseamana foarte mult cu cele ale modelului de serie, ergonomia si calitatea fiind la ordinea zilei.
Vitezometrul si turometrul sunt usor lizibile, de alfel ca toate comenzile regasite la bordul noului ST. Presiunea in turbina, alaturi de temperatura uleiului sunt informatii pe care inginerii Ford le-au pozitionat sus, pe bord, pentru a sublinia inca o data sportivitatea modelului.
Ca un minus am gasit unele butoane prea mici ale sistemului multimedia, dar care dupa o perioada de acomodare nu vor mai reprezenta un impediment.
Spatiul interior este bun, noul ST nefiind tocmai o masina de familie. Daca pasagerii din spate nu vor depasi 1.80m, calatoriile mai lungi vor fi placute.
Pielea regasite la interior mi-a inspirat calitate, dar mai ales durabilitate, creandu-mi impresia ca va rezista unor abuzuri indelungate.
Performante
Capitolul pe care cu totii il asteptam este aici.
Noul Ford Focus ST este acum animat de un motor de 2000 cmc, care ajutat de o turbina, dezvolta 250cp. Asa cum ati observat trendul industriei auto a fost respectat si 500cmc au fost taiati. Fata de modelul anterior, Focus ST impinge cu 25cp in plus si reuseste sa faca acest lucru printr-un motor mai mic. Sprintul pana la 100 km/h se executa in 6.5 sec., iar cuplul pe care soferul se poate baza este de 360Nm.
Toate aceste cifre au fost sustinute de o cutie manuala cu 6 trepte. Aceasta a fost un pic prea larg etajata, detaliu de care reusesti sa uiti odata ce parcurgi cateva sute de km la volanul inculpatului.
Asa cum stim la un exemplar sport, suspensia si directia sunt extrem de importante pentru ca intreaga experienta sa fie completa. Noul ST are una dintre cele mai bune directii pe care le-am vazut anul acesta. Comanda este executata fara compromis si masina se inscrie in viraj fara nici un fel de ezitare. Soferul stie intotdeauna trasa pe care autoturismul este inscris si precizia directiei te indeamna sa te arunci in urmtorul viraj cu incredere sporita.
Alaturi de o suspensie rigida, perfect echilibrata pentru drumuri virajate, am regasit cele mai nastrusnice scaune sport. Poducatorul Recaro s-a intrecut pe el insusi si a faurit scaunele de pe Focus ST. Orice fel de manevra vei face la volanul lui ST, nu vei reusi sa te misti nici macar un centimetru. Odata asezat parca te lipesti de scaun si nu-ti doresti decat un drum plin de viraje.
Chiar daca cifrele nu sunt cosmice, Focus ST este foarte rapid. Puterea motorului se simte imediat, iar usurinta cu care vitezometrul urca te indeamna sa atingi cifre cu mult peste limita legala.
La fel ca si modelul anterior, Focus ST este setos. In test am inregistrat un consum mediu de 12,3 l, intr-un Bucuresti aglomerat si o serie de serpentine muntoase unde turometrul a stat sus, in jurul valorii de 7000rot/min.
Pret
Pretul pentru noul Focus ST porneste de la 29.000 de euro cu TVA. Daca adaugam, culoarea exterioara Tangerine Scream 900 de euro, farurile bi-xenon 700 de euro si inca cateva optionale, ajungem la modelul testat ,in valoare de 32.500 euro cu tva. Un pret destul de mare, dar corect pentru un exemplar atat de placut atunci cand il privesti, dar mai ales atunci cand il conduci.
Focus ST ramane unul dintre cele mai pasionale modele conduse anul acesta, un exemplar de care nu te mai saturi si care-ti rasplateste fiecare apasare pe acceleratie.
AutoSpot apreciaza:
+ Aspect exterior
+ Directie precisa si placuta
+ Suspensia
AutoSpot nu apreciaza:
- Consum in test
- Pretul
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook