Sunt roman si sunt constient de plusurile acestei tari, de avantajele de a avea si mare si munte, de omenia unora dintre locuitori, de bogatiile gasite in adancurile patriei, dar mai mult ca orice sunt realist. Spun acest lucru din prisma unui pasionat de sofat, cat si din prisma unui roman nemultumit de drumurile patriei.
Astazi am placerea sa va prezint o varianta potrivita conditiilor regasite in Romania, un autoturism care parca a fost gandit sa indeplineasca aproape toate doleantele romanului.
Exterior
Modelul celor de la Ford a suferit o schimbare majora fata de generatia anterioara. Chiar daca imprumuta platforma de la Focus, Kuga este mai mare si mai impunator. Atat spoilerul fata, cat si “striatiile” de pe capota transmit privitorului faptul ca noul model “means business”. Este robust, sportiv si parca pregatit oricand sa infrunte fie asfaltul, fie un drum de munte.
Modelul testat nu a beneficiat de leduri pentru luminile de zi, dar acestea au existat sub forma de becuri cu halogen, Kuga aliniindu-se astfel la noile norme.
Privit din lateral, Kuga este discret, singurul element care-ti atrage privirea este alungirea pe aripa a stopului spate. Acestea sunt acum dominate de linii fluide, mai frumoase ca cele precedente si mai vizibile pe timp de noapte.
Aerul sportiv al exemplarului este sustinut de cele doua tevi de esapament situate in extremitatile spoilerului spate.
Mi-a placut faptul ca cei de la Ford nu au abuzat de elemente cromate care ar fi putut incarca inestetic modelul. Cromul este regasit discret in jurul geamurilor, al barelor transversale peste platfon, cat si in partea din spate pe spoiler.
Interior
Aici regasim elemente pe care le-am vazut prima oara pe fratele mai mic, Focus. Spatiul este dominat de materiale de buna calitate, plastice care sunt folosite exact unde trebuie si care atunci cand sunt atinse inspira durabilitate.
Pozitia la volan este placuta, indeajuns de inalta incat sa se poata oberva foarte bine extremitatile masinii cat si restul participantilor la trafic. Spatiul pentru pasagerii din spate a crescut si el, acum putand calatorii 3 persoane pe bancheta din spate fara nici un fel de problema.
Pielea folosita la interior este placuta la atingere si transmite un sentiment de rezistenta.
Portbagajul poate fi acum actionat si electric, insumand 456 l.
Cadranele bordului sunt usor lizibile si afiseaza toate datele de care ai nevoie la drum. Partea din dreapta soferului, consola centrala, este si ea asemanatoare cu cea de la Focus si necesita o anumita perioada de acomodare. Sistemul audio Sony transmite un sunet clar si puternic, punand la dispozitia pasagerilor conexiune Bluetooth pentru telefonul mobil.
Performante
Noul model poate fi cumparat cu unul dintre cele 4 motorizari disponibile. Puteti alege unul dintre cele doua motoare pe benzina, de 150 si 180 cp sau unul pe motorina, avand la dispozitie 140 sau 163 cp.
Noi am testat varianta de 2.0l si 163 cp. Cuplul oferit in testul de astazi este de 340 Nm, suficient ca inculpatul sa faca fata cu brio oricarui obstacol.
Motorul a fost ajutat de o cutie manuala cu 6 rapoarte, trepte scurte si precise, asa cum Ford ne-a obisnuit de atata vreme. Directia este precisa, exacta si participa productiv la placerea oferita soferului, in momentele in care se afla la bordul noului Kuga. Pozitia ferma si feedbackul pozitiv oferit de catre noul model, sunt in mare parte provenite de la sistemul de tractiune integrala. Acesta transmite cuplul catre rotile cu aderenta optima, facand din Kuga un prieten pe care te poti baza la nevoie.
Consumul mediu de 7,7 l a fost inregistrat atat pe drumurile capitalei, cat si pe virajele regasite pe valea Prahovei.
Pret
Pretul de baza pentru modelul din test este de 30.050 euro(TVA inclus) si poate ajunge la 31.500 euro (TVA inclus) pentru varianta cu cutie automata Powershift.
Noul Ford Kuga este una dintre cele mai bune variante atunci cand se cauta un autoturim spatios, dar mai ales potent atat on-road cat si off-road.
AutoSpot apreciaza:
+ Aspect exterior
+ Etajarea cutiei de viteze
+ Sistem audio
+ Spatiu interior
AutoSpot nu apreciaza:
- Consum
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook