Trebuie sa recunosc ca am asteptat ceva vreme pana sa apuc sa va scriu despre acest specimen. Noul Mondeo a fost adus in Romania pe la inceputul anului, dar din varii motive nu am apucat sa pun mana pe unul. Sau piciorul pe unul. Depinde cum doriti sa priviti problema.
Perioada de asteptare a luat sfarsit, iar zilele trecute am avut placerea sa ma ocup asa cum merita, de noul Ford Mondeo.
Merita amintit faptul ca impartasesc o anume afinitate pentru acest model, intamplarea facand ca exemplarul pe care-l conduc zi de zi sa fie o varianta MK4. Pre facelift ca sa fiu mai explicit. Chiar si asa, promit sa fiu obiectiv si cat se poate de incisiv.
Gurile rele, spun ca lansarea in Europa a noului Mondeo a fost prea mult intarziata sau ca seamana prea mult cu Ford Taurus, exemplar vandut in America. Asa si?
Noul Mondeo, nume de cod MK5, arata cu adevarat bine. Iti atrage imediat privirea si nu stiu daca exagerez foarte mult, dar partea frontala te duce cu gandul la Aston Martin. Da, da, la acele super caruri, conduse de Mr. Bond.
Inculpatul este impunator si baban, daca-mi este permisa exprimarea. Te uiti la el si daca mai stii si ca masoara 4,87 m lungime si 1,85 m latime, esti clar convins ca nu ai de-a face cu cine stie ce aschiuta.
Imi place griila radiatorului, mare si frumos incadrata de noile faruri adaptive full LED. Fata de modelul precedent s-a preferat ingustarea farurilor si prelungirea acestora usor spre aripi. Acestea vin acum cu “Faza lunga Automata”. Functia este pentru deplasarile pe timp de noapte, farurile trec temporar pe faza scurta atunci cand detecteaza trafic din sens opus sau un alt autovehicul, pentru a nu-i orbi pe ceilalti soferi. Sistemul revine automat la faza lunga, asigurand vizibilitate maxima.
Exemplarul din test a beneficiat de jante cu dimensiunea de 17 toli. Datorita aspectului exterior, acestea par mici, dar credeti-ma sunt cele mai potrivite pentru drumurile patriei. Cei care doresc si cred ca sunt potrivite, pot opta pentru variante de 18 sau chiar 19 toli.
Spatele este si el impunator, stopurile full LED placut integrate in caroserie sunt simetric pozitionate cu cele doua evacuari cromate.
Ajungand acolo unde-mi doream de cateva luni sa ajung, in spatele volanului, lucrurile stau si mai bine. Interiorul este schimbat in totalitate. Materialele folosite sunt foarte bune, par rezistente si se simt placut atunci cand le atingi.
Una dintre cele mai interesante schimbari vine din partea sistemului infotainment, acum cu functia full touch. Noua jucarie a celor de la Ford poarta numele de Sync II si va poate ajuta cam cu orice va trece prin minte. Incepand cu date referitoare la consum si autonomie, ajustarea climatizarii, incalzirea volanului, navigatie, afisarea semnalelor primite de la senzorii de parcare sau o camera video pentru marsarier, toate vor fi la indemana dumneavoastra.
Pozitia la volan este mai buna ca la modelul precedent. Soferul isi poate lasa mult mai jos scaunul si in plus, spatiul pentru genunchi este cu adevarat generos. Mi se par detalii importante prin prisma unui individ inalt care doreste sa aiba scaunul cat mai aproape de podea si sa nu loveasca cu genunchii bordul.
Cadranele de bord si spatiul dintre ele, practic vechiul Convers+ au fost si ele restilizate. Ai in campul vizual o sumedenie de informatii, iar acum vitezometrul si turometrul sunt digitale. Dupa cateva minute de acomodare totul vi se va parea o joaca de copil.
Pasagerii din spate sunt rasfatati la fel ca si cei din fata. In clasa medie, in afara de noul Skoda Superb, Mondeo este cel mai incapator concurent. Ocupantii locurilor din spate se vor bucura de spatiu atat la cap cat si la genunchi.
Portbagajul este imens, insumand 550 l, iar spatiul de incarcare este urias. In varianta Titanium, portbagajul noului Mondeo poate fi deschis sau inchis printr-o simpla apasare de buton. Mi-ar fi placut ca momentul inchiderii sa fie mai silentios, dar chiar si asa este un detaliu subiectiv.
Un alt aspect care mi-a atras atentia si care m-a incantat a fost izolarea fonica. Modelul precedent era bine antifonat, dar noul Mondeo este atat de bine antifonat incat poate fi usor comparat cu adversarii din clasa medie premium. Linistea resimtita la interior va facilita drumurile lungi si va putea permite soferului sa se bucure de sistemul audio Sony cu 10 difuzoare sau sa poarte discutii cu ceilalti pasageri, fara a ridica tonul vocii.
Am avut la dispozitie un motor special. Spun acest lucru deoarece
am condus varianta pe benzina, 2.0 l si 240 cp. Ecoboostul celor de la Ford este rafinat, puternic, setos si nu cred ca-si va gasi locul intr-o piata unde dieselul face regulile.
Alaturi de masivitatea exterioara, resimtita si la interior, noul Mondeo, cu motorizarea de azi, te va face sa te simti in stare de orice depasire si cam orice manevra care-ti va veni in minte.
Alaturi de o cutie automata Powershift, specialitatea casei, inculpatul atinge 100 km/h in 8 sec si va impinge cu un cuplu motor de 340 Nm.
Consumul a fost pe masura cifrelor de mai sus si am inregistrat un consum mixt de 12,3 l.
Directia este placuta, prietenoasa in oras si de incredere la drumuri lungi. Parca nu primesti atat de mult feedback ca la generatia anterioara, dar in nici un caz nu te lasa la nevoie. Stii incontinu unde este trasa dorita, iar ruliu este redus spre minim.
Deoarece discutam despre un exemplar mare, suspensia este si ea la superlativ. Noul Mondeo absoarbe denivelarile asfaltului asa cum numai un model premium o face. Am fost pur si simplu impresionat de confortul pe care l-am resimtit. Fie ca discutam despre viteze reduse, de oras, fie ca ne aflam la viteza de croaziera pe autostrada, Mondeo sta asezat impecabil si te incanta cu tinuta de drum.
Daca te-am convins si-ti doresti noul model,
afla ca poti avea noul Mondeo in varianta full options in schimbul a 34.000 de euro TVA inclus. Este un pret imbatabil, daca luam de exemplu noul Passat, care in aceasi configuratie costa in jur de 45.000 de euro TVA inclus. Clar, se pot face dezbateri pe acest subiect, cum ca Passatul si-ar pastra mai bine pretul la revanzare, dar chiar si asa, noul Mondeo este o oferta pe care cu greu o poti refuza.
Modelul de azi este un reper in clasa medie, un exemplar care a facut un mare salt inainte, motiv pentru care concurenta este serios amenintata. Mergeti sa-l conduceti!
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook