Sunt momente in viata cand destinul alaturi de un strop de noroc te aduc in fata unor evenimente unice, atat prin experienta in sine cat si prin amprenta adanca lasata in sufletul tau. Am avut sansa sa traiesc cateva astfel de episoade, sa le constientizez si sa le asimilez cu toata fiinta mea. In randurile ce urmeaza am sa incerc sa va transmit cateva franturi dintr-unul dintre cele mai interesante teste realizate in ultima perioada.
Cu ajutorul celor de la Ford Romania am putut testa noul Ford Mustang, unul dintre cele mai emblematice modele ale producatorului american, dar si unul dintre cele mai recunoscute modele la nivel mondial. Dupa mai bine de 50 de ani, Europa a avut norocul sa poata importa oficial ravnitul model, iar astfel cei ce isi doresc “visul American” il pot trai pe propria piele.
Mustangul a fost intotdeauna un exemplar masiv, mare si lung((4,78 m lungime și 2,02 m lățime). Marimea exterioara cat si cilindreea astroniomica a motoarelor au facut ca aceste modele sa faca parte din categoria “Muscle Cars”. Noul Ford Mustang este un exemplar de seama al Muscle Carurilor americane, iar acest detaliu este transmis atat prin caroseria lunga si fluida, dar si prin sunetul bolborosit al motorului.
Avem in fata o capota lunga, de care esti cu adevarat constient abia in momentul in care te asezi la volan. Esti fascinat de liniile fluide, regasite pe intreaga caroserie si te gasesti zambind prosteste in momentul in care ii observi acel “fund” obraznic. Practic nu m-am putut decide daca botul suparat si aerodinamic mi-a placut mai mult ca acel spoiler spate, perfect incadrat de stopuri. Da, acele stopuri formate fiecare din cate 3 elemente ca niste lamele, gata gata sa-ti cresteze cel mai salbatic vis. Ford Mustang arata superb din absolut toata unghiurile. Nu am gasit nici o varianta, nici o imagine sau nici o pozitie in care sa putem spune ca nu ne-a placut. Mai rar asa exemplar!
Interiorul este locul unde spiritual american se imbina cu cel european, locul unde se poate usor observa reteta gandita special pentru a avea succes la clientul european.
Imediat cum te asezi pe scaunul soferului esti cuprins de un sentiment placut, te simti protejat, parca imbracat de tot ce se gaseste in interiorul noului Mustang si brusc te simti regele soselelor. Acest sentiment este dat de modul in care privesti prin parbriz, iar capota pare interminabila, dar si de materialele interioare. Este dea dreptul fascinant cata incredere poate transmite masina, chiar inainte de a fi pornita.
Pozitia la volan este placuta, vizibilitatea este buna, comenzile sunt intuitive si usor de accesat. Avem elemente unice, cum ar fi volanul, dar si elemente regasite pe alte modele ale producatorului cum ar fi sistemul multimedia SYNC 2 sau rotita pentru pornirea farurilor.
Mi-a placut combinatia intre elementele modern si cele clasice, cum ar fi butoanele prin care pornesti avariile sau setezi modul directiei. Fiecare element, fiecare buton sau plastic pe care il vei gasi la interiorul noului Mustang iti va inspira, putere si fiabilitate.
Bordul este si el un element special si completeaza frumos intreg ansamblul.
Pe vitezometru regasim inscriptia “Ground Speed”, detaliu ce ne duce cu gandul la avionul de vanatoare NVA P-51 Mustang, model ce a luptat in cel de-al doilea razboi mondial. Cine a spus ca americanii nu sunt atenti la detalii?
Scaunele sunt confortabile, poate prea confortabile pentru o asemenea masina, dar pana urma le-am multumit inginerilor pentru acest aspect, spatele meu fiind protejat. Poti conduce noul model pentru cateva ore si sa ajungi la destinatie fara nici un fel de disconfort.
Noul Ford Mustang poate fi comandat in varianta coupe sau cabrio. In test ne-am bucurat de varianta coupe, echipata cu un motor EcoBoost de 2.3 l. Varful de gama este V8-ul de 5.0 l.
Cei 4 clindri alaturi de o turbina iti ofera 317 cp si un cuplu motor de 434 Nm. Noul Mustang in aceasta configuratie te va surprinde. Pe mine personal, m-a facut sa zambesc si sa-i recunosc puterea. Am ajuns pana la 100 km/h in 5.8 s, cifre care mi s-au parut onorabile.
Asa cum spuneam mai sus, noul Mustang iti transmite incredere, iar suspensia special proiectata pentru piata europeana te va ajuta sa abordezi viraje pe care nu credeai ca le poti accesa. Mi-ar fi placut un sunet mai puternic, mai gros, dar daca va fi dus sus in ture, Calutul din test iti va dezmierda auzul.
Nu am apucat sa conduc inca varianta cu motor V8, dar daca luam in calcul aspectul consumului(10,7 l pentru varianta din test), al impozitelor ce trebuiesc platite si al utilizarii zilnice, castigator iese motorul EcoBoost.
Am setat raspunsul directiei in modul Sport, iar cel al suspensiilor in modul Sport+ si am apasat puternic pedala de acceleratie. Cutia de viteze manuala este precisa, raspunde imediat si se supune cum putine astfel de cutii o fac. Motorul da tot ce are mai bun, dar trebuie dus sus in ture pana spre zona rosie pentru a simtii fiori si chiar daca avem o tractiune spate va sta bine pe asfalt.
Curbele se vor putea croseta placut, cu siguranta nu la fel de tare ca atunci cand esti la volanul unui Focus ST, dar mult mai bine decat te-ai astepta de la un Muscle Car.
Cu un pret in jurul valorii de 38.000 euro, Mustangul este imbatabil. Nu stiu alt model la ora actuala, care sa arate in halul acesta, sa se supuna si sa transmita un asa sentiment si in plus sa poata fii condus atat pe circuit cat si in aglomeratia cotidiana.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook